MARCÚS

(@marcroca)

21 de maig de 2012
0 comentaris

Mirant Terrassa amb uns altres ulls

Una nova col·laboració amb el diari terrassenc ‘La Torre del Palau’. Aquesta vegada em centro en la iniciativa llançada per en Marc Morató #insterrassa, que té per objectiu centralitzar tota les fotos de Terrassa fetes amb Instagram. En vaig parlar emb en Marc per fer aquest article que va sortir publicat en l’edició en paper de La Torre del 14 de maig (veure foto). 

Mirant Terrassa amb uns altres ulls

No sé què n’opinaran els fotògrafs professionals, però la tecnologia ens ha ofert la possibilitat de fer fotografies de gran qualitat (aplicant filtres), difondre-les fàcilment i comentar-les amb la comunitat segons els temes d’interès. Parlo d’Instagram.

Poca broma, fa pocs dies un dels gegants d’Internet, Facebook, va adquirir aquesta jove xarxa social per uns mil milions de dòlars. Aquesta xarxa basada en la fotografia va néixer a finals del 2010 per a dispositius d’Apple, però recentment s’ha adaptat a l’altra gran dels mòbils, Android. Ja ho tenim tot, una eina fàcil d’utilitzar, gratuïta, usable en la gran majoria de mòbils intel·ligents i, el més important, que crea addicció.

Els terrassencs més avesats a l’ús de les noves tecnologies ja fa temps que utilitzen Instagram per a molts temes, però ara, gràcies a la iniciativa de Marc Morató (@marcmorato), la nostra ciutat ha esdevingut el tema al voltant de la qual, utilitzant aquesta xarxa social basada en la fotografia presa a través dels mòbils, es crea comunitat i es conversa sobre instantànies gràfiques locals.

La facilitat d’integració amb Twitter i Facebook va portar en Marc a crear l’etiqueta #insterrassa, tant per a Instagram com, també, per a Twitter amb la idea d’agrupar totes les fotos de Terrassa que s’haguessin fet amb aquesta eina, en el primer cas, i crear conversa, en el segon.

L’objectiu principal és veure Terrassa amb els filtres d’Instagram. Ajuntar tots els usuaris que fan fotos de la ciutat a través d’aquesta xarxa social de fotografies i veure les meravelles que es poden arribar a fer.

Actualment, ja hi ha més de mil fotos etiquetades amb #insterrassa. Després de l’etiqueta de Twitter, en Marc va obrir un compte de Twitter (@instrsa) amb l’objectiu d’aglutinar usuaris i anar creant una comunitat al voltant d’aquestes dues xarxes socials de moda.

La resposta de la gent de Terrassa ha estat molt bona; #insterrassa va començar per Sant Jordi i en menys de tres dies ja hi havia prop de 400 fotos etiquetades. L’èxit inicial ha estat tant bo que, fins i tot, en Marc ha rebut alguna proposta per fer la primera exposició a la ciutat!

Article original publicat a La Torre el 14 de maig de 2012.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!