30 d'octubre de 2007
6 comentaris

El nou Reial Decret dels ensenyaments ens treu competències

Avui surt publicat al BOE, el nou Reial Decret d’Ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Aquest Decret reestructura, altra vegada, els ensenyaments universitaris de grau i postgrau. Els antics Reials Decrets de grau i postgrau s’han derrogat. El Govern de la Generalitat va lluitar, en l’anterior legislatura, perquè l’aprovació dels postgraus (els màsters oficials) fos una qüestió només de la Generalitat i no hi intervingués per res el Govern de Madrid.

Amb aquest nou Reial Decret les coses tornen endarrere, el Consejo de Universidades aprovarà el títol i homologarà el pla d’estudis.

D’altra banda l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya tampoc podrà tenir la competència que tenia anteriorment per fer les avaluacions de les titulacions oficials. Ara només ho farà l’Agència estatal, l’ANECA.

Aquest només és un petit exemple del que passa contínuament amb el Govern central de Madrid, quan s’aconsegueix alguna coseta, al cap de dos anys ho tornen a canviar i recuperen la seva competència.

Personalment penso que aquest nou Reial Decret estructura de forma més clara els estudis, però lamento que no hagi tingut en compte els governs autonòmics. Altra vegada haurem de perdre temps i energia per recuperar la competència que com a govern hem perdut.

Cliqueu a la imatge per veure l’estructura dels nous ensenyaments. La diferència amb la imatge és que el nou Reial Decret estableix 240 crèdits pel grau. La possibilitat de 180 crèdits que hi havia abans no és possible. En resum, totes les titualcions de grau seran de 4 anys.

Una altra novetat és que tots els graus estaran agrupats en 4 branques de coneixement: Arts i humanitats, Ciències, Ciències de la salut, Ciències socials i jurídiques i Enginyeria i arquitectura.

  1. Estic segur que el DIUE reaccionarà ràpid i ferm contra aquesta nova invasió de competències. Tant el Lenin del Bages com la incombustible BP vetllaran perquè Catalunya tingui un model propi d’estructuració de les titulacions de grau, no supeditat al rígid esquema espanyol, i, en canvi, més d’acord amb el model europeu. O és que algú en té algun dubte que plantaran cara?

  2. Tot plegat és el resultat d’un Estatut penós. En matèria d’ensenyament superior, res de nou que sigui destacable respecte del que es va aprovar l’any de la Maria Castanya.

    Qui va jugar-se-la per tal de poder tenir competència plena en aquesta matèria? Ningú, i per què? Doncs per la raó que tots els que llegiu aquest article sabeu. Apa bona nit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!