MARCÚS

(@marcroca)

1 de març de 2013
0 comentaris

La importància del punt de vista

Avui ens podem fotre la ‘pitxaunlio’ informant-nos sobre els resultats econòmics del sector del cava als principals mitjans catalans. Segons La Vanguardia la cosa està fatal: ‘Crisis y boicot provocan la caída del 6,2% de las ventas del cava catalán’. Menys explícit, però iguament poc encertat trobem el titular d’El Periódico: ‘Les vendes de cava a Espanya van caure el 6,28% l’any passat’. El mimetisme titulaire segueix a l’edició digital de l’Ara: ‘La crisi i el boicot van fer caure un 6% les vendes de cava a Espanya el 2012’.

Però, a partir d’aquí comencem a trobar titulars més acords amb la realitat de la notícia.

L’Ara, al paper, ja enfoca el tema globalment, tant a nivell territorial (‘El mercat’ és el món, no només Espanya) com de negoci (el sector del cava creix). Així, el titular ja és positiu: ‘Les vendes de cava pugen en el millor any exportador’.

També la claven El Punt Avui (‘L’exportació de cava creix un 6% i salva el sector’), el 324.cat (‘El sector del cava ven més gràcies al creixement del mercat exterior’) i Nació Digital (‘L’exportació salva el cava, que segueix caient a l’Estat espanyol’).

Ara que la comunicació córrer tant i que els titulars i les imatges regnen el ‘real time’ informatiu, hauríem de tenir més cura que mai en titular segons la realitat, sense mitges veritats i enfocant la informació des d’un punt de vista catalanocèntric i amb visió global.

Sobre un tema molt similar parlo avui a Mèdia.cat: ‘Premsa groga, posicionament i mimetisme’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!