La Sargantana Electrònica

Bloc Nacionalista Valencià de Callosa d'en Sarrià. bloccallosa@gmail.com

19 de novembre de 2008
Sense categoria
1 comentari

EL GOVERN VALENCIÀ INTENTA DESBALLESTAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


 

Que la dèria que ara li ha agarrat a Font de Mora per la Ciutadania en anglés
és una excusa per no aplicar el desplegament de la LOE al País Valencià, això
ho saben fins i tot els “sarvatxos”. És una assignatura amb la qual s’intenta
formar ciutadans més conscienciats amb els drets humans, la igualtat de sexes,
el respecte a l’altre, el compromís social i altres “menuderies” que podrien
contribuir que, en un futur, els nostres joves pugueren tenir un món on es
visquera millor. Però aquestos valors al Partido
Popular
li semblen “pecats” socialistes que no convé que cap xiquet
aprenga. Els socialistes tampoc s’han lluït: ¿que no saben que aquestos valors
universals estan presents en el currículum educatiu – almenys en l’ensenyament
públic – com a trasversals de totes
les assignatures? ¿Feia falta aquest gest de cara a la galeria?

 Però enmig d’aquesta guerra entre els dos partits “nacionales” ens
trobem els valencians usuaris de l’ensenyament públic: que som qui estem pagant
la vaixella trencada. Mentre el sr. Camps i el seu conseller Font de Mora es
baden de riure de la broma de Ciutadania en anglés, els valencians tornem a
assistir, una vegada més, a una presa de pèl monumental: als professors, xafant
la seua dignitat (  us imagineu
l’espectacle “pedagògic” dins l’aula de 2n d’ESO?), als pares, atracament a mà
armada, ja que els jornals dels professors doblats eixen de les nostres
butxaques (ací caldria afegir el perjuí per la ineficàcia de la mesura), i al
nostre alumnat, veient els seus professors realitzant un espectacle vergonyós,
sota l’amenaça “de expediente fulminante” si no es balla al tabal que ells
imposen.

 Queda ben clar que ni al senyor Font de Mora ni a ningú d’ells els
interessa un rave que el nostre jovent (de l’escola pública) aprenga anglés. Si
fora així hagueren fet cas als professionals de l’ensenyament que els estan
repetint quina és la fòrmula: més recursos humans. Açò es tradueix que la
llengua anglesa comence a impartir-se en Infantil i que en la resta de les
etapes educatives els grups es desdoblen; ara, en un centre mitjà de Secundària,
només s’hi disposa d’unes 6 hores per a desdoblaments. Una autèntica misèria:
per fer callar l’opinió pública. Quina paradoxa: hi ha diners per evitar que
Ciutadania s’impartisca en condicions, però no en posen per ser efectius en
l’aprenentatge d’aquest idioma.

 El que més fot (i ací rau que la broma siga pesada) és que tot es vulga
reduir a aquesta famosa assignatura, mentre que els educadors, els equips
directius, els sindicats i les associacions de pares i d’alumnat estan farts de
reivindicar tot allò que fa falta perquè l’educació pública torne a ser un
servei de qualitat, garantidora de la pluralitat  ideològica, dels valors democràtics i de la
formació integral dels ciutadans del futur.

 En lloc de marejar el personal i donar la culpa del fracàs escolar al
professorat, el Govern valencià hauria de prendre algunes mesures com: a) Reconduir la trepidant aposta per
l’ensenyament privat: reduir els concerts a aquells que realment facen falta i
evitar que aquests puguen seleccionar l’alumnat (segregació social). b) Dotar de més recursos humans aquells
centres que atenen l’alumnat més difícil. c)
Inversió en centres i eludir, així, els barracons i els centres mig caent. d) Evitar les massificacions fent un
repartiment amb criteris d’efectivitat i no polítics (per què la Nucia està de
gom a gom i el de Callosa està mig buit?).  d) Baixar
la “ràtio” dins l’aula. e)Engreixar
la maquinària de contractació de personal dels centres per tal que no falte cap
professor a l’inici i durant el curs i es cobrisquen les baixes immediatament
(no és tan difícil, a Catalunya es fa).  f) Que els equips directius tornen a
ser triats per la comunitat educativa i no, com ara, pels inspectors, a dit.
Tornaríem la il·lusió i la participació als centres. g) Que el cos d’inspectors siga de veritat un equip de
professionals i no el càrrec amb què es premia un favor polític … Per ampliar
aquesta informació vegeu el les reivindicacions de la Plataforma per l’Ensenyament
Públic, document publicat a la nostra web (www.bloc-callosa.com) el dia 20 d’octubre.

 L’altre dia, l’alumnat de l’IES de Callosa es va manifestar per tot açò i
va anar a l’Ajuntament. El Sr. Alcalde els va rebre i els va fer passar al seu
despatx; ben fet, per això cobra ( i no poc). Ara bé, les solucions que els va
oferit: “libro de texto también en inglés”, “revisión de la actual Selectivitad”,
“el incremento de becas” i “la apuesta por una Universidad pública de calidad”,
bones paraules per salvar una situació compromesa. Se’ls va llevar de damunt
amb afabilitat.

 El dia 29, l’ensenyament públic es manifesta a València. L’AMPA de l’IES de
Callosa posa un autobús per a aquells qui hi vulguen anar. PROU DE BURLA.

 Vegeu: www.intersindical.org/stepv

Vicent Llobell i Bertomeu

Regidor del BLOC a l’Ajuntament de Callosa d’en Sarrià.

  1. Estic molt indignada en saber que així es tracten els professors que es neguen a donar l’assignatura Epc en anglés:  “expedientant-los”. Qué volen fer-nos creure el  Sr. Camps i el Conseller Font de Mora que estan ben preocupats perquè els nostres alumnes aprenguen anglés? No són ells qui fa anys retallen tota la despesa que poden en la contractació de professors?  A qué jugen doncs?…. Prou de burlar-se de nosaltres.
    Per una educació pública de qualitat com ens mereixem i no tercer mundista com hi ha qui vol que arribe a ser, anirem tots a València el dia 29 !

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!