Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

22 d'abril de 2022
0 comentaris

Expert SEO

Quins requisits ha de complir un consultor SEO?
Un consultor SEO és un professional la tasca del qual s’orienta a millorar el posicionament d’una pàgina web, és a dir, fer que aparegui a les primeres posicions de Google i altres cercadors per als termes de cerca que més interessin a la marca.

A dia d’avui, el SEO és una àrea del màrqueting en línia molt complexa i multidisciplinària, per la qual cosa els experts SEO han de complir amb una sèrie de requisits per poder exercir la seva tasca amb garanties de qualitat:

Un bon coneixement del funcionament dels cercadors. Com és lògic, un consultor SEO ha d’entendre com funcionen el rastreig i la indexació de pàgines i quins són els factors que influeixen en el posicionament de les mateixes. A més, cal tenir en compte que els algoritmes dels cercadors com Google s’actualitzen contínuament, així que aquest professional s’haurà de reciclar constantment per estar al dia.

Una visió global de les diferents àrees del SEO. El posicionament en cercadors inclou disciplines molt diferents, des de la creació de continguts fins a la programació. És difícil que un sol professional sigui expert en totes les àrees del SEO (aspectes tècnics, link building, redacció…), però sí que hauria de comptar amb els coneixements suficients de totes com per tenir una bona visió global.

Coneixements de programació. Com a mínim, un consultor SEO s’hauria de manejar en HTML per poder reconèixer i modificar les diferents etiquetes que classifiquen el contingut d’una pàgina de cara als cercadors.

Habilitat per a la creació de continguts. El contingut és un dels elements clau del posicionament duna pàgina, de manera que aquest professional hauria destar familiaritzat amb el procés de creació i ser capaç daconsellar als seus clients per crear un contingut de qualitat. De vegades passa que els consultors tenen un perfil més tècnic i se centren en aspectes com la repetició de paraules clau en detriment de la naturalitat, però això és un error.

Estar al dia de levolució del mercat. Com esmentàvem abans, els algoritmes dels cercadors s’actualitzen sovint, així que cal ser capaç d’adaptar-se als canvis. De la mateixa manera, de vegades Google comença a penalitzar tècniques que abans es consideraven acceptables, així que és fonamental estar al corrent.
Ser realista. Si un consultor SEO ens promet posar-nos a la primera posició de Google en molt poc temps, cal estar alerta, ja que és possible que no sigui capaç de complir el que promet o que estigui utilitzant tècniques penalitzades (“black hat”). El SEO ha de veure sempre com una inversió a llarg termini.

Quins serveis ofereix un consultor SEO?

Auditoria de la pàgina web. Com a punt de partida, el consultor SEO sol fer una anàlisi detallada del SEO on page: optimització dels continguts, domini, URLs, enllaços interns i un llarg etcètera. Així, podrem saber d’on partim i quines coses cal millorar. De vegades és possible optimitzar el posicionament de manera molt ràpida amb uns quants canvis senzills.
Estudi de paraules clau i de la competència. Cap anàlisi estaria completa sense saber quins són els termes de cerca més interessants del nostre sector, com es posiciona la nostra web per a ells i què està fent la competència. Cal tenir en compte que el SEO és competitiu per naturalesa, així que no podem perdre de vista en cap moment altres webs que estan lluitant per posicionar per a les mateixes paraules clau que nosaltres.

Optimització dels aspectes tècnics de la web. Els cercadors “llegeixen” el codi de la nostra pàgina, i hi ha molts elements que poden facilitar o obstaculitzar la seva feina. Un consultor SEO ens pot ajudar a millorar aquests aspectes tècnics, des de l’arquitectura del lloc web fins a l’estructura de les URL.

Optimització dels continguts. La famosa màxima de “el contingut és el rei” també s’aplica al SEO. Un bon consultor sap com crear continguts de qualitat, que equilibrin els requisits per posicionar millor (títols i encapçalats, optimització d’imatges, inserció de paraules clau…) amb la naturalitat i la qualitat necessàries per guanyar-se els visitants de la web.
Estratègia de linkbuilding. Un consultor SEO no només actua sobre els aspectes interns de la pàgina web, sinó que també ajuda a millorar la seva reputació aconseguint enllaços des daltres llocs. És molt important deixar-nos guiar per un expert en aquest tema, ja que Google compta amb polítiques molt estrictes per penalitzar la creació denllaços fraudulents.
Anàlisi i informes. Després de dirigir una primera optimització de lestratègia SEO, caldrà anar mesurant els resultats de manera freqüent per veure com està funcionant i quins aspectes encara es poden optimitzar. Normalment això es materialitza en una relació a llarg termini amb el consultor SEO, que anirà enviant informes a la marca i suggerint millores progressives.
Manteniment. Crear nous continguts

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!