Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

5 de febrer de 2019
0 comentaris

SEO per a eCommerce

Al llarg d’aquest article tractarem el tema del SEO per a eCommerce i, entre altres coses, veurem una sèrie de consells bàsics per millorar el SEO de la teva botiga online.

Aconseguir que un eCommerce aparegui en els primers resultats dels cercadors, cada vegada és més difícil, no només perquè ens enfrontem a gegants de la talla d’Amazon, sinó també, perquè el nombre de competidors en forma de petites i mitjanes botigues online, creix dia a dia.

D’altra banda, tot i que la competència és ferotge, el comerç electrònic està travessant un dels seus millors moments, tant en nombre de compradors online com en freqüència de compra i el pronòstic és que continuï en alça.

Saps com fer SEO per eCommerce i posicionar la teva botiga online?

Segons un recent estudi elaborat per Xopie i BBVA, el nombre aproximat de botigues online operatives a Espanya s’estima en 85.000, de les quals la major part són Prestashop o Magento, i en menor mesura, altres tecnologies de codi obert i botigues online SAAS ( font)

Però, davant de tanta oferta de botigues online i productes, com aconseguir que el teu eCommerce atregui clients interessats en els teus productes?

La solució passa pel SEO per eCommerce o, el que és el mateix, per posicionar la teva botiga online per a les cerques exactes que realitzen els teus potencials clients a Google, a través d’una estratègia SEO.

Llista de Consells bàsics per millorar el SEO de la teva botiga online
Cerca i selecciona les paraules clau adequades
Aquesta etapa és una de les més importants.

Si tries paraules clau amb una competència massa alta, resultarà molt difícil posicionar la teva botiga online.

D’altra banda si tries paraules clau que tinguin molt poques recerques, encara que aconsegueixis posicionar-te, el trànsit que rebràs serà insuficient per aconseguir vendes.

La clau està en trobar l’equilibri entre competència i recerques, aquestes són les paraules clau que t’interessen per a saber com posicionar la botiga online.

Utilitza SemRush per estudiar la teva competència i descobrir com s’estan posicionant per a determinades paraules clau.

Aquesta informació t’ajudarà a valorar la dificultat de posicionar la botiga online per les paraules clau que has seleccionat.

Consulta aquesta guia estratègica per a anàlisi de keywords per saber com identificar paraules clau candidates i trobar termes relacionats que puguin resultar rendibles per al teu negoci.

Escull bé el teu sistema eCommerce

Si volem que la nostra botiga online compleixi amb les recomanacions més importants pel que fa a SEO i així aconseguir un bon posicionament per a les nostres botigues online, hem d’assegurar que la plataforma que utilitzarem -ja sigui de codi obert, SAAS o propietària- no va a estar limitada en aquest aspecte.

Aquest tipus de limitacions solen ser més comuns en desenvolupaments a mida, en què encara és freqüent trobar-URL no amigables o dificultat a l’hora de modificar els títols, meta-etiquetes i altres elements importants de les pàgines de la nostra botiga online.

El consell és que fugis d’aquest tipus de desenvolupaments, ja que, solen ser font de problemes -tant de SEO com en altres aspectes- i, a la llarga són molt més difícils de mantenir i evolucionar, el que es tradueix en que hauràs de gastar molts més diners.

Al meu entendre, les dues solucions de codi obert d’eCommerce, líders en el mercat són Prestashop i Magento.

La primera és recomanable per a botigues online petites o mitjanes i la segona està més orientada a grans projectes.

Si vols conèixer una mica més els pros i contres de cadascuna d’elles, pots consultar al nostre bloc una comparativa entre Prestashop i Magento.

Descripcions de productes

La informació que apareix en cada fitxa de producte ha de ser original i única.

No li donis més voltes, no hi ha cap procés o drecera que permeti completar les descripcions dels teus productes de manera automàtica i amb informació de qualitat, tant per a l’usuari com per al cercador.

És un procés tediós que hauràs de fer a mà amb cadascun dels teus productes, però la feina tindrà la seva recompensa.

Els teus productes rebran un millor posicionament si contenen una descripció de qualitat, original i optimitzada.

A més, unes descripcions treballades també contribueixen a millorar la taxa de conversió i la usabilitat de la botiga online.

El que NO has de fer amb els teus fitxes de producte:

Copiar el contingut de la pàgina del teu proveïdor -> Contingut duplicat.

Copiar el contingut de la pàgina d’un competidor -> Contingut duplicat.

Descripcions de productes buides -> Malo per al posicionament.

Descripcions de productes massa curtes -> Malo per al posicionament.

Fes una ullada a aquesta guia SEO On Page per millorar la visibilitat de les pàgines dels teus productes a Google.

Optimitza les imatges segons un consultor seo.

Les botigues online són un tipus de pàgines web que en general contenen moltes imatges, per tant, si vols tenir un bon SEO eCommerce i una adequada velocitat de càrrega, has de optimitzar-les.

Una bona optimització d’imatges passa pels següents punts:

Reanomena les imatges

El nom dels arxius de les teves imatges ha de definir amb claredat la imatge ia més de contenir les paraules clau del producte a posicionar.

Un mal nom d’imatge és “DSC007.jpg” mentre que un bon nom serà “bota-tipus-panama-azul.jpg”

Optimitza la mida

A menys pes, major velocitat de càrrega.

Redueix la mida al màxim però procurant no perdre qualitat en la imatge. Pots utilitzar tinypng, una eina gratuïta per optimitzar imatges PNG i JPG d’una manera senzilla i ràpida.

O pots utilitzar eines com Photoshop o Gimp per a una optimització molt més efectiva i personalitzada.

En general, t’aconsello que el format utilitzat per les teves imatges sigui .JPG, o .PNG en cas que utilitzis imatges amb fons transparent.

A més, s’estableix sempre que sigui possible l’ample i l’alt de les imatges amb els atributs width i height, per aconseguir que la pàgina carregui més ràpid.

Utilitza els atributs Alt i Títol

L’atribut Alt és un text alternatiu a la imatge quan el navegador no pot renderizarla correctament.

Utilitza les keywords a les etiquetes “alt” però de manera natural, sense fer keyword stuffing.

Com més natural i útil resulti per a l’usuari molt millor.

L’atribut “Títol” defineix el títol de la imatge i mostra el seu contingut quan l’usuari situa el punter del ratolí a sobre de la imatge.

Una cosa important, a tenir en compte per posicionar imatges en una botiga online , és que és important que hi hagi prop de la imatge algun tipus de contingut que ajudi a definir el context de la imatge i faciliti la seva associació amb un tema o concepte.

És per això que utilitzar pàgines de productes sense descripcions i amb poc contingut afectarà negativament el posicionament de la pàgina però també, als elements existents en ella, com les imatges.

Enllaça els teus productes i pàgines

Un dels punts més importants en el posicionament d’una botiga online és el LinkBuilding intern.

La idea del LinkBuilding intern consisteix a enllaçar una pàgina des d’una altra en el teu propi lloc web.

Els enllaços interns no només beneficien al SEO de la teva botiga online, sinó que, també milloren la usabilitat i navegabilitat millorant l’experiència d’usuari i reduint la taxa de rebot.

El anchor text utilitzat per enllaçar els teus productes i pàgines ha de ser natural i descriptiu.

Evita repetir les keywords de manera no natural en les teves anchor text, el que es coneix com keyword stuffing.

Com en totes les tècniques SEO per eCommerce, la naturalitat és el que millor funciona i el que aconseguirà que la botiga online estigui fora de perill de possibles penalitzacions.

 Productes relacionats
Una de les maneres més senzilles i efectives de fer Linkbuilding intern a la botiga online  és mostrant productes relacionats en la pàgina de cada producte.

D’una banda és útil per a l’usuari ja que li estem oferint una manera senzilla i ràpida de consultar altres productes en els quals pot estar interessat.

D’altra banda, aquests enllaços ajuden distribuir la força dels enllaços entrants a través de totes les pàgines de la botiga online.

 Productes destacats
Pots fer-ho des de la pàgina d’inici, una pàgina de categories o qualsevol altra secció de la botiga online.

Mostra els productes més populars de la botiga online i posa un enllaç cap a la fitxa de cada un.

 Crea un bloc
Amb un bloc les possibilitats de generar enllaços interns i externs cap a la teva botiga online són il·limitades.

Pots escriure sobre qualsevol tema relacionat amb els productes que vens i després enllaçar alguns d’aquests productes de manera completament natural.

Un bloc, a més, permet afegir aquest contingut nou i fresc que tant agrada als cercadors i que, d’una altra manera, no podries aportar, ja que, en general el contingut d’una botiga online no s’actualitza

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!