SAMFAINA VALLESANA

Bloc d'en Sebastià Ribes i Garolera

18 de març de 2012
0 comentaris

TARIFES DE TRANSPORT AMB PEDAGOGIA

Sense intervencions, ni del ponent ni de cap grup municipal, les tarifes del servei del taxi pel 2012 s’incrementen un promig ponderat del 2,5% amb el vistiplau del govern i de l’oposició però amb l’abstenció de CiU i PP. Utilitzar l’increment del valor mig de tots els serveis, dins d’una mateixa gama, és útil per explicar-ho als usuaris si les variacions són petites entre cada producte i alhora es manté una certa proporció entre el nou cost i l’ús que se’n fa del servei. Com és el cas de les tarifes del taxi aprovades anteriorment.

Tanmateix no succeeix així respecte les tarifes del transport col·lectiu de Sabadell. El govern municipal les presenta amb un increment mig del 3,85%, però un sol títol, la targeta  T10, el més emprat, suporta l’increment del 6,67%. Molt per damunt de la proposta anunciada pel govern, en el debat de les ordenances (recordeu el cèlebre 3+1?), de no augmentar el serveis per sobre del 4%.

 

Des d’aquesta perspectiva el Julià Moltó, de l’Entesa per Sabadell, manifesta el desacord de la seva organització en la proposta perquè això evidencia, diu, la finalitat recaptatòria en detriment de la utilització del transport públic. La portaveu d’ICV, Carmen Garcia, també mostra la seva preocupació per un increment que presumiblement estimularà a no fer servir l’autobús i per tant continuarem allunyant-nos, explica, del nivells d’utilització aconseguits a l’any 1991. El Juan M. Mena, d’EUiA, va més enllà i anuncia el vot en contra per dues raons: la descompensació de l’increment amb la T10, tot i ser moderat l’increment del bitllet senzill o es redueixi l’abonament mensual, i la supressió de línies de transport entre elles la del trajecte entre el districte 7è i l’Hospital del Taulí.

 

El ponent, Francisco Bustos, que no s’ha pres la molèstia de presentar el dictamen, fa una rèplica pueril. Primer acusa al Juan M. Mena de mentir perquè no s’han eliminat línies,  (Tots són de la mateixa l’escola? És la segona vegada en aquest ple que des del govern s’acusa de mentiders a l’oposició), seguidament no sap com explicar el descens actual dels viatgers i s’agafa al passat com si fos un ferro vermell esforçant-se en ridiculitzar a la Carmen Garcia pel descens dels viatgers entre els anys 1991 i 1999 (com si ella en fos la responsable), i acaba dient al Julià Moltó que s’han incrementat les tarifes dins del marge del 3,9% dictaminat per la Comissió de preus de Catalunya (Fantàstic! Això és l’únic que cal considerar).

 

De les tres respostes que rep, la més pedagògica i per tant la més política, li arriba del Juan M. Mena:   “…lamento molt que vostè actuï d’aquesta manera. Jo li puc dir una cosa, des de què sóc regidor d’aquest Ajuntament mai, en els 4 anys i escaig que porto, mai li he dit a ningú que diu mentides.” “De vegades puc estar encertat, i puc estar equivocat, això li acceptaré. El que no li acceptaré és que dic mentides. Perquè jo a vostè no li he dit mai que diu mentides, i segurament veurem les coses d’una manera diferent.” I per si queda algun dubte afegeix: Respecte al tema que estem parlant, he dit que s’han eliminat línies els caps de setmana, i això matemàticament és així. Teníem 7 línies els caps de setmana. Tenim 5 línies els caps de setmana… Això no és una mentida. Vostè pot interpretar-ho políticament com vulgui.”

 

Seguidament el Francisco Bustos, es disculpa per l’expressió i fa un sincer monòleg on s’esforça en trobar una expressió indicadora de la inexactitud, segons ell, de la informació facilitada pel Juan M. Mena però que no sigui ofensiva. Acció lloable després dels precedents des de les files del govern.

 

El debat és tancat pel Sr.Bustos on intenta treure rellevància a la xifra màxima del transport de viatgers aconseguida a l’any 1991, amb una raó excepcional: hi havia l’eix central en obres. Vaja! Després demana al ponent que es sintetitzi tota la informació històrica sobre el transport col·lectiu, respecte a usuaris, inversions, cost del bitllet, etc. i es faci pública.

 

Al PP o a CiU sembla no afectar-les-hi la incidència de les tarifes sobre els 13 milions d’usuaris a l’any perquè s’han mantingut callats durant tota la polèmica. Això sí, amb la seva abstenció rubriquen l’increment de les tarifes a pesar de l’oposició de l’Entesa, ICV i EUiA.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!