R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

30 d'abril de 2014
0 comentaris

“El periodisme com a tal ja no exiteix, sinó que està en constant evolució”

  •  El periodista català, Joan Brunet i Mauri, assegura que la seva professió ha patit un canvi radical i que ara es treballa de manera totalment diferent.
  • El fenomen tecnològic és la principal causa d’aquest relleu generacional.

 

Les noves tecnologies han transformat radicalment el periodisme tradicional. Si anys enrere predominava la informació ben contrastada i la bona forma d’expressar-la, actualment, la immediatesa ha guanyat molt terreny. Els medis, sobretot, procuren ser els primers en donar una notícia tot i que molt sovint comporti no fer-ho de la manera més adequada.

El periodista i llicenciat en Ciències de la Informació, Joan Brunet i Mauri, en una xerrada a la Facultat de Comunicació Blanquerna, ha incidit en que el periodisme on ell hi va començar a fer les primeres pases, ha evolucionat molt i encara ho fa de forma constant. Una de les principals diferències que va comentar, radica en el fet que, a diferència del periodisme tradicional on es pensava molt més a l’hora d’escriure, “en el periodisme actual es medita molt poc degut a la immediatesa que han implantat les noves formes de comunicació’’

 Format com a periodista a través de col·laboracions a diferents ràdios, creu que el bon periodisme radica en saber analitzar el que passa, en tenir un esperit crític, en transmetre credibilitat i en aconseguir ser el referent informatiu dels lectors. A més, considera que és important adoptar un determinat punt d’observació per explicar les històries, així com és imprescindible no canviar-lo per no perdre credibilitat.

Així doncs, és cert que la forma de fer periodisme ha patit un gran canvi, però no hem d’oblidar que els valors i codis per excercir-lo sempre seran  (o haurien de ser) els mateixos. Per tant, sigui quin sigui el mitjà, sempre hi haurà la opció de comunicar amb rigor i professionalitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!