1.- Cada any hi ha Nadal. Es el repàs, el balanç, de la vida i de l’any, i els preparatius, il.lusions i propòsits de justícia i llibertat amb que l’esperem, que de seguida tornen a ser coberts i rebolcats per les onades de la vida i per les pors i misèries personals o col.lectives. Sort n’hi ha que cada any torna. Per Nadal comença l’any i la vida que es renova torna a emprendre el cicle. Nadal fa de contrapunt.
Molt pitjor fora no dir, no saber diure, no poder dir, BON NADAL!
2.- Nadal rima amb Drets Humans.
“”PER UN BONVIURE GENERAL,
social, econòmic, senzill i lliure.””
“”PAU EN LA TERRA ,
a la gent, als pobles i a les dones i als hòmens de bona voluntat””.
3.- Per poder ser just i lliure cal acusar i defensar en Dret.
Si l’anunci dels àngels diva ” Pau en la Terra als homes de bona voluntat ” vol dir que n’hi ha de mala. Hi ha persones, règims polítics, dominacions i lladres, i pobles i nacions, que no en son, de bona voluntat.
4.- L’acusació no es, – no pot ser – de: ser burgesos, ser rics, ser reis, ser propietaris, ser governants, ser de dretes, ser estrangers, ser comerciants, ser banquers, ser capellans o religiosos, ser militars o policies, ser funcionaris, ser d’una altra raça, d’una altra llengua o d’una altra religió, ser d’una altra ètnia, nacionalitat o nació, ser resistents, dissidents i objectors de consciència davant de l’injustícia, o ser juèus, ser palestins, ser catalans, ser burgesia catalana, ser americans, ser txetxens, ….. o encara per ser alemanys ( quan es la única nació que ha estat jutjada i ha pagat pels seus crims ).
5.- L’acusació és de ser lladres, de matar per robar o per retenir allò robat, de dominar, explotar, discriminar, colonitzar o esclavitzar persones o altres pobles de l’estranger o del propi estat; de promoure la segregació, l’encerclament, i la mort i extinció dels altres, de governar contra Dret i contra els seus pobles,…..
Per exemple, acuso :
El totalitarisme espanyol ( nacionalisme imperial castellà i nacionalisme d’estat castellà ). No té bona voluntat i no pot cantar Santa Nit o l’Òh mia pàtria ! de Verdi. Per a ells espanyolitzar es castellanitzar.
El nacionalisme panàrab totalitari que promou i circula darrera de l’islamisme per a qui, islamitzar es arabitzar, que té per bandera ideològica expandir i restaurar el somni imperial àrab, de nacionalisme de gran potència, que deu venir d’antics ressentiment i frustració comparativa. ( Com degué passar amb el nazisme alemany , això de la frsutració i ressentiment ).
L’islamísme polític general per on circulen uns nous nacional – comunismes de masses reaccionaris o son la forma de les guerres civils pròpies de les potències imperials.
Son tres casos enunciatius. Els tres que mes em preocupen. i el castellà es el nostre malviure que ens afecta de ple. Això però no excusa els altres casos de mala voluntat que hi ha o que hi hagi hagut i encara duren.
Nota.- ( Veig més previsible una aliança de Dret entre Castella i Catalunya que no amb aquest fenòmens del nacionalisme àrab i de l’slamisme islamitzador ).
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Al igual que la paraula independència té un desgast de càrrega utòpica, radical e inalcançable. No li diguam independència és molt més senzill diquem-li un estat propi.