Jordi Mayoral

El bloc de Jordi Mayoral

14 de desembre de 2012
Sense categoria
0 comentaris

És l’economia, culer!

És ben sabut que la decisió d’incloure la publicitat de Qatar Foundation primer i ara, de Qatar Airlines a la samarreta del Barça per a la propera temporada ha estat controvertida. Ho ha estat, perquè la samarreta blaugrana havia estat verge de patrocini, ho ha estat també pel patrocinador escollit, ho ha estat degut a què l’acord econòmic arribat amb el patrocinador, ja que malgrat ser important, no és ni de ben tros comparable al que percep el Manchester United i, cal dir-ho, ha estat una decisió controvertida també per la forma en què els dirigents del club han exposat l’acord i les seves variables.

El Barça com a club esportiu segueix endavant, sens dubte, convertit des de fa una dècada en un dels equips més importants del món en tots els aspectes. El club ha sabut superar canvis recents de màxima transcendència com el de la banqueta. La incorporació de Tito Vilanova funciona, tot preservant el model futbolístic triomfant, marcant un segell personal de discreció i d’una gestió eficaç del dia a dia, l’equip bat rècords i genera confiança. El Barça segueix atresorant Messi i d’altres futbolistes de primer nivell com Iniesta, Xavi, Piqué i Cesc que transmeten il·lusió, ganes de guanyar i una alta competivitat. Esportivament el Barça lidera l’elit mundial, opta a guanyar-ho tot i té un planter que pot donar noves perles ben aviat.

El Barça socialment està calmat degut al seguit de victòries i títols de les últimes temporades, realment l’espectacle que crea l’equip és el millor bàlsam. La sensació de calma l’incrementa el savoire faire de Guardiola retirat un any a Nova York i també un president i una junta directiva poc interessats en ocupar els mèdia, que governen sense crispació. Alhora, l’esperit crític des de fora del govern del club se centra fins ara en una mirada constructiva i que no traspassa la necessària línia de la vigilància. Els culers respiren confiança, les assembles de compromissaris son plàcides i la tensió social no aflora.

El Barça econòmicament és on té ara mateix el gran repte. La situació econòmica global tan plena d’incerteses com d’oportunitats, sumant-hi un panorama català i espanyol agudament castigat converteix la situació econòmica del club en delicada, en un moment de màxima importància. El club lidera la indústria del futbol, però la competència clàssica del Manchester United, Real Madrid, els equips italians i alemanys, cada vegada és més forta i cal sumar-hi els equips emergents fruit de grans fortunes com el Chelsea, el Manchester City i el PSG que poden cruspir-se a mig termini bona part del focus mediàtic i de títols esportius. El Barça, per tant, ha de posar la màquina de fer ingressos a tot drap, ha de sortir com ho fa l’equip de futbol a la victòria, perquè per preservar el model d’èxit, caldrà que el club segueixi liderant també en l’aspecte econòmic el mercat del futbol.

Res és fàcil, però ara, després que el Barça hagi perdut el patrocini de Turkish Airlines és moment de tornar-hi i de reempendre el camí de l’èxit, perquè sense èxit econòmic és inviable que la maquinària del club funcioni a mig termini.

(Article publicat el 10/12/2012 a El 9 Esportiu)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!