ARQUITECTURES INTERIORS
Escoda contra pedra
cop a cop
el ferro contra la pedra
a ritme de sons infinits
que es multipliquen
amb una cadència constant
s’atura el temps per un instant
i després, la pedra que es trenca
silenci
Fills de la terra
sauló, call i suor amarga
gota a gota sobre la cara
pel pa de cada dia
dol de la terra ferida, trencada
dolor mut, gemec, nafra, escopinada
mentre es vincla l’esquena feixuga
dels anys que passen
dolor suportada
Regalims de suor sobre la cara
regalims d’aigua escassa
dibuixen tintes, retaules sobre la pedra
ocres, verds, blaus
jocs de llums i d’ombres
amb una parsimònia muda
que ningú podria mai repetir
Arrel i pedra
l’escultor heroi insigne
percudeix un cop més
el seu cisell, l’impossible traç
de ciutats imaginades
una vegada en la ment dels homes
d’escultures fingides
de columnes, contraforts, estreps i cúpules sobre el buit
Catedrals de llum i de silenci
-ingravidesa-
s’aixequen contra el temps
que lentament es menja les estructures
els canvis
les esperances
domini de llums blaus, verds, ocres
dins el ventre de la terra
vertical poesia en pedra
-el sauló altra vegada-
que es desfà lentament
en grans de sorra d’infinites platges
escull de gegants adormits
en els dominis del que un dia foren
pedra i silenci
tall, antic gemec,
cripta
Sense adonar-se mentre treien la pedra per a aixecar els edificis, els trencadors de marès anaven buidant la terra i creant espais inversemblants. Aquí la naturalesa és l’arquitecte, qui dissenya les vetes d’on sortirà la pedra dura, acumulant sediments i fragments de copinyes al fons d’un mar antic de milions i milions d’anys
Rafal des Polls, 28 de febrer de 2024
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!