Hi ha notícies tristes, molt sentides per la gent. Avui tenim la de la
mort del meteoròleg de TV3 Toni Nadal. Són notícies de les que agrada compartir, només cal fer un cop d’ull als principals mitjans catalans per veure que Twitter i Facebook en van plens. Mentre a Twitter el què fem és compartir per informar, és a dir, no acompanyem el compartir amb una valoració en positiu o en negatiu, a Facebook estem encotillats amb els ‘m’agrada’, una fórmula de molt èxit però que ens pot crear incongruències en situacions
com aquesta. Passeges per Facebook i et trobes aquesta (mala) notícia. T’agrada que te n’informin, però… t’agrada? Voldries interactuar, compartir la informació, però dubtes de si clicar al ‘m’agrada’. Com et pot agradar la mort d’algú? Arribats aquí, el mitjà podria girar el titular de la notícia que publica a Facebook, i facilitar les coses als seus seguidors. Podria dir alguna cosa com: ‘Sentim molt la mort de… i ens solidaritzem amb…’. Adjuntes la notícia a sota i, amb una frase així, no hi ha dubte possible, puc dir ‘m’agrada’ (el què diu el mitjà), sento el què ha passat i ho comparteixo ‘amb els meus’.
Però tornant a Facebook, ja fa temps que hauria suprimit el botó dels nassos, aviam si així tornàvem a tenir fal·lera comunicativa. Però no, ara resulta que fins i tot podrien col·locar-nos el “Want”, pensant més en la cartera que en la parla suposo.