El Campanaret

Un bloc de Gerard Gort

7 de desembre de 2006
Sense categoria
0 comentaris

France 24 i Canal Catalunya

Quan tot just fa unes setmanes Al-Jazira llançava el seu canal de 24 hores de notícies en anglès France 24 s’ha estrenat oferint programació en francès i anglès, que més endavant s’ampliarà a l’àrab i a l’espanyol, i que vol ser una alternativa a la BBC i la CNN. Es pot visionar per internet i també emet per cable i satèl·lit. Als Països Catalans s’integrarà als canals de la plataforma Digital Plus i a Ono. El gran objectiu del canal és competir internacionalment per explicar què passa al món des d’una visió francesa. Algun dia hauríem de disposar d’un canal internacional que col·loqui al mercat global la manera catalana d’entendre el món. Aquella visió que la legislatura passada, al Parlament, Piqué va dir-li a Maragall que no existia i el president li va preguntar al líder del PP a veure on carai vivia. No es tractaria d’un canal de 24 hores de notícies en anglès sinó que també hi haurien de tenir cabuda espais diversos per vendre les marques Barcelona i Catalunya vinculades a l’avantguarda creativa: art, arquitectura, literatura, música, disseny, publicitat, gastronomia, comunicació, cinema, teatre, etcètera. Un canal que esdevindria una eina estratègica per aconseguir que la indústria cultural catalana es fes un lloc al mercat global. Aquest és el futur d’aquesta nació mediterrània, cruïlla de cultures, que potser mai podrà competir amb la gran indústria tecnològica mundial però que en el terreny de la creativitat, la modernitat, i la circulació d’idees té moltes coses a aportar. Ha de ser una aposta pública que impliqui també el sector privat. Per aconseguir-ho cal aparcar la covardia i tenir valentia empresarial, capacitat de risc, s’ha de guanyar en autoestima i confiança. Cal que deixem de ser curts de mires per afrontar el futur amb la seguretat que els Països Catalans tenen molt a dir en un món cada cop més uniforme on la diversitat serà el gran valor afegit.

Hem d’aconseguir que invertir en cultura sigui una gran oportunitat de negoci. I això només ho assolirem si som capaços de posicionar-nos en el mercat global amb una marca diferenciada i amb un segell de qualitat indiscutible.

No sobreestimem la raó
15.03.2007 | 5.22
A Sense categoria
Dietari del procés cap a l’estat propi. Setmana 78
16.03.2014 | 11.42
A Sense categoria
Dietari del procés cap a l’estat propi. Setmana 48
18.08.2013 | 11.25
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.