Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

19 d'abril de 2022
0 comentaris

La Intel·ligència Artificial està transformant el Màrqueting

La Intel·ligència Artificial està transformant el Màrqueting

Quan hom imagina què és la intel·ligència artificial (IA), pot pensar en les típiques pel·lícules de ciència ficció. Però, fora de l’àmbit de la fantasia, la IA és simplement una unió de sistemes tecnològics diferents que són capaços de fer tasques que requereixen la intel·ligència humana.

 

Entre elles hi ha la resolució de problemes, el reconeixement d’emocions i fins i tot el diagnòstic de malalties. Aplicades a les tasques empresarials habituals, aquestes tecnologies poden aprendre i actuar amb nivells d’intel·ligència similars als humans, cosa que ens permet estalviar molt de temps i diners. I, la realitat, és que la IA està transformant completament el món del Màrqueting.

Coneix els nostres Cursos de Màrqueting Digital Et donem 2 classes de prova!

Què és la Intel·ligència Artificial aplicada al Màrqueting?

La IA al Màrqueting és un mètode que aprofita les tecnologies d’intel·ligència per recol·lectar dades i informació sobre els clients per prendre decisions automatitzades a l’àrea del màrqueting. Això s’aconsegueix mitjançant l’ús d’anàlisi de big data, aprenentatge automàtic i altres processos per obtenir informació sobre el públic objectiu.

 

Amb la IA, els responsables de màrqueting poden comprendre en profunditat els comportaments dels seus clients i poden dissenyar una estratègia que aconsegueixi augmentar el retorn de la inversió (ROI) de les seves estratègies.

Veiem 4 exemples on la Intel·ligència Artificial està transformant el món del Màrqueting:

 

Generació de continguts

La IA és capaç de generar contingut i mostrar-lo al públic adequat i seleccionant les plataformes més eficients. La IA té el potencial dajudar els professionals del màrqueting a definir una estratègia de continguts sòlida de forma molt més eficient i senzilla.

 

Encara que el nucli del contingut procedeix de la creativitat humana, podeu utilitzar eines de IA per maximitzar l’eficiència del vostre equip de continguts mitjançant l’automatització de tasques específiques com el contingut dels correus electrònics, els informes/missatges personalitzats o la curació de continguts en les xarxes socials.

Chatbots

Si hi ha una eina dIA que les empreses han incorporat mundialment, són els chatbots. Aquests són presents a nombrosos llocs web, ja que són excel·lents per respondre a les preguntes més freqüents dels clients, disminuir el temps despera i millorar lexperiència del client.

Tot i això, aquesta tecnologia no hauria de tenir l’última paraula en el reclam d’un client i, també, molts usuaris voldran parlar amb una persona i haurien de tenir aquesta possibilitat.

En el futur, els chatbots seran encara més intel·ligents, i es comunicaran amb els humans utilitzant respostes generades originalment a temps real i estaran a càrrec de l’atenció al client.

 

Comportament del Consumidor

Per mitjà del Machine Learning i l’anàlisi de big data, la IA pot proporcionar a les empreses dades i informació profunda sobre els clients. Les empreses no només podran personalitzar els punts de contacte i interaccions amb els seus clients, sinó que podran predir els seus comportaments futurs basant-se en dades històriques.

 

A través daquest sistema, es pot predir el que els clients compraran i la seva quantitat. Això no només ajuda l’equip de vendes per a l’administració de l’inventari i la projecció de la demanda, sinó que també ajuda l’equip de màrqueting a definir quin producte promocionar i qui per augmentar el nombre de vendes.

 

Els responsables de màrqueting poden identificar amb més claredat a quins clients s’han d’adreçar i incloure o excloure de la campanya, relacionar millor els clients amb els productes que probablement compraran i evitar la promoció de productes irrellevants o esgotats als clients.

 

Reconeixement automàtic a les imatges

Importants marques com Amazon, Facebook i Google utilitzen la IA per identificar persones i objectes en imatges i vídeos amb un percentatge de precisió de fins al 99,75%.

 

Si ets usuari de Facebook, t’hauràs adonat de l’exacte que s’ha tornat el sistema a l’hora de reconèixer les cares dels teus amics a les fotos que publiques i etiquetar-les automàticament.

 

Des del punt de vista del màrqueting, el reconeixement d’imatges pot sincronitzar millor el contingut en línia i les visites a les botigues. Moltes botigues rastregen les visites dels clients mitjançant un programari de reconeixement facial i les vinculen al seu perfil per oferir-los una millor experiència de compra en línia.

 

Altres combinen aquesta tecnologia amb notificacions gestionades per la IA per enviar ofertes, descomptes i missatges personalitzats als consumidors de manera individual. Així, és possible oferir una millor experiència de compra i augmentar la rendibilitat de la botiga segons la agencia marketing digital madrid.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!