Indústries i caminars.

Bloc de Sílvia Martínez

20 de juliol de 2007
0 comentaris

D’aparador en/a aparador; “y tiro porque me toca”.

"(…) La responsabilitat dels mitjans en tot això és, evidentment, enorme.
Com que ells també viuen de l?aparador (de la portada, dels titulars), són uns aliats valuosíssims a l?hora de presentar i d?il·luminar el gènere, encara que aquest sigui antic, molt antic.(…)"
(article recomenat al final)

La darrera notícia que llegia sobre el túnel del TGV pel centre de Barcelona no feia més que corroborar la meva idea que els qui tan sí com no defensen el pas a tocat la Sagrada Família, ho fan així, tant sí com no.

Ara trobo una notícia en la que l’ajuntament es queixa de la mala imatge de la ciutat que pot donar un vídeo que recull una ficció que simula una notícia sobre l’esfondrament del Temple.

Jo em pregunto, són tant insensibles a l’ajuntament que es queixen ara per una cosa perquè és prou vistosa, o han fet queixa en alguna altra ocasió i m’ho he perdut?

(segueix)

Penso, fixant-me només en la notícia d’aquest matí (mirant una mica enrera la cosa és un escàndol de feinada), en coses com ara (subratllo jo):

1) Comparança de tele-sèrie: "El director general de planificació estratègica
d’Adif, Vicente Gago, entén la preocupació del Patronat de la Sagrada
Família per les obres del TAV. Va comparar-la amb la de qualsevol
ciutadà: «Que facin el túnel però com més lluny de casa millor
"

Si
a això li diuen "entendre", com és que l’ajuntament no es queixa, no ja
de mala imatge, sinó de mal enteniment; que encara és més greu?

2) Segueix la notícia: Noves versions. "D’altra banda, va afegir que «no faria falta»
fer el mur de protecció per a la Sagrada Família, que costarà 3 milions
d’euros, ja que les obres del TAV hi tindran una afectació «nul·la».
Tot i això, es prendrà aquesta mesura de protecció per reduir encara
més els moviments del terreny.
"

Un tècnic del projecte afegeix que: (El redactor del projecte del tram Sants-Sagrera,
Miguel González,) ha calculat que les obres al temple de Gaudí
provocaran entre 15 i 20 vegades més assentaments que els del túnel
.

Primer
ens diuen avui que el mur no és necessari (doncs, per què es gasten tant de
diners?) perquè les obres del túnel tindran una afectació "nul·la".
I,
això que diuen ara dels moviments del terreny que provoca la
construcció del Temple; afectarà o no al túnel i al tren? Ho han
calculat? Ens diuen ara pot ser que el mur és per a protegir el tren
del Temple?


Com és que no s’escandalitza aquí l’ajuntament per malversació de fons públics? O, millor; per mentides històriques; encara que els d’Adif afirmin que (i que hi pinta aquí?):
De fet, per edificis històrics com el parlament de Londres ja hi passa un metro.

Ja
és greu que hagin provat la estratègia de portar "psicòlegs" d’Adif per
a tranquil·litzar els veïns, i sanar-los de "l’efecte Carmel"; o el
projecte de convertir les obres en un parc temàtic; en no aconseguir
que pressions econòmiques facin callar als qui qüestionen aquest traçat.

Penso que aquí caldria demanar als responsables de relacions públiques de l’ajuntament
de Barcelona que actuïn davant gent que tracta el ciutadà en general com un
imbecil. Crec
que seria més fructífera aquesta preocupació que la que tenen per la
imatge que podem donar fora amb el vídeo del que es queixen.

Per acabar amb la notícia d’aquest matí:

Diu que es presentarà una moció des del govern de l’ajuntament de Barcelona per "defensar les bondats de la decisió presa el 2002 per tots els partits polítics."

Penso
que millor que aquest intent de refregar a altres grups el canvi de
postura, es miressin una mica el què ha anat passant aquests anys. I
que es decidissin a no defensar aquelles decisions només perquè ara els
interessi; sinó només si són capaços de mostrar de debò les seves
bondats. Ho són? En tenen? A banda de l’afirmació, entenc que els hi hauríem de
demanar alguns continguts.

O, millor, no els hi hauríem de
deixar defensar-les, si abans no ens en donen explicacions d’alguns
detalls. Per exemple: Parlen del túnel, en aquests càlculs han comptat
també amb els efectes de la velocitat? O hauran de reconstruir-lo després, com els ha succeït amb un altre perquè la velocitat del tren
el faria plegar-se en sí mateix? (No l’havien calculat·lat!!! És del
2002 aquella bondadosa decisió?)

Per altra banda, l’any
2002 es prenien decisions sense les millores que es suposa han aportat
les planificacions d’obres després de l’esfondrament del Carmel: fan
cas d’aquestes mesures, o del Carmel només utilitzen la pseudo teoria
psicològica de "l’efecte Carmel"?

La moció del govern de l’ajuntament dirà també que:

«La importància de l’alta velocitat també ve marcada
pel termini d’execució d’aquesta obra. Aturar ara algun dels seus trams
significaria anys de negociacions, exposicions públiques, aprovacions i
posteriorment l’execució», diu la moció, que només comptarà amb els
vots favorables de PSC i ICV-EUiAEUiAEUiAEUiA, al govern. La moció compromet
l’Ajuntament a garantir la seguretat i la transparència en tot el
procés de l’obra del túnel."

Aquesta
excusa crec que tampoc la hem d’acceptar. Si, com ja veiem i patim
prou, tenim aquests anys i anys com a trava, el què ens cal és fer les
gestions de manera més àgil. Reclamar responsabilitats als successius
governs centrals que han actuat a consciència contra el desenvolupament
de Catalunya, deixar de banda els mals arguments de "tothom (????) vol
tenir el TGV a la porta de casa", i planejar aquestes coses des d’aquí,
sense els jocs de carmelets que es munten els poders de l’estat
espanyol.

Pel que fa a la seguretat i la transparència jo començaria per demanar explicacions als actors econòmics que des d’aquí fan o han fet alguna mena de joc a les maneres d’organitzar i decidir les infraestructures de mobilitat des de l’estat espanyol.

I proposaria aquest afer com a detonant d’una
objecció fiscal imminent; una recollida de fons nostres per a fer la
obra, i una traçat extern a la ciutat. Sense anys de negociacions, ni jocs d’ous (i que contempli els aeroports).

A
aquell responsable d’Adif que deia fa uns mesos que cal que passi per
la ciutat perquè tothom vol tenir el TGV a la porta de casa, li diria
que millor fer uns bons enllaços i que, com m’explica que no es
prioritzes ni l’aeroport de Barcelona ni el de Girona. També havia
pensat preguntar-li on viu. Però no ho trobo gaire interessant; millor
li dic: quantes portes de casa hi ha a Barcelona i rodalies?

Algunes coses similars li plantejaria al tècnic que, segons recull la notícia d’aquest matí diu que: que la millor opció per connectar Barcelona amb la
frontera francesa era construir un túnel entre les estacions de Sants i
la Sagrera que passés pel carrer Provença, un tram de la Diagonal i el
carrer Mallorca.

Que
què? Ja em suposo que pot ser es refereixi a raons tècniques respecte a
infraestructures prèvies; no ho sé. Però, al costat de tot plegat, la veritat és
que aquesta afirmació em sembla de per riure.
……………………………………..

Aquest matí pensava en aquestes coses de imatges, de donar la sensació que…, i altres dificultats polítiques relacionades amb la informació i les declaracions i decisions públiques. Ho feia de la ma d’un article de Josep Maria Terricabras que recomano; i que em sembla dona alguna idea per aclarir la situació, i les decisions socials que dic que ens caldria prendre.

La política i la importància de l?aparador

……………………………………..

El Punt:

Foment diu que l’ampliació de la Sagrada Família causarà
més problemes que el TAV

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2485396

http://www.terricabras-filosofia.cat/cat/informacio2.asp?ID=16778

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!