Segons la consultora Deloitte Touche (2009 TMT Media Predictions) les tendències i prediccions pel 2009 respecte els mitjans impressos són:
-
Per salvar els mitjans impresos, potser caldrà aturar rotatives i disminuir periodicitats.
-
Contràriament al què molta gent del sector opina, Deloitte creu que una major presència a la xarxa pot no ser la resposta, ja que la major part dels títols no aconsegueixen compensar amb els seus ingressos online la caiguda dels ingressos del paper.
- Els mitjans impresos necessiten realitzar una anlàlisi de les diferències entre els lectors de les versions impresa i electrònica.
- Alternativament, es podria reduir la presència online per tractar de reconduir als lectors de nou cap al producte en paper i el retall de despeses exigirà la negociació amb treballadors, subministradors i reduccions en la freqüència de l’aparició de les publicacions.
Font: Inter Medios, en base a l’informe de Deloitte.
Personalment, crec que és cert que es pot tendir a una
retallada de la periodicitat d’algunes publicacions (els diaris, caldrà que surtin cada dia?), que e
s diferenciaran els lectors dels mitjans electrònics i impresos i, com a conseqüència d’això,
s’incrementarà força el preu dels diaris en paper.
Anem cap a un elitisme en l’accés a la informació? Ara que s’opinava que la xarxa faria arribar la informació per tot arreu d’una forma més democràtica?