Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

24 de maig de 2014
0 comentaris

Les favorites a Palma d’Or, segons la crítica internacional

Uns argentins han muntat una graella en què voten crítics no diré d’arreu del món, però gairebé: Graella de vots d’un ampli ventall de crítics. El resultat, acabada la Competició, és que Adéu al llenguatge, de Jean-Luc Godard és la que té una mitajan més alt de vots, seguida de Somni d’hivern, de Nuri Bilge Ceylan, Dos dies, una nit, dels germans Dardenne i Sils Maria, d’Olivier Assayas.

Més tradicional, però, és la graella de votacions que organitza la revista professional Le film français i que també podem consultar en línia: Les estrelles de la crítica francesa. Aquí, les més votades són: Dos dies, una nit, dels germans Dardenne, molt destacada, seguida per Somni d’hivern, de Nuri Bilge Ceylan i, empatades, Mommy, de Xavier Dolan i Timbuctú, d’Abderrahmane Sissako. Per cert, la pel·lícula de Godard, la crítica francesa la puntua baixeta.

Scott Foundas, crític de Variety i a qui Gilles Jacob, president del Festival de Canes, ha anomenat “la bíblia del cinema americà”, ha penjat un parell de tuits molt significatius: Pel·lícules que podrien ser considerades escandaloses omissions sinó guanyessin algun tipus de premi a Canes 2014: Somni d’hivern, de N.B. Ceylan; Dos dies, una nit, dels germans Dardenne; Mr. Turner, de Mike Leigh; Foxcatcher, de Bennett Miller, Leviatan, d’ Andrei Zvyagintsev (..) És limitat el nombre de films que semblen tenir opcions. Però, amb Refn, Jia, Campion i Coppola, al Jurat, vés a saber!

Dels cronistes de casa, només Xavi Serra, al diari Ara, exposa l’opinió dels crítics: Els favorits de la crítica -diu- són Deux jours, une nuit, dels germans Dardenne, i la turca Winter sleep. Comenta les possibilitats de premi per a Marion Cotillard (pel seu paper al film dels Dardenne), així com les apostes que apunten a  Adéu al llenguatge, Jean-Luc Godard. Tanmateix, recorda com la presidenta de Jurat va exposar la manca de premis rebuts per directores i considera que això obre possibilitats a Aigües tranquil·les, de la japonesa Naomi Kawase, i a Les meravelles, d’Alice Rohrwacher (per cert, dic jo, pel·lícules que, d’una o altra manera, podrien tenir algun cert vincle amb el món cinematogràfic de capion; cosa que tampoc vol dir necessàraiment que els jugui a favor). Assenyala com, a darrera hora, s’han afegit a la llista de les favorites Leviatan, del rus Andrei Zvyagintsev, i Mommy, de Xavier Dolan, que -com assenyala Xavi Serra, cas de guanyar, fóra el guanyador més jove de la Palma d’Or).

FOTO © FDC / L. Haegeli Referència visual a la Palma d’Or


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!