La importància del ASO en SEO App Màrqueting

El nivell de visibilitat dins de les App Stores  segons la judith com experta i consultor seo, és una de les claus de l’èxit d’una aplicació i, per això, és important el paper que el ASO juga dins d’una estratègia de Mobile App Marketing.

Cada dia s’inclouen milers de noves app ‘s en els markets d’aplicacions.A causa d’aquest creixent nombre, cada vegada és més complex aconseguir destacar una aplicació a les botigues d’aplicacions.

Per aquest motiu, és molt important dominar tots els aspectes relacionats amb el App Store Optimization.

Els 3 principals objectius del ASO
Dins el ASO, hi ha dos tipus de factors:

Off Metadata o factors externs que no están 100% sota el control del desenvolupador (instal·lacions, valoracions o comentaris).

Factors On Metadata:
En aquest cas, tractarem els factors On Metadata, ja que, són els que podem controlar i en què podem incidir de manera directa amb el SEO App: paraules clau, creació de textos clau i les descripcions de la nostra aplicació.

Així com la informació que apareix a la fitxa d’App Store o Google Play: categoria, històric del developer, icona, screenshots, vídeo previews i la mida de l’app.

El procés ASO no es tracta d’una acció de app màrqueting aïllada, sinó que s’ha de monitoritzar i optimitzar de manera continuada per poder maximitzar la visibilitat de la nostra aplicació i millorar en tot moment la seva posició respecte a la competència.

Les 3 fases que no podem perdre de vista són:

Estudi i definició de les paraules clau que es treballaran per millorar el posicionament de l’app, tenint en compte el nivell de competència.

Optimització de la fitxa d’aplicació fent servir les paraules clau definides en la fase prèvia, per aconseguir el millor posicionament possible.

Monitorització dels nostres rànquings de keywords i top charts, així com els de la competència.

Els factors ASO On-Metadata a Mobile App Màrqueting

Títol de l’App
Has de triar un títol que cridi l’atenció i representi la teva aplicació.Hi ha limitació de 30 caràcters en Google Play i de 64 a iOS.

Descripció breu (Google Play)
Els teus dots de síntesi hauran de sortir a la llum en aquest apartat.

S’ofereix a Google Play i seria bo incloure alguna de les paraules clau que hem seleccionat relacionades amb la nostra app.

Descripció ampliada
Això és una cosa similar a la “meta descripció” de les webs o blocs.Et pots estendre bastant més però no caiguis en la temptació de repetir keywords per posicionar l’aplicació.Ha de ser natural i incloure una descripció de la teva app, les seves funcions i beneficis d’ús.S’ha de treballar molt bé aquesta part per veure el que pot aportar la teva instal·lació.

Paraules clau (només per iOS)
A la store d’Apple pots triar diverses paraules clau per les quals els consumidors buscaran l’aplicació.Fes un estudi previ de keywords per completar aquest camp.

Categoria
Tria la categoria que representa millor el mercat potencial de la teva app.

Així la visualitzaran els usuaris quan naveguin pels diferents apartats dels markets.

Icona
Tot i que no té res a veure amb SEO, és molt important treballar bé el disseny del nostre icona.Representa a la nostra marca i ha de captar l’atenció visual de l’usuari.

Històric del desenvolupador
En aquest camp podem trobar l’històric i la repercussió del desenvolupador de l’app. A més antiguitat del compte, més app ‘si més descàrregues, molt millor perquè la teva aplicació es posicioni.

Pantallas de l’app
Busca les millors captures de pantalla i que siguin representatives perquè els consumidors tinguin una visió prèvia del que s’instal·laran.

Font del article: APPS SEO experta en ASO judith sauch a la  agencia seo barcelona

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *