Antoni Escudero i Martínez

La sort se la busca un mateix

7 d'agost de 2008
0 comentaris

Internet remou el turisme tradicional

Nous hàbits?Internet i les companyies de baix cost estan modificant els hàbits de la majoria de viatgers. La xarxa ofereix un ventall amplíssim d’informació i ofertes, fet que en fa disminuir el preu. La tendència no està afectant gaire la costa Brava, tot i que sí que ha produït canvis a girona.

DIARI DE GIRONA | JORDI VERA GARCIA
“Per Europa fem molt poc. Ryanair ens ha afectat força, ja que tots els destins que fa aquesta companyia gairebé ja no els toquem”, explica Esperança Reixach, de l’agència Barceló Viatges. L’eclosió de les companyies de baix cost i les possibilitats que ofereix Internet estan modificant els hàbits de consum en el turisme. Moltes de les agències de viatges han deixat de programar viatges a les principals capitals europees, ja que aquests destins els cobreixen les companyies de baix cost i s’emporten gairebé tota la demanda. Només la gent de més edat continua confiant en les agències.
Els canvis que estan generant aquestes companyies, però, no ha afectat tots els tipus de viatges, sinó només aquells d’una durada més aviat curta i que se centren en una sola ciutat. És a dir, les escapades de 3 o 4 dies. De tota manera, “molts dels viatgers que agafen els vols per Internet contacten amb nosaltres perquè els busquem l’allotjament i d’altres serveis com el lloguer de cotxes. Això encara ens salva una mica”, afirma Reixach. Malgrat tot, aquests nous hàbits en el turisme no han afectat els destins més llunyans -com els Estats Units, l’Amèrica Llatina o Àfrica-, pels quals, en els darrers anys, ha augmentat la demanda. Per afrontar la situació, però, algunes agències preparen combinats de dues o més ciutats per fer més atractius els viatges.
Aquesta tendència també està afectant la ciutat de Girona. Ryanair es va establir a l’aeroport de Girona el 2003 i ha aconseguit revitalitzar-lo, generant un gran impuls en el nombre de vols i de passatgers. A més, ha comportat importants canvis en els hàbits dels gironins, que poden viatjar a tot Europa sense la necessitat de desplaçar-se a Barcelona. L’arribada de la companyia de baix cost ha suposat, a més, un fort increment en el nombre de turistes que visita la ciutat, tot i que, segons Antoni Escudero, president de la Federació d’Hostaleria de les comarques gironines, aquest fet no s’ha generalitzat a la resta de poblacions de la zona. Molts dels turistes que arriben a l’aeroport van cap a Barcelona, un nombre destacat també es queda a Girona, però a la resta de les comarques gironines l’impacte ha estat gairebé escàs, reconeixia Escudero en declaracions a aquest diari.
“A la Costa Brava encara són majoria totes aquelles persones que vénen a través d’agències i operadors turístics. L’impuls de les companyies de baix cost, i concretament de Ryanair aquí, no està creant per ara canvis substancials a les zones de costa, tot i que no vol dir que en un futur no els generi”, explica Dolors Batallé, directora del Patronat de Girona. “A l’interior, els turistes que arriben són nacionals i francesos, que és el mercat més potent”, afegeix. Tot i això Internet està modificant molt els hàbits de la gent, ja que “ofereix un enorme ventall d’informació i permet, també, que hi hagi molts més competidors i per tant els preus són més barats. Malgrat la crisi, tots aquells operadors que treballen per Internet estan augmentant la seva facturació”, destaca.

Els hàbits dels gironins
Per altra banda, molts gironins prefereixen utilitzar Internet per organitzar-se els viatges, ja que els permet major llibertat de moviments i construir-se les rutes al seu gust. Creuen que les agències marquen massa els recorreguts i no permeten que els viatgers puguin veure “la vida real i quotidiana de les diverses ciutats”. Alguns, però, trien l’assessorament dels professionals per no haver de preocupar-se per res i que els ho donin tot fet.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.