Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

19 de setembre de 2009
0 comentaris

Altres veus: “Inglourious Basterds”, de Quentin Tarantino

Inglourious Basterds (Inglourious Basterds / Malditos Bastardos / Bastardi senza gloria)

(..) Tarantino sempre va més enllà d’allò que promet, generant la decepció dels que esperen poca cosa més que un exercici brillant de reescriptura i generant l’admiració dels que el veiem com un dels grans creadors de formes del cinema contemporani i com un dels cineastes amb més capacitat de sorprendre (Àngel Quintana, El Punt)

(..) Tarantino torna a reinventar el gènere amb què treballa. El reactualitza i al mateix temps defineix molt bé els seus contorns essencials, de manera que fa disfrutar l’espectador amb la seva proposta i l’incita que vegi o revisi els materials en què s’ha inspirat (..) és un gran “dj” cinematogràfic -i musical, per descomptat (..)- (Quim Casas, El Periódico)

(..) Tarantino en estat pur, un film excessiu i barroc que es deixa contaminar per la passió pel cinema (Esteve Riambau, Avui)

(..) un film sensacional en què imagina que, en un exercici de justícia poètica, el cinema «destrueix» el nazisme (Imma Merino, El Punt)

Les pel·lícules que parlen de la Segona Guerra Mundial -en especial les que tracten el tema del nazisme i l’Holocaust- atreuen molta atenció dels mitjans cap a aquests assumptes, com ho demostra tot l’enrenou que s’ha aixecat al voltant de l’últim film de Quentin Tarantino (..) i la seva forma sagnant i carregada de revenja d’explicar esdeveniments de l’època de la Segona Guerra Mundial. Quan la pel·lícula deixi de ser als cinemes, serà inevitable que minvi l’atenció que s’hi dedica. Llavors, un cop distanciats d’aquesta cridòria, podrem examinar-ne els mèrits (Bernard-Henry Lévy, Avui)

“Tarantino proposa més reflexions sobre la guerra i l’Holocaust que totes aquelles pel·lícules suposadament importants” (Christopher Waltz, a Nando Salvà, El Periódico)

És com “Kill Bill” però sense el seu autocontrol, la qual cosa la fa més fràgil i atractiva, com si les seves mancances -excés de cites i referències, virgueries formals innecessàries- ens estiguessin confessant que l’única cosa que pot fer Tarantino ara per ara és una pel·lícula tan desequilibrada i irregular com aquesta (Carlos Losilla, Avui)

(..) Per què, doncs, no arriba a l’altura de la resta del cinema de Tarantino? Potser perquè aquí ha confós el sentit de la diversió amb l’autoindulgència, i també perquè ha descuidat la construcció d’uns personatges (..) en favor d’una creació magistral, el nazi encantador de serps Hans Landa, interpretat meravellosament per Christoph Waltz (Sergi Sánchez, Time Out Barcelona)

“Condicionat per aquella estúpida convenció narrativa dels tres actes, de sobte em vaig trobar una història explicada de forma tan poc convencional i vaig pensar: «Quentin s’ha tornat boig»” (Christoph Waltz, a Nando Salvà, El Periódico)

(..) m’ha passat una cosa poc habitual: ja des dels títols de crèdit inicials he sentit que estava davant d’una molt bona pel·lícula (Roger Morales, bloc La Llanterna Màgica)

Els enllaços amb aquestes crítiques i articles, també anant a Vull llegir la resta de l’article.

FOTO © Universal Denis Menochet i Christoph Waltz, a l’extraordinària seqüència inicial d’Inglourious Basterds, de Quentin Tarantino

Altres veus: “Inglourious Basterds”, de Quentin Tarantino

***

CRÍTIQUES I RESSENYES.

Quim Casas (El Periódico): Pastitx brillant.

Sergi Sánchez (Time Out Barcelona): Malditos bastardos.

Àngel Quintana (El Punt): El cinema és l’arma més perillosa

Roger Morales (bloc La Llanterna Màgica): “Inglourious basterds”, de Quentin Tarantino.

Carlos Losilla (Avui): Dubtar de la imatge.

***

ESTRENES.

Christoph Waltz: «He posat a prova els meus límits com a actor» (Nando Salvà, El Periódico)

Els violents de Quentin (Jordi Camps i Linnell, El Punt)

***

ALTRES ARTICLES.

Maleït Tarantino. Esteve Riambau (Avui)

Dos bromistes divertint-se a Sant Sebastià. Imma Merino (El Punt)

Els nazis i Hollywood. Bernard-Henri Lévy (Avui)

Tarantino sorprèn Canes. Imma Merino (El Punt)

Tarantino decebedor. Bernat Salvà (Avui)

Tarantino se sent el “director d’orquestra” del seu últim film. Nando Salvà (El Periódico)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!