Reaccions dels polítics maresmencs al traspàs de l’N-II
Sobre el traspàs de l’Estat a la Generalitat de l’N-II al seu pas pel Maresme, han reaccionat alguns polítics blocaires de la comarca: –Joan Antoni Baron, alcalde de Mataró (PSC): El govern, ja governa –Ramon Bassas, tinent d’alcalde de Mataró (PSC): L’hora del Maresme –Montserrat Candini, senadora i regidora de Calella (CDC): La N-II, a la fi traspassada –Pere Aragonès, diputat al Parlament (ERC): El Maresme no és només la N-II
El traspàs signat és una bona notícia, però no ho és el fet que proposa el PSC i que CIU aprova –veure bloc de la M. Candini- la construcció de calçades laterals paral·leles a l’actual autopista, aquestes calçades significarien un altre trinxament del territori, territori encaixonat entre la via del tren i la C-32.
Hi han altres mesures que es poden prendre, quin impediment hi ha per alliberar el primer peatge de l’Estat?, un peatge que CIU ja es va preocupar d’allargar en el temps en comptes de lluitar per seu alliberament mentre alliberava peatges com el de Bellaterra i abaixava les tarifes de les autopistes reduint l’IVA, acció que ha provocat un increment de tarifes per sobre de l’IPC per poder anar liquidant el deute generat per CIU. (Veure Notícia). No cal oblidar que el que havia de ser una via lliure de peatge, la prolongació de la C-32 fins Palafolls, havien de fer-se els Jocs Olímpics, aquesta va ser la col·laboració altruista dels maresmencs a la Barcelona 92, un magnífic peatge a Arenys.
Els alt-maresmencs hem de continuar lluitant per la supressió dels peatges i per un transport públic de qualitat, d’Arenys cap al nord.
El traspàs signat és una bona notícia, però no ho és el fet que proposa el PSC i que CIU aprova –veure bloc de la M. Candini- la construcció de calçades laterals paral·leles a l’actual autopista, aquestes calçades significarien un altre trinxament del territori, territori encaixonat entre la via del tren i la C-32.
Hi han altres mesures que es poden prendre, quin impediment hi ha per alliberar el primer peatge de l’Estat?, un peatge que CIU ja es va preocupar d’allargar en el temps en comptes de lluitar per seu alliberament mentre alliberava peatges com el de Bellaterra i abaixava les tarifes de les autopistes reduint l’IVA, acció que ha provocat un increment de tarifes per sobre de l’IPC per poder anar liquidant el deute generat per CIU. (Veure Notícia). No cal oblidar que el que havia de ser una via lliure de peatge, la prolongació de la C-32 fins Palafolls, havien de fer-se els Jocs Olímpics, aquesta va ser la col·laboració altruista dels maresmencs a la Barcelona 92, un magnífic peatge a Arenys.
Els alt-maresmencs hem de continuar lluitant per la supressió dels peatges i per un transport públic de qualitat, d’Arenys cap al nord.
Adjunto l’enllaç del bloc de la Secció Local d’Esquerra de Calella
on exposem la nostra opinió.