Tampoc estic d’acord, però, que les diferents industries de creació i distribució de tot aquest material, estiguin de cul, i encara ara, vulguin mantenir la dinàmica comercial de l’obsolet món analògic. Aleshores, que hem de fer?
Aquest es el gran cavall de batalla per lluitar contra la piratería: Els marges. Com apuntava abans, Steve Jobs ens va ensenyar el camí, no només cobrant menys d’un euro per canço, sinó convencent a les cases discogràfiques de, que el model de llançar al mercat un single d’una cançò exitósa i tot seguit el L.P amb aquesta cançò i deu u onze més justetes, estava esgotat en el món digital, la gent volia, i vol fer-se el seu mega-Lp, vaja els Greats Hits, del teu grup, o grups preferits. Com també esta esgotat el model de fixar els preus, ja que abans una discogràfica carregava un marge ( del tot excessiu) d’un 70 ó 80%. Deien, que l’encariment era fruit de la fabricació, manipulació i distribució mundial del disc. Això s’ha acabat, o ho esta a punt de fer, i per tant requereix una altra formula que és : Menys cost de fabricació i distribució + mercat mundial ( mundial de veritat) sense intermediaris= Preus molt baixos.
Aquest es el repte. No potser que, per posar un exemple més gràfic, el Videoclub d’Imagenio cobri 4€ per una novetat, quan al videoclub de la cantonada, la lloguès per 2,25€ i a més amb el making-off, possibilitat d’idioma català ( Imagenio només ofereix catellà-anglés) la substitulació amb qualsevol dels idiomes majoritaris, etc…. No potser.
Per acabar, només un comentari en els defensors del “gratis total” i dels “que ès fotin”. Una creació audiovisual, és un risc en si mateixa. En el cas d’una pel·licula, el productor, inverteix durant tres anys molts diners i recursos humans per tirar endavant un projecte que no té garantit el seu èxit, per molt ben feta que estigui la pel·licula, agrada o no agrada. Només li falta què, al final del trajecte, no vegi un euro perqué algú l’ha pujada a la xarxa il·legalment ( i treien un benefici estratosféric a costa dels “tot gratis”). Sinó treu un euro, no voldrà fer més pel·licules. Molts em direu si però son milionaris, jo us contesto, tot negoci en el que arrisques molt treus molt si surt bé, però tot no es net, la majoria inverteixen molts d’aquests guanys en un altre pel·licula, i aquesta acostuma a ser més ambiciosa i per tant més cara.
Els que s’enriqueixen de debó son els pirates què, a traves d’aquestes pagines, s’omplen les butxaques amb el que cobren per publicitat gracies als “tot gratis”, sense ells aquestes pagines no existirien i ells no serien megamilionaris .
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!