En mans de Fincher, totes les línies argumentals resulten nítides i els canvis de perspectiva i d’època transcorren amb ritme. Els títols de crèdit, plantejats com si fossin un videoclip, deixen clar que Fincher es mou en el terreny de la musicalitat, d’un muntatge que vibra al toc de la banda sonora de Trent Reznor i Atticus Ross (A ritme de suspens, Violeta Kovacsics, Ara – Time Out Cap de 7mana i Time Out Barcelona).
David Fincher: “Em va atreure la personalitat de MIkael Blomkvist (Daniel Craig) i Lisbeth Salander (Rooney Mara), no sé si perquè desafien l’autoritat o perquè la qüestionen” (..) “Quan ets a Suècia t’adones que aquesta història pertany a Suècia (..) Necessita un tipus d’ambient entre rural i cosmopolita, una facilitat de tracte social i alhora una rigidesa d’estructura social que només s’observa a allà” (“Fer justícia a Larsson” -sense enllaç-, Salvador Llopart, La Vanguardia Cat, 13.01.2012)
David Fincher: “(..) no hi ha gaire gent a Hollywood que es dediqui a fer cine comercial per a gent adulta” (David Fincher: «Algú ha de parlar del nostre costat fosc» (Nando Salvà, El Periódico).***
FOTO © Sony Rooney Mara, a Els homes que no estimaven les dones, de David Fincher
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!