MARCÚS

(@marcroca)

29 d'octubre de 2008
0 comentaris

Terrassa 2.0

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


Terrassa, cocapital del Vallès
Occidental, aposta per la filosofia 2.0 per fomentar la participació ciutadana.

El
Reglament
de Participació
data de 1995, però les coses, les eines, els mitjans han
canviat, i és per això que, segons diu l’ajuntament, cal aprovar un Pla
Estratègic de Participació Ciutadana
com a “eina que ha de servir per establir les pautes i directrius per al
foment de la participació amb la voluntat d’aconseguir un Ajuntament de
qualitat que busqui la implicació dels ciutadans en els afers i decisions que
els afectin
[antecedents].

En
el següent gràfic es poden veure els
canals i mecanismes de participació existents:

Per aconseguir una major difusió i
participació, l’Ajuntament
ha posat en marxa vàries iniciatives
,
ja siguin a través
de mitjans tradicionals com de les noves tecnologies.

Per
una banda, a través de Canal Terrassa
es fan varis debats temàtics setmanals
(els quals es poden veure
també a través d’Internet
). Aquests debats
televisats
s’emeten els dimecres,
a les 20:30h, al programa Fòrum 2.0.

Un
cop realitzat el debat, es pot
participar i discutir
a través del bloc de Participació Ciutadana.
A partir de les aportacions fetes als debats televisius i al bloc, en cada
sessió es realitza una comissió de
treball.
Per a participar en el procés d’elaboració del Pla, cal inscriure’s,
si bé alguns espais són de lliure accés sense prèvia inscripció, com és el cas
del bloc.

Està
previst
que els debats televisius s’emetin de l’1 d’octubre al 17 de
desembre, que es facin unes enquestes a
la ciutadania
i entitats durant els mesos d’octubre i novembre i que
s’aprovi el Pla Estratègic el mes de juny de 2009.

Posats a fomentar la participació -altra
cosa és si se’n farà cas, però això no és objecte d’aquest apunt-, s’hi podria haver implicat el Diari de
Terrassa, El Punt (edició Vallès Occidental), l’ATerrassa+ (Godó, Planeta i
Generalitat) i la ràdio municipal, entre altres mitjans tradicionals. A més,
algun web com aterrassa.cat.
La comunicació mòbil, està parcialment
prevista, a través dels sms. Així
mateix, es podria haver utilitzat algun tipus de microbloc (ex: Twitter) per afavorir una comunicació mòbil, àgil i
en temps real que es podria passar en directe als debats televisius. Es podria
haver obert un grup de discussió a
Facebook
, que hagués permès arribar a molts terrassencs que en cap moment
entren en contacte amb els mitjans municipals (la gran majoria, per no dir
gairebé el 100%, a la quarta ciutat de Catalunya!).

En definitiva, si, s’han oberta a la
inclusió d’eines 2.0, però es pot fer molt més
, cal fer molt més,
per arribar a molta més gent. El Grup de Facebook -encara que no l’haguessin
previst en un primer moment-, podria ser molt útil per arribar a gent
desconnectada de la vida comunicativa local, però que podria aportar el seu
granet de sorra.

Jo,
personalment, me n’he assabentat perque sortia en portada al buttletí de
publicitat municipal que -vulguis o no- reps a casa, i perque sortia en
portada, que si no…;-)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!