Però, a partir d’aquí comencem a trobar titulars més acords amb la realitat de la notícia.
L’Ara, al paper, ja enfoca el tema globalment, tant a nivell territorial (‘El mercat’ és el món, no només Espanya) com de negoci (el sector del cava creix). Així, el titular ja és positiu: ‘Les vendes de cava pugen en el millor any exportador’.
També la claven El Punt Avui (‘L’exportació de cava creix un 6% i salva el sector’), el 324.cat (‘El sector del cava ven més gràcies al creixement del mercat exterior’) i Nació Digital (‘L’exportació salva el cava, que segueix caient a l’Estat espanyol’).
Ara que la comunicació córrer tant i que els titulars i les imatges regnen el ‘real time’ informatiu, hauríem de tenir més cura que mai en titular segons la realitat, sense mitges veritats i enfocant la informació des d’un punt de vista catalanocèntric i amb visió global.
Sobre un tema molt similar parlo avui a Mèdia.cat: ‘Premsa groga, posicionament i mimetisme’.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!