Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

20 d'abril de 2022
0 comentaris

Marketing Influencer

Durant els darrers anys ha irromput al món publicitari un fenomen que s’imposa cada cop amb més força: ens referim a l’Influencer Marketing. Però què és exactament? per què té tant d’èxit? I sobretot: com pot ajudar el teu negoci? De tot això i més en parlarem en aquest article. Here we go!

Què és l’Influencer Màrqueting o Màrqueting d’Influencers?
Es coneix com a Influencer Màrqueting o Màrqueting d’Influencers a l’estratègia de promoció utilitzada per les marques, que consisteix a aprofitar el carisma, la influència i la fama d’una persona per fer arribar el seu missatge o proposta comercial al públic objectiu (font: Entrepreneur .com).

A través de l’Influencer Marketing els negocis trien un “vecer” per transmetre les seves propostes a l’audiència. Aquest portaveu (o portaveu) ha de ser una persona popular i carismàtica, ja que l’objectiu d’aquesta estratègia és treure profit de la seva capacitat per influir en les persones i en les seves eleccions.

A continuació revisarem l’origen d’aquesta pràctica i la seva evolució fins als nostres dies, per comprendre’n millor l’essència i el potencial.

Un repàs de la història de l’Influencer Marketing fins a l’actualitat
Segons els especialistes, la història de l’Influencer Marketing es remunta fins a finals de l’any 1800, quan les companyies van començar a reclutar celebritats per promoure davant dels consumidors productes com cigarrets o béns domèstics. Entre els influencers més destacables de l’època s’inclouen la Reina i el Papa.

Història de l’Influencer Marketing segons la agencia marketing digital madrid Mentedigital.

Als anys ’30 va ser la marca Coca Cola la que va portar aquesta idea a la pràctica de forma inèdita. Aleshores els marketers de la companyia van comprendre que les persones es connecten més amb personatges amb els quals poden relacionar-se (concepte fonamental de l’Influencer Marketing).

Així, Coca Cola va modificar la imatge de Santa Claus (abans estricta i rígida) per convertir-lo en un personatge càlid i simpàtic, que els ajudés a promoure els seus productes. Després als anys ’50, va ser la marca Marlboro la que es va destacar en recórrer amb èxit a un model masculí, que transmetia seguretat i confiança.

Des d’aleshores, les estrelles de l’Influir Marketing van passar a ser celebritats del cinema i la TV, situació que es va sostenir durant dècades. Per il·lustrar aquest punt, al següent GIF es pot veure el personatge Joey de la sèrie Friends (1994-2004), quan és contractat com influencer per una firma japonesa per vendre un pintallavis masculí.

Què és l’influencer màrqueting?

L’Arribada d’Internet va potenciar el creixement de l’Influencer Marketing
Amb l’arribada d’Internet, la pràctica de l’Influencer Marketing fa un gir i es potencia principalment per tres raons. La primera és que la Xarxa fa possible que qualsevol persona pugui ser influencer, en tant i quan tingui una audiència prou gran. Això habilita costos accessibles per als negocis.

En resultar viable econòmicament, les companyies comencen a recórrer a aquesta estratègia, per exemple contractant blocaires que els ajudin a promoure les seves propostes. La segona raó és l’adveniment del Contingut Generat Per l’Usuari, que vol dir que tots som influencers en alguna mesura.

Així p. ex. moltes marques recorren a continguts creats pels seus fans per promoure els seus productes (fotos i vídeos fent servir els béns comercialitzats són els tipus més comuns). La tercera raó de l’auge de l’Influencer Marketing és el fet que avui dia qualsevol persona comuna pot ser una celebritat en línia.

En conseqüència i com vam dir, qualsevol persona pot ser un(a) influencer, sempre que compti amb un bon nombre de seguidors. Aquesta situació abunda a les Xarxes Socials, especialment YouTube i Instagram, on els usuaris més populars són contractats per grans firmes per promoure les seves propostes.

Per què és tan eficaç l’influencer màrqueting com estratègia publicitària?
Com et pot ajudar l’influencer màrqueting a augmentar les vendes?

Per explicar l’èxit de l’Influencer Marketing, començarem esmentant el factor psicològic: la gent és molt més susceptible de ser influenciada per aquelles persones que admira o estima. Combinant aquest fet amb les qualitats de les Xarxes Socials, un missatge publicitari pot així promoure’s molt eficaçment.

Però n’hi ha més: en un món on cada dia es produeix una infinitat de continguts promocionals, és molt difícil per a les marques destacar-se en aquest núvol gegantí d’informació. És per això que els negocis troben una gran solució recorrent a usuaris influents per incidir en la conducta dels consumidors.

Algunes estadístiques i dades del Màrqueting d’Influencers
Ara vegem què diuen els números sobre aquesta pràctica creixent:

El 83% dels consumidors confien cegament les recomanacions d’amistats i familiars
El 66% de les persones diuen confiar en les opinions que altres usuaris publiquen als seus perfils socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!