28 de febrer de 2008
0 comentaris

El TGV i els altres mortals

Com que per motius de feina tinc d’anar tres o quatre cops a la setmana a Barcelona i amb l’edat  un va perden la son, això fa que sigui molt matiner per entrar ha una hora raonable a la feina, tot i així no m’estalvio el fer llargues cues per entrar a Barcelona.

Ahir sense anar mes lluny, vaig veure com circulava a gran velocitat el TGV de marca comercial AVE i vaig pensar que segurament hauria estat prioritari, solucionar el transport  públic dels que sense ganes hem d’agafar el cotxe, però segurament això no mola tan.

Un cop fetes les coses el rebés segons el meu perer, cal fer tot allò que s’hauria d’haver fet i que segurament l’alliberament de les vies convencionals, poden facilitar.

Llegeixo El Punt edició Camp de  Tarragona, Terres de l’Ebre que per finals de la primera quinzena d’abril, poden entrar en servei els trens Avant entre Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona per la línea del TGV, això pot ser una bona noticia sempre que els preus estiguin d’acord, com per exemple els de Toledo Madrid i és que el mateix diari explicava que nomes 578 persones han agafat TGV en el trajecte Sans, Camp de Tarragona o l’inrevés, no m’estranya, perquè els preus d’aquest viatge son abusius, segurament és perquè no perdem la bona costum de pagar més com a catalans que som.

El bon amic i millor persona Jordi Ausas cap de llista per ERC a la circunscripció de Lleida  o denunciava amb una nota de premsa, que em va fer arrivar.

Interessat  com estic em el tema, he mirat el programa que ERC ha fet a la circunscripció de Tarragona, pel que fa referència a la mobilitat, s’ha d’agrair l’esforç que han fet en pensar la mobilitat també en el territori i al marge del programa general, perquè madiàticament sempre es focalitza la conurbació de Barcelona, però molts cops és tan o més difícil pels qui treballen o estudien, desplaçar-se a 30 kilòmetres que fer-ho a un indret de llargs recorregut.

Com deia el començament les vies convencionals quedaran més alliberades i no hauria de passar com a la via Lleida – Manresa molt deteriorada i en prou feines utilitzada, aquesta i la de Picamoixons – Roda de Barà, han de servir per crear transport alternatiu de mercaderies i evitar les llargues caravanes de camions en la mesura que sigui possible i mateix temps complir el compromís de fer arribar alguns trens de rodalies fins Montblanc o l’Espluga de Francolí, com s’havia compromès el ministeri el seu dia.

La bona feina feta per el Josep Andreu com a diputat d’ERC a Madrid en l’anterior legislatura i l’interès que té per les infraestructures també, el  Lluís Aragonès nou cap de llista per la nostra circunscripció, ha de possibilitar la millora substancial de les velles reivindicacions i les noves també, si no son ateses, ens cal la denuncia dels incompliments, perquè paguem molt i com deia l’Ovidi Montllor” ja no ens alimenten molles, ja volem el pa sencer.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!