Emigdi Subirats i Sebastià

Lletres ebrenques

20 de setembre de 2011

Comunicat de Somescolaebre

Descargar som escol...jpg (499,3 KB)

Dilluns 26 de setembre SOMESCOLAEBRE celebrarà el dia europeu de les llengües a Tortosa.

Hi haurà una gran varietat d’activitats a les 17’30 hores a la plaça Barcelona (plaça del mercat) de Tortosa fins a les 20’00 hores, en defensa del model d’escola catalana.

Diverses entitats del territori agrupades dins de SOMESCOLAEBRE han coordinat els seus esforços per organitzar les activitats del dia europeu de les llengües a Tortosa. Aquesta diada convocada per la Unió Europea per defensar i divulgar la gran riquesa lingüística al món, tindrà un caràcter reivindicatiu i es centrarà en la defensa del model d’immersió lingüística de l’escola catalana, “com a garantia per mantenir viva la llengua catalana, que és una de les llengües més parlades i utilitzades a la Unió Europea tot i la falta de recolzament estatal”.

A la plaça del mercat des de les 17’30 fins les 20’00 hores trobarem contacontes, Capgrossos Templers, música i la col·laboració de Muniato Sou. L’activitat central consistirà “en escriure la paraula en català que més estimo i penjar-la en la paret”. Amb aquesta activitat “volem mostrar la força de la nostra llengua” i fem una crida a “pares i mares, docents, alumnat i a la societat civil perquè s’impliquen en la defensa del model d’escola catalana front els atacs del nacionalisme espanyol”. A les 18’30 pares, mares, docents i alumnat de les escoles i instituts de Tortosa llegiran el manifest de SOMESCOLA.CAT.

A més a més, des de SOMESCOLAEBRE s’invita a les escoles i instituts a celebrar el dia europeu de les llengües el mateix dilluns 26 de setembre, amb una activitat semblant.

Des de SOMESCOLAEBRE hi ha el compromís de seguir treballant per la defensa de l’escola catalana en català i després del dilluns 26, “començarem a treballar per preparar el dia internacional de les llengües maternes que serà el 21 de febrer”. Així com “estarem atents als esdeveniments per donar una resposta ràpida, coordinada i contundent”. Al mateix temps invitem a totes les entitats, associacions, sindicats i persones que s’han adherit a SOMESCOLA.CAT a participar d’aquesta nova iniciativa SOMESCOLAEBRE, que ja té facebook.

Tortosa, 20 de setembre de 2011.

Terres de l’Ebre

Països Catalans