R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

15 de maig de 2011
0 comentaris

“No aniràs a buscar la informació sinó que la duràs a sobre”

– Vicent Partal opta pels smartphones com a futurs grans instruments de comunicació
– El director de Vilaweb es mostra contrari al periodisme ciutadà

Vicent Partal, periodista i actualment director de Vilaweb, ha fet una conferència als estudiants de Blanquerna
sobre la revolució de la informació, on tots disposarem d’una connexió
permanent i on “no aniràs a buscar la informació sinó que la duràs a
sobre”. Els grans instruments d’informació del futur seran els smartphones (vídeo que ha mostrat Partal) i per a
aquest àmbit de la comunicació “el futur és brillant”,encara que no ho és tant
per les empreses periodístiques.

El periodista valencià ha estat
crític amb el periodisme ciutadà i creu que és molt interessant que la
gent opini ja que això fomenta els valors de la democràcia però aquest
fet no converteix al ciutadà amb periodista. “Quan montes un moble de l’Ikea a casa, no et converteixies en fuster”. Amb aquesta metàfora Partal reivindica
que un periodista és aquell qui es dedica a la professió i al qui se li
pot exigir un rigor i informació verificada. El director de Vilaweb s’ha mostrat completament contrari al fet que actualment els periodistes elevin “la font a la categoria de periodista”.

Partal
ha explicat que, tradicionalment, l’equivalència a la xarxa amb la compra
d’un diari en paper era la gent que visitava la pàgina, però actualment
això havia canviat ja que hi ha moltes més maneres de consultar una
web: via Facebook, Twitter, etc. El periodista ha afirmat que “ara un mitjà és una marca, més que un producte” i que les tendències seran el microperiodisme
i l’especialització. Així doncs, el sector ha d’aprendre a controlar
els costos i tendir a fer empreses sostenibles i petites. Encara que Internet
sigui el futur, no desapareixerà la fotografia ni les revistes, però
s’han d’inventar noves maneres d’entendre el fotoperiodisme (ha posat
l’exemple en una secció de fotoperiodisme, One in 8 Milion, del diari The New York Times).

El conferenciant ha confessat que s’havia mostrat sorprès amb la sortida del diari Ara ja que “és la ruïna anar al quiosc” i ha opinat que en un futur acabarà quedant un gran diari en paper a les ciutats i la resta “només” seran a Internet (ha posat l’exemple del diari The Christian Science Monitor que ha deixat d’editar-se en paper).

Ha
explicat el Cas Vilaró des del seu punt de vista i ha opinat que en el
periodisme no costa mostrar i actuar amb una bona actitud i ètica, “no
és difícil plantar cara”. Finalment, Partal
també ha parlat de la competència en la xarxa, ell és partidari que a
la web no hi ha competidors sinó que els mitjans són complementaris, ja
que quan un lector visita una pàgina web d’un diari, no deixa de
visitar-ne una altra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!