¿Que es la optimització web?

Què és l’optimització i el posicionament web i per a què serveix cada cosa

L’optimització web i el posicionament web són dues cares d’una mateixa moneda, i per aprofitar una, el millor és recolzar-se en l’altra.

Tradicionalment molts “SEO” limitaven els seus treballs a campanyes de posicionament web, independentment dels continguts de les pàgines, i obviant l’accessibilitat. El resultat d’optar per aquesta estratègia, és que es poden aconseguir moltes visites per uns conceptes concrets, però es perd l’efecte Long Tail (tira llarga) que aporta l’optimització web. Aquest efecte consisteix en que un petit nombre de paraules clau molt importants en la pàgina aporten un percentatge força representatiu de visites, mentre que sumant la resta de combinacions de paraules clau aportaran un nombre molt més gran, sent en realitat molt poques les visites que individualment aporta cadascuna d’elles.

Optar per optimitzar o posicionar pàgines web, implica perdre bona part de l’efectivitat, ja siguin les poques recerques que aporten moltes visites, o les moltes recerques que en total aportaran moltes més. Per tant cal que almenys la pròpia pàgina reuneixi els requisits mínims d’optimització, però també tants enllaços externs com es puguin aconseguir, cosa que en un primer moment s’haurà de treballar durament, però si les informacions publicades són prou interessants, el posicionament de la pàgina web anirà millorant progressivament, sense necessitat de dedicar massa esforços a aquesta finalitat específica.

Sabem que la teoria del posicionament SEO és relativament fàcil d’entendre, però, aconseguir una optimització SEO de la teva web prou bona com per veure resultats no és una tasca fàcil. Són molts els factors que intervenen en aquest llarg camí del posicionament, alguns estan a l’ordre del dia mentre altres encara són un misteri per resoldre.

Tot i que el SEO compta amb alguns components molt tècnics, avui parlarem de 10 factors que potser no estiguis implementant i són necessaris per a l’optimització SEO de la teva web.

Paraules clau
Aquest és el gran pas per aconseguir resultats en SEO. Si no realitzes un estudi en profunditat de paraules clau no arribaràs a posicionar per al teu públic objectiu. Tracta de pensar com et buscarien els teus potencials clients, analitza el nivell de recerques de les paraules seleccionades, quant trànsit podrien aportar-te i quina és la dificultat per posicionar per a aquestes paraules.

Continguts de qualitat
El contingut és l’arma principal per enamorar els cercadors com Google. Tracta d’elaborar textos llargs, que continguin les teves paraules clau, que estiguin actualitzats, que siguin de qualitat i aportin informació rellevant als teus usuaris.

Metatags optimitzats
Totes les pàgines han de tenir una etiqueta “title” i una altra “description” que es corresponguin amb el títol i descripció de cada pàgina. Procura respectar els límits de caràcters, aportar una informació atractiva per a l’usuari i que continguin les paraules clau que hagis seleccionat per a cada pàgina.

Millora del CTR
El CTR és una mètrica que Google té molt en compte. La teva pàgina pot sortir 1000 vegades en els resultats de Google, però si ningú fa clic en ella és perquè no és prou rellevant o atractiva. Per a això has de treballar molt les etiquetes que esmentàvem en el punt anterior. Intenta que siguin atractives, com si d’un anunci es tractés, i que destaquin per sobre de la teva competència. Amb això aconseguiràs augmentar els clics a la teva pàgina i, per tant, augmentar el CTR.

sitemap.xml
El mapa del web és un arxiu que serveix de guia per a Google. En ell has d’especificar totes les adreces que vols que tingui en compte per al posicionament. Parlant clar, amb un mapa del web podràs dir-li al cercador: “Google, llegeix aquesta pàgina i tracta de posicionar-la”.

Robots.txt
Diguem que aquest arxiu és just el contrari al mapa del. El robots.txt permet indicar-li a Google quines pàgines no vols que tingui en compte, ja sigui perquè no t’interessa que apareguin en els resultats, perquè siguin pàgines internes del teu gestor de continguts o CMS o perquè simplement no són rellevants per a l’usuari, com polítiques de privacitat o condicions d’ús.

Font;Agencia seo barcelona

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *