Isaac Peraire Soler

Quan surt el sol, surt per a tothom, sense preguntes ni privilegis...

10 d'abril de 2007
1 comentari

operació sense retorn

Els diaris (electrònics i impresos) i les televisions avui van plenes de resultats de trànsit d’aquesta setmana santa. Xifres i dades que certifiquen, diuen, el fracàs del carnet per punts implantat aquest mateix any. Al Telenotícies Migdia, ja han sortit unes declaracions tranquil·litzadores pels directius de trànsit: que no es preocupin, que no és tot culpa seva. (segueix…)

Jo crec que pot considerar-se un fracàs quan ja des d’un principi es posen unes xifres a assolir i no s’arriba a la fita. Llavors sí, -com li ha passat al Pere Navarro- és un fracàs evident. Però s’han de veure molts factors i moltes perspectives. Llegint bon tros de la premsa que abans em referia, no puc extreure’n una conclusió ferma. Tots els diaris parlen de moltes coses -editorials dedicats-, però ningú sap què està passant exactament.

Per a mi el carnet per punts no ha suposat més atenció -parlo a nivell personal-, i em temo que és una sensació generalitzada.

Més formació i conscienciació, ja des de les escoles, no em sembla gens mala idea, i és una aposta que han de fer fermament les administracions. Això sí, no donarà resultats (que és el què busquen) a curt termini. No reduirà en un any els morts de setmana santa. Però hem de pensar en el mitjà i el llarg termini.

Per solucionar el curt termini, la sortida no se sap per on passa. Els textos dels diaris, com he dit, ho certifica. No es pot pretendre que d’un dia per altre no tinguem morts a les carreteres. Tant de bo es pugués fer.

I menys amb la xarxia viària que tenim i les alternatives de transport públic que trobem.

Necessitem una operació transversal, extensa, atrevida i ferma -en tots els sentits- per a aturar la xacra que sovint suposa sortir a la carretera.

  1. el problema dels accidents no té fàcil solució; a més, la pluja ha actuat en contra i ha afavorit aquest augment de víctimes a la carretera. Tot i que no acabo de creure en el sistema de punts, el problema no és aquest: cada dia hi ha més cotxes a la carretera, per la qual cosa augmenta la probabilitat d’accidents; i no estem parlant d’un modest augment, sinó d’un creixement considerable que alteren les previsions a més d’un. I això anirà a més, és així de senzill: més gent = més cotxes = més accidents. Per mi la solució és una xarxa dinàmica, extensa i efectiva de transport públic, res a veure amb el què tenim. Mirem països com Holanda (tu Isaac ho has pogut comprovar), Gran Bretanya o Bèlgica: una xarxa de transport públic tremenda, amb cobertures efectives i ben constituïdes; allà no fa basarda agafar el tren, al contrari. Com diuen, falta molt per fer! I més, en aquest àmbit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!