Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

29 de novembre de 2018
0 comentaris

El SEO per Imatges

Guia SEO: Imatges i multimèdia

En el capítol d’avui de la nostra guia per al desenvolupament d’un projecte SEO (al final del post, tens l’índex de tots els articles publicats), parlem de com posicionar per a Google Imatges. Normalment, centrem els esforços per millorar el rànquing dels resultats web de Google i obviem altres resultats de Google, com són les imatges o els vídeos.

En l’últim estudi publicat per Jumpshot sobre el volum de cerques rebudes segons el tipus de cercador durant el mes de febrer, Google Imatges es porta més del 22% de les recerques, just per darrere de Google, que es porta més del 62% segons l`Agencia seo barcelona de Judith sauch.

Aquesta nova funcionalitat del cercador, pot ajudar al posicionament de les nostres imatges. Imaginem que tenim una pàgina de receptes i volem posicionar una entrada nova sobre “ceviche peruà de gambeta”. Si tenim ben optimitzada la imatge (tenint en compte els factors de posicionament dels quals parlarem més endavant), obtindrem una posició avantatjada en el rànquing.

D’altra banda, últimament hem vist com Google cada vegada mostra més sovint resultats amb fragments enriquits d’imatges o vídeos.

El criteri de Google per posicionar imatges
Google fa servir dades de clics per mostrar les imatges “més populars”. Per tant, com més popular és una imatge i més clics obtenen, més alta serà la classificació dins del rànquing. D’aquesta manera, comptem amb la premissa que per molt optimitzades tinguem les imatges, si aquestes no són atractives visualment, no generaran els clics esperats i no milloraran dins el rànquing.

¿Consell? Sempre que sigui possible, fuig de les imatges genèriques d’estoc.

Si ho pensem detingudament, cobra tot el sentit en determinats sectors. Per exemple, si fem una recerca sobre “dermatòlegs a Bilbao”, l’usuari se sentirà més atret a fer clic a aquelles imatges on es mostri una fotografia real d’un dermatòleg (amb cara afable, si pot ser), abans que d’una imatge d’estoc.

En quins sectors serà més important treballar el SEO de les imatges?
Depenent del tipus d’activitat de la web, serà més o menys rellevant centrar els nostres esforços SEO a aquest punt:

-Restaurants.
-Hotels.
-Pàgines sobre receptes de cuina.
-Serveis metges, advocats, psicòlegs …
-Retail o ecommerce. No sé si és pel salt generacional, però la meva mare sempre que cerca una peça, va directament a Google Imatges abans de navegar pels resultats convencionals de Google

Més arguments per convèncer de la importància de Google Imatges segons un consultor seo:

Les imatges poden esdevenir un gran recurs per guanyar backlinks o enllaços al teu lloc web (sobre aquest apartat parlarem en els propers capítols d’aquesta guia).
Per exemple, la major part dels enllaços que apunten al web de Zara són de text. No obstant això, 325 backlinks són imatges.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!