Miquel Roman

Nou Barris (Barcelona)

2 de novembre de 2007
0 comentaris

Adjudicacions d’obra al metro de Canyelles-Roquetes-Trinitat Nova

El DPTOP adjudica obres de millora del transport públic per valor de 38,5 MEUR

El Consell d?Administració de GISA ha adjudicat avui sis actuacions per a la millora del transport públic que sumen un import de 38,5 MEUR. Es tracta dels treballs de condicionament de l?L3 de metro, que inclouen l?interior de les instal·lacions de la nova estació del tram perllongat de Trinitat Nova i la millora de la xarxa elèctrica en diversos punts. Igualment, s?han adjudicat les obres per a la renovació de cobertes de diferents estacions d?autobús de Tarragona i la millora del subministrament elèctric a la línia Llobregat-Anoia d?FGC, per tal de fer possible l?arribada dels metros comarcals.

Millores a l?L3 del metro 36 MEUR. Actualment, el DPTOP està executant les obres de perllongament de l?L3 de metro entre les estacions de Trinitat Nova i Canyelles,
que ja es troben en avançada fase d?execució. Concretament, ja s?ha
completat l?excavació de pràcticament tot el túnel i s?ha iniciat la
instal·lació de les vies. A més, els treballs d?excavació dels pous
d?accés a les andanes de l?estació de Roquetes i Trinitat Nova
estan pràcticament enllestits, només pendents dels últims acabats
d?arquitectura interior. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost
global de 142,8 MEUR, es preveu que s?enllesteixi la tardor de 2008.

Ara, el Consell d?Administració de Gisa ha adjudicat obres de millora a diferents punts de l?L3 de metro, que inclouen també el tram perllongat entre Canyelles i Trinitat Nova.
L?objectiu és garantir el manteniment de la xarxa per dotar la ciutat
d?un transport públic col·lectiu de qualitat que afavoreixi la
mobilitat sostenible al territori.

Condicionament de les instal·lacions de Trinitat Nova.
Dins del projecte de perllongament de l?L3 de metro, el DPTOP va
enllestir després de l?estiu els treballs de condicionament dels
interiors de la nova estació de Roquetes,
que va comportar una inversió de 20,4 MEUR. Ara, s?han adjudicat els
treballs d?arranjament de l?interior de l?estació contigua de Trinitat Nova,
que comptaran amb un pressupost de 9,6 MEUR. La nova estació s?ubicarà
a 19 metres de profunditat i tindrà una andana central de 8 metres
d?amplada.

Disposarà de dos accessos a l?exterior, un des de la plaça del Parc de Trinitat Nova i un altre des del carrer de Xafarines.
L?accés exterior des de la plaça permetrà l?entrada directe al
vestíbul, de 340 m2 de superfície, sense haver de superar cap
desnivell, i disposarà d?ascensor, escales mecàniques i convencionals
per connectar amb l?andana central. D?altra banda, l?accés des del
carrer de Xafarines comptarà
amb una rampa, escales mecàniques i convencionals i ascensor per
connectar amb el vestíbul, a diferent nivell, i l?andana.

A més, l?estació actual de l?L4 disposarà d?una connexió amb la nova estació de Trinitat Nova de l?L3, amb escales mecàniques, escales convencionals i ascensor d?accés a l’andana.

Els
treballs inclouen també la impermeabilització de l?estació, l?adequació
de l?enllaç amb l?L4 i de l?àrea de serveis habilitada per a la
subcentral, així com la construcció del paviment, el revestiment i els
sostres. L?actuació es completarà amb la instal·lació dels sistemes de
ventilació a l?estació i el túnel, la instal·lació elèctrica de mitjana
i baixa tensió, l?enllumenat general i d?emergència, i la col·locació
dels elements de protecció contra incendis.

Finalment, es
col·locarà una nova senyalització de l?interior i l?exterior de
l?estació, així com màquines expenedores i sistemes de control d?accés
a l?estació i d?automatització de portes.

Nova subestació rectificadora entre Canyelles i Trinitat Nova.
En el marc de les obres de perllongament de l?L3 de metro, el Consell
d?Administració de Gisa ha adjudicat avui les obres per garantir el
subministrament elèctric d?aquest nou tram de la línia, per un import
de 7,4 MEUR.

Els treballs comportaran la ubicació d?una nova rectificadora a l?estació de Trinitat Nova,
en un espai habilitat per sobre de les andanes. L?objectiu és dotar
aquest tram dels elements necessaris per garantir el bon funcionament
del servei de metro d?acord amb les noves necessitats, per tal de
disposar de l?energia necessària per al pas continuat dels combois.

A
més de garantir el subministrament del corrent de tracció per al tram
perllongat de l?L3 de metro, la nova subcentral servirà també per
reforçar el sistema elèctric de l?L4 de metro actual i de la nova L11
de metro lleuger fins a Can Cuiàs. La subcentral rectificadora de Trinitat Nova s?alimentarà del centre de distribució de Roquetes. El projecte inclou les obres per al subministrament de material, el muntatge i les proves de la subcentral rectificadora de Trinitat Nova.

Remodelació i instal·lació de noves subcentrals.
D?altra banda, per tal de fer possible l?increment de freqüències de
pas a tota la xarxa de metro que permeti l?augment de circulació de
trens en hores punta, el DPTOP ha impulsat diverses actuacions de
millora del subministrament elèctric a la xarxa de transport públic del
territori. En aquest marc, avui el Consell d?Administració de Gisa ha
adjudicat les obres per tal d?instal·lar els elements necessaris per
garantir el subministrament elèctric de l?L3 de metro.

L?actuació
comportarà la instal·lació de noves subcentrals en aquesta línia i la
remodelació de les existents, per tal d?augmentar la potència
disponible a la xarxa elèctrica que permeti l?increment en els serveis
de metro amb totes les garanties. Així, es crearà una nova subcentral a
l?estació de l?L3 de Lesseps i es reformaran les actuals ubicades a
Zona Universitària, Plaça del Centre, Espanya, Sant Genís i Canyelles.
Els treballs inclouen la construcció, la instal·lació elèctrica per al
subministrament, el muntatge i les proves en cadascuna de les
subcentrals.

A més, a Lesseps
el projecte comprèn el desmantellament dels equips elèctrics de la
subcentral actual, que es traslladarà a un nou recinte que s?ha de
construir per tal d?alliberar aquest espai necessari per a l?adaptació
de l?estació a persones amb mobilitat reduïda.

Els treballs es
compatibilitzaran amb el servei habitual de metro, de manera que es
minimitzarà l?impacte de les obres de cara als usuaris i s?avançarà al
màxim en la reforma i l?ampliació de les instal·lacions per evitar les
molèsties. La nova estació de Lesseps suposarà una inversió de 6,5
MEUR, mentre que la reforma de les subcentrals actuals compten amb un
pressupost de 12,5 MEUR.

8ª Mostra de Mercats de Nou Barris
11.06.2008 | 9.19
A Sense categoria
Acte públic “ARA TOCA NO”
23.05.2006 | 12.25
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.