Ací us deixe un parell de conclusions de l’informe:
Un primer diagnòstic sobre la creació literària a Catalunya ens porta a constatar la manca de visibilitat social del paper del creador/escriptor literari. La societat actual, tal com també constaten les enquestes sobre el mercat dels productes culturals, no acaba de voler consumir la creaciò literària i tendeix i prefereix consumir amb més facilitat el producte de l’autor mediàtic. Aquest darrer, per tant, suplanta clarament l’autor literari en la vida cultural, social i als mitjans de comunicació, tot relegant la creació literària a un segon pla. Així doncs, sembla que guanya el concepte del llibre/producte per damunt del llibre/obra o creació literària, i les mateixes editorials, seguint el model del món editorial americà, semblen voler convertir els escriptors en simples subministradors de continguts més que no pas en autors d’obres de qualitat literària.[pàg. 158]
La literatura ha
mort, visca la indústria del llibre!
Tot i la positiva projecció exterior de la creació literària en català, es constata una fragmentació o regionalització progressiva del seu àmbit lingüístic: cada cop més, autors illencs i valencians deixen de disposar d’una distribució-recepció-crítica a Catalunya, i a l’inrevés [pàg. 161]
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
falta cap informe per adonar-se d’aquesta situació: obserem les vendes per sant jordi, els llibres que es venen a valència ( literatura infantil sobretot,) o els pocs autos als ud del sènia que trobes a les llibreries al principat