Partit Justicialista

2 de juliol de 2009
General

En diversos articles sobre les recents eleccions a l’Argentina hem usat el nom de Partit de la Justícia per a referir-nos al Partit Justicialista. Ha estat un error ja que el nom tradicional i oficial del mateix és el de Partit Justicialista i és un nom, a més, prou conegut com per a no necessitar

Llegir més

La Vanguardia i la Universitat de València

25 de maig de 2009
General

En l’article La Universitat de València s’encara amb La Vanguardia publicat el 21 de maig de 2009 hom comet un excés atribuint a la Universitat de València una actitud que no ha estat adoptada de forma oficial. Els editors del llibre s’han queixat i treballen per a la Universitat de València però ni el titular ni

Llegir més

La Falla Arrancapins forma part de la Junta Central Fallera

23 de març de 2009
General

En la notícia Les Falles d’enguany diuen adéu amb la Nit de la Cremà, publicada el 20 de març de 2009 s’afirma per error que la Falla Arrancapins no forma part de la Junta Central Fallera. La Falla Arrancapins forma part de la Junta per a poder desenvolupar les seves activitats.  Malgrat això la falla

Llegir més

David Barreda

15 de març de 2009
General

En la notícia Tres músics del nostre país formaran part de la YouTube Symphony Orchestra s’afirma que el músic David Barreda és de Castelló, confonent la localitat amb la demarcació administrativa. Barreda és, en realitat, natural de Vilafranca.

Llegir més

Blackwater

30 de gener de 2009
General

En una primera versió de l’article El govern de l’Irac no renovarà el contracte amb Blackwater afirmava per error que era el govern dels Estats Units qui havia pres la decisió de restringir el contracte amb aquesta polèmica empresa. Però això no era cert perquè la decisió ha estat presa pel govern de l’Irac.

Llegir més

Partit Socialista de Menorca

13 de gener de 2009
General

En una primera versió de l’article PSM i BNV debaten la possible reedició de Galeuscat, publicat el 13 de gener, es confonia el nom del Partit Socialista de Menorca pel de Partit Nacionalista de Menorca. L’error ha estat corregit. El partit membre de la Federació PSM-Entesa Nacionalista és el Partit Socialista de Menorca.

Llegir més

No hi havia eleccions a Ucraïna

9 de desembre de 2008
General

Diumenge set de desembre es va publicar durant unes hores una notícia sobre les eleccions a Ucraïna que havien estat convocades pel president del país després de dissoldre el Parlament. Però les eleccions no s’hi celebraven aquest diumenge perquè el Parlament es va negar a ser dissolt i el Tribunal Constitucional va decidir posposar el

Llegir més

Sobre l’inici de les obres a l’Olimpia de Sabadell

24 de novembre de 2008
General

L’Associació de Veïns de la Concòrdia de Sabadell fa arribar aquesta correcció a l’article “L’inici de les obres a l’Olímpia fa créixer les crítiques al projecte”, publicat a l’edició de Sabadell. “Estem disconformes en la part que ens involucra, ja que pensem que la informació publicada és errònia. Ens referim al següent parràgraf: “L’Associació de

Llegir més

Concorde a 17.000 metres

28 d'octubre de 2008
General

En la notícia Cinc anys sense Concorde s’afirmava en el text explicatiu del vídeo, de forma errònia, que aquest avió volava a 17.000 quilòmetres d’alçada. En el vídeo s’afirmava que volava a 17.000 metres i no quilòmetres, que és la versió correcta.

Llegir més

La cervesa La Pubilla

7 d'agost de 2008
General

La notícia titulada Neix La Pubilla, una nova cervesa artesana, del 2 d’agost del 2008, conté diversos errors relatius a les característiques i distribució del producte i als que en són els creadors. Un d’ells es diu Josep Bonet, i no pas Josep Benet, tal com apareix a la notícia. La cervesa és torrada d’alta

Llegir més

Sofre, no sulfur

22 de juliol de 2008
General

A la notícia La taula periòdica explicada a internet, publicada el 21 de juliol vam escriure sulfur allà on havíem d’haver escrit sofre.

Llegir més

Festes de Sant Joan

25 de juny de 2008
General

Una primera versió de l’article El ‘Dia des be’ obre les festes de Sant Joan de Ciutadella, publicat diumenge 22 de juny de 2008, contenia un redactat que podia portar a errors. Així escrivíem que el toc de les campanes de la catedral marca l’inici de la festa, una frase que volia indicar que començava

Llegir més

Joan Lladó

16 de juny de 2008
General

En la notícia publicada dilluns 16 de maig amb el títol La nova executiva d’ERC fixa les línies vermelles per continuar al govern s’afirmava que Joan Lladó, membre nat de l’executiva d’ERC, forma part d’ERC Futur. En realitat, però, forma part de Gent d’Esquerra, la candidatura dirigida per Joan Puigcercós. Tota la resta de membres nats

Llegir més

L’aigua sumada

26 de maig de 2008
General

En la notícia publicada dilluns 26 de maig Els embassaments són gairebé un 40% plens s’ha comés un error de suma en els percentatges d’aigua als pantans en afirmar que els “del sistema Ter-Llobregat estan al 47,5%, ja que emmagatzemen 216,6 hm3”.  L’error ha estat fer la mitjana dels percentatges per a fer-ne el total. 

Llegir més

Sobre la notícia de la mort de Salvador Escamilla

31 de març de 2008
General

Dissabte a la tarda Catalunya Ràdio va anunciar la mort del locutor i promotor cultural Salvador Escamilla. La notícia de la seva malaltia era coneguda i el fet que Escamilla estigués vinculat professionalment a Catalunya Ràdio va fer que la redacció de VilaWeb considerés l’emissió de la notícia per l’emissora una confirmació suficient. Així es

Llegir més