Còpia literal de l’acta
Per la Presidència s’obri la sessió a fi de tractar els assumptes inclosos en el següent ORDE DEL DIA Part resolutiva 1er. APROVACIÓ ACTES ANTERIORS El Sr. Alcalde pregunta si hi ha alguna observació a les actes de les sessions números 14/2007 de data 25/10/2007 i 15/2007 de data 12/11/2007, distribuïda amb la convocatòria. Al no haver-hi observacions, la Presidència proclama aprovada per unanimitat l’acta de la sessió anterior i ordena la transcripció al Llibre d’Actes, segons el que disposa l’article 110.2 del ROF. L’audició és pràcticament nul·la. Sra. Gràcia Puigcerver, quan es transcriuen les actes, moltes vegades estem parlant diversos al mateix temps, per la qual cosa no s’entén el que s’està dient o bé no es transcriu el que el que s’està comentant. Hem de respectar els torns d’intervenció a fi que s’entengui el que es diu en el Ple.Sr. Francesc Guardiola, (l’audició és nul·la).Sr. Vicent Llobell, (l’audició és nul·la).Sr. Alcalde, a més de l’acta del Ple està gravat en CD tot el Ple a disposició de tots els regidors i traure les còpies que siguin necessàries.Quan es vullga que conste en acta algun tema o paràgraf específic, que es demanen explícitament perquè la transcripció del dit paràgraf sigui el més literal possible.Que es respecten els dos torns de paraula que corresponen a cada u, el portaveu del govern tanca la intervenció dels regidors, i l’alcalde tanca la intervenció del Ple. 2n. EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 10/2007 L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’Hisenda que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Francesc Guardiola, (l’audició és quasi nul·la).No estem a favor que l’accés a l’ IES es deixen sense llum, havent sobrat diners en eixa partida.Tampoc estem d’acord que es rebaix el crèdit per a les reparacions de filtracions en passeig V. Berenguer.En la partida de ?Dietes del personal?, s’aprecia un augment excessiu ja que apareix un pressupost de quasi 9.000,00?, si es miren en pressupostos anteriors dita partida estava en 600,00?, per la qual cosa el dit augment no ens pareix lògic.Respecte a la senyalització de vies públiques, s’accepta el compromís del pagament de factures d’ ECOVIAL en l’any que ve, segons consta en acta.En l’apartat de Retribucions bàsiques p. Laboral arquitectura i urbanisme, no sabem el perquè de la modificació d’1.200,00?.En Estudis i treballs tècnics urbanisme, la partida tenia 50.000,00? inicialment, i apareixen 10.000,00? més, per la qual cosa volem una explicació respecte d’això.Sr. Alfonso Berenguer, l’audició és pràcticament nul·la.Sr. Francesc Guardiola, les baixes són dures, i no estem d’acord amb alguna d’elles, no és suficient per a votar que NO, però sí que perquè conste en acta.Respecte a l’Escola Infantil, no ens pareix bé la modificació, ja que el romanent de la mateixa, hauria de quedar-se en l’Escola. (l’audició és pràcticament nul·la).Sr. Vicent Llobell, (l’audició és pràcticament nul·la).Respecte a la modificació per a la urbanització d’Avd. Jaume I, ens pareix excessiva la modificació de 15.000,00? per a una ampliació e 10 cm.Sr. Alfonso Berenguer, (l’audició és pràcticament nul·la), la modificació de 15.000,00? és per a pagar el conjunt de la urbanització de Jaume I, respecte als treballs realitzats en l’anterior legislatura, les factures d’esta legislatura estan pendents de presentar.Sr. Alcalde, respecte a la urbanització d’Avd. Jaume I, abans de les últimes eleccions, es va dir que el pressupost ascendia a 8.000,00?, però en realitat el cost va ser molt més. Però el pitjor és que no consta en cap document escrit, un conveni amb alguna empresa, ja que l’acord va ser verbal, la qual cosa pot ser creïble o no. El que sí que està clar és que es van fer unes despeses, en el dit carrer, que ascendien a més de 80.000,00?., per la qual cosa encara queden factures pendents per pagar. On està el Conveni amb l’empresa que va executar l’Avd. Jaume I?Respecte a la il·luminació de l’accés a l’IES, crec que el problema no és la quantitat de fanals, sinó la mala ubicació de les mateixes, per la qual cosa la il·luminació és deficient.Del que es tracta ara és de pagar les factures pendents.Sr. Interventor, respecte a la intervenció de Francesc Guardiola, la partida de la il·luminació de l’IES estava inicialment en el pressupost, es va contractar i està executada, el romanent de les obres no afecta l’execució de les mateixes.Sr. Alcalde, respecte al romanent, es poden pagar altres coses, ja que és responsabilitat de l’equip de govern.Sr. Interventor, respecte a les retribucions bàsiques p. Laboral arquitectura i urbanisme, es referix a les places d’interí que s’han convertit en propietat i s’ha hagut de reconèixer l’antiguitat de les mateixes. ( l’audició és pràcticament nul·la).Sr. Alcalde, la totalitat d’esta modificació de crèdit s’ajusta a tot el que es va revisar en el seu moment perquè fora conforme i legal? Sr. Interventor, audició nul·la.Sr. Francesc Guardiola, cap modificació de crèdit ha sigut il·legal, s’està parlant de política, no s’ha dit en cap moment que la modificació sigui il·legal sinó que donem compte de la nostra opinió respecte d’això. El que volem dir, referent a l’IES, és que el romanent de la il·luminació de l’IES sigui per al propi IES. (l’audició és pràcticament nul·la). Es diu que l’Ajuntament no té diners, i ara es va a pagar a un policia 7.659,00? i a un altre 8000,00?, per uns cursos de formació, diferents a l’IVAS els policies dels quals ja ho han realitzat, i el cost dels dits cursos no ha sigut mai tan elevat. Estem totalment en contra d’esta modificació, sobretot la modificació d’estos dos policies.De la mateixa manera creiem que el romanent de l’Escola Infantil ha de quedar-se en la pròpia Escola, i no per a pagar altres coses.Sr. Ginés Llorca, (l’audició és nul·la)Sr. Alcalde, sempre s’ha parlat que s’hauria de dotar a més policies, i quan ara volem formar-los, el Sr. Francesc es queixa que gastem massa. Nosaltres creiem que invertir en la Seguretat Ciutadana és un motiu més que suficient per a continuar invertint en el cos de policies. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular i CINC (5) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista (3) i del Grup B.N.V (2), emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent: ?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI, RECURSOS HUMANS I CONTRACTACIÓ DE DATA 22/11/2007. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER: Aprovar inicialment l’expedient de modificació de crèdits que a continuació es transcriu.
EXPEDIENTE DE MODIFICACIÓN DE CRÉDITOS NÚMERO 10/2007 | ||||||||
MEDIANTE: | ||||||||
Clasificación | Partida | Importe | Importe | |||||
Org. | Func. | Econ. | Denominación | Euros | Euros | |||
A) | CRÉDITOS EXTRAORDINARIOS | |||||||
1 | 441 | 62302 | Proyecto de automatización de instalaciones | 1.800,00 | ||||
Financiación: | ||||||||
Baja de crédito de la partida Instal. Alumbrado en acceso IES | 973,75 | |||||||
1.432.60101 | ||||||||
Baja de crédito de la partida Retribuciones órganos de gobierno | 826,25 | |||||||
1.111.100 | ||||||||
1 | 121 | 62201 | Varios vallados dependencias e instalaciones | 4.396,40 | ||||
Financiación: | ||||||||
Baja de crédito de la partida Retribuciones órganos de gobierno | 4.396,40 | |||||||
1.111.100 | ||||||||
1 | 452 | 62202 | Acondicionamiento piscina municipal | 10.173,20 | ||||
Financiación: | ||||||||
Baja de crédito de la partida Retribuciones órganos de gobierno | 10.173,20 | |||||||
1.111.100 | ||||||||
SUMA CRÉDITOS EXTRAORDINARIOS | 16.369,60 | |||||||
B) | SUPLEMENTOS DE CRÉDITOS | |||||||
1 | 121 | 62600 | Equipos para procesos de la información | 951,16 | ||||
Financiación: | ||||||||
Baja de crédito de la partida Instal. Alumbrado en acceso IES | ||||||||
1.432.60101 | 951,16 | |||||||
1 | 432 | 60103 | Urbanización Avinguda Jaume I | 15.497,09 | ||||
Financiación: | ||||||||
Baja de crédito de la partida Instal. Alumbrado en acceso IES | ||||||||
1.432.60101 | 497,09 | |||||||
Baja de crédito de la partida Reparación filtraciones Passeig V. Berenguer | 15.000,00 | |||||||
1.511.61100 | ||||||||
SUMA SUPLEMENTOS DE CRÉDITOS | 16.448,25 | |||||||
C) | TRANSFERENCIAS DE CRÉDITOS | |||||||
1 | 011 | 31000 | Intereses préstamos B. Crédito Local | 371,04 | ||||
1 | 011 | 31001 | Intereses préstamos Caixa Callosa | 1.425,76 | ||||
1 | 011 | 31005 | Intereses préstamos CAM | 1.644,93 | ||||
1 | 011 | 31006 | Intereses préstamos B. Santander Central Hispano | 950,00 | ||||
1 | 011 | 91305 | Amortización préstamos B. Santander Central Hispano | 3.050,00 | ||||
1 | 111 | 22601 | Atenciones protocolarias y representativas | 3.951,25 | ||||
Clasificación | Partida | Importe | Importe | |||||
Org. | Func. | Econ. | Denominación | Euros | Euros | |||
1 | 121 | 216 | Equipamiento para procesos de la información | 1.000,00 | ||||
1 | 121 | 22601 | Comidas y obsequios Santa Rita y Navidad | 4.104,00 | ||||
1 | 121 | 23001 | Dietas del personal | 8.928,45 | ||||
1 | 121 | 231 | Locomoción | 1.000,00 | ||||
1 | 121 | 23300 | Asistencia a tribunales de selección de personal | 1.240,00 | ||||
1 | 222 | 151 | Gratificaciones policía local | 4.200,00 | ||||
1 | 222 | 22000 | Ordinario no inventariable policía local | 2.000,00 | ||||
1 | 222 | 22104 | Vestuario policía local | 4.300,00 | ||||
1 | 224 | 22113 | Para señalización de vías públicas | 8.100,00 | ||||
1 | 313 | 46300 | A Mancomunidad de Servicios Sociales | 10.000,00 | ||||
1 | 432 | 13000 | Retribuciones básicas p. laboral arquitectura y urbanismo | 1.200,00 | ||||
1 | 432 | 210 | Mantenimiento jardines y parques públicos | 7.431,23 | ||||
1 | 432 | 21302 | Alumbrado público (mantenimiento) | 4.000,00 | ||||
1 | 432 | 22100 | Energía eléctrica alumbrado público | 3.000,00 | ||||
1 | 432 | 22706 | Estudios y trabajos técnicos urbanismo | 10.000,00 | ||||
1 | 441 | 21201 | Pozos y depósitos de agua | 10.000,00 | ||||
1 | 441 | 21300 | Motores y bombas de agua | 3.271,73 | ||||
1 | 452 | 151 | Gratificaciones E.F. deportes y esparcimiento | 1.800,00 | ||||
1 | 452 | 21203 | Polideportivo y campo de fútbol | 2.900,00 | ||||
1 | 452 | 22607 | Festejos populares | 1.500,00 | ||||
1 | 452 | 22617 | Actividades deportivas y anexas | 5.500,00 | ||||
1 | 511 | 210 | Infraestructura y bienes naturales (manteniment vies públiques) | 7.500,00 | ||||
1 | 751 | 151 | Gratificaciones turismo | 850,00 | ||||
1 | 751 | 16000 | Seguridad Social turismo | 1.400,00 | ||||
1 | 321 | 62601 | Adquisición equipamiento centro de servicios sociales | 449,60 | ||||
1 | 611 | 22708 | Servicios recaudación a favor de la Corporación | 21.000,00 | ||||
1 | 611 | 342 | Intereses de demora | 200,00 | ||||
1 | 611 | 34900 | Intereses anticipos de recaudación | 7.053,66 | ||||
SUMA TRANSFERENCIAS POSITIVAS | 145.321,65 | |||||||
Clasificación | Partida | Importe | Importe | |||||
Org. | Func. | Econ. | Denominación | Euros | Euros | |||
FINANCIACIÓN DE LAS TRANSFERENCIAS DE CRÉDITOS | ||||||||
Transferencias negativas en las siguientes aplicaciones: | ||||||||
1 | 111 | 100 | Retribuciones básicas y otras órganos de gobierno | 3.604,15 | ||||
1 | 111 | 110 | Retribuciones personal eventual de confianza | 2.500,00 | ||||
1 | 111 | 16000 | Seguridad Social órganos de gobierno | 900,00 | ||||
1 | 121 | 120 | Retribuciones básicas administración general | 6.000,00 | ||||
1 | 121 | 121 | Retribuciones complementarias administración general | 18.000,00 | ||||
1 | 121 | 13000 | Retribuciones básicas personal laboral | 2.300,00 | ||||
1 | 121 | 13001 | Otras remuneraciones personal laboral | 1.400,00 | ||||
1 | 121 | 16000 | Seguridad Social administración general | 1.500,00 | ||||
1 | 121 | 22706 | Estudios y trabajos técnicos admón. General | 4.800,00 | ||||
1 | 222 | 120 | Retribuciones básicas policía local | 9.500,00 | ||||
1 | 222 | 121 | Retribuciones complementarias policía local | 3.500,00 | ||||
1 | 222 | 16000 | Seguridad Social policía local | 2.000,00 | ||||
1 | 313 | 16500 | Majoras para acciones y programas de carácter social | 9.017,50 | ||||
1 | 313 | 48926 | Aportación convenio Joves Marina Baixa | 6.000,00 | ||||
1 | 325 | 13000 | Retribuciones básicas técnico normalización lingüística | 8.400,00 | ||||
1 | 325 | 13001 | Otras remuneraciones técnico normalización lingüística | 6.400,00 | ||||
1 | 325 | 16000 | Seguridad Social técnico normalización lingüístical | 5.000,00 | ||||
1 | 422 | 151 | Gratificaciones enseñanza | 2.800,00 | ||||
1 | 422 | 16000 | Seguridad Social enseñanza | 2.000,00 | ||||
2 | 422 | 13000 | Retribuciones básicas personal Escola Infantil | 2.000,00 | ||||
2 | 422 | 13001 | Otras remuneraciones personal Escola Infantil | 1.000,00 | ||||
2 | 422 | 151 | Gratificaciones Escola Infantil | 700,00 | ||||
1 | 432 | 151 | Gratificaciones urbanismo y arquitectura | 1.000,00 | ||||
1 | 441 | 13000 | Retribuciones básicas abastecimiento y disrtrib. agua | 9.000,00 | ||||
1 | 441 | 13001 | Otras remuneraciones abastecimiento y disrtrib. agua | 3.500,00 | ||||
1 | 441 | 16000 | Seguridad Social abastecimiento y disrtrib. agua | 1.000,00 | ||||
1 | 451 | 48901 | A actividades culturales | 1.500,00 | ||||
1 | 452 | 16000 | Seguridad Social educación física, deportes y esparcim. | 1.500,00 | ||||
Clasificación | Partida | Importe | Importe | |||||
Org. | Func. | Econ. | Denominación | Euros | Euros | |||
1 | 463 | 22619 | Actividades participación ciudadana | 2.000,00 | ||||
1 | 533 | 223 | Transportes medio ambiente | 2.000,00 | ||||
1 | 611 | 120 | Retribuciones básicas administración financiera | 3.500,00 | ||||
1 | 611 | 121 | Retribuciones complemt. administración financiera | 5.000,00 | ||||
1 | 611 | 16000 | Seguridad Social administración financiera | 16.000,00 | ||||
Suma transferencias negativas | 145.321,65 | |||||||
SUMA AUMENTOS DE CRÉDITOS | 178.139,50 | |||||||
RESUMEN POR CAPÍTULOS | ||||||||
Estado de gastos | ||||||||
AUMENTOS: | ||||||||
Capítulo 1 | Gastos de personal | 9.450,00 | ||||||
Capítulo 2 | Gastos en bienes corrientes y servicios | 110.726,66 | ||||||
Capítulo 3 | Gastos financieros | 11.645,39 | ||||||
Capítulo 4 | Transferencias corrientes | 10.000,00 | ||||||
Capítulo 6 | Inversiones reales | 33.267,45 | ||||||
Capítulo 9 | Pasivos financieros | 3.050,00 | ||||||
TOTAL | 178.139,50 | |||||||
DISMINUCIONES: | ||||||||
Capítulo 1 | Gastos de personal | 144.417,50 | ||||||
Capítulo 2 | Gastos en bienes corrientes y servicios | 8.800,00 | ||||||
Capítulo 4 | Transferencias corrientes | 7.500,00 | ||||||
Capítulo 6 | Inversiones reales | 17.422,00 | ||||||
TOTAL | 178.139,50 | |||||||
ANNEX EXPLICATIU: | ||||||
El suplement de crèdit de la partida 1.432.601.01 “Urbanització avinguda Jaume I” es finança | ||||||
parcialment per mitjà de baixa de crèdit en la partida 1.511.611.00 “Reparació filtracions passeig | ||||||
Vicent Berenguer Llopis”, finançada per mitjà de l’operació de crèdit concertada aquest efecte amb | ||||||
el Banc Santander central Hispà. Sent aquest un recurs afectat la inversió contemplada | ||||||
inicialment en el pressupost, procedeix aprovar junt amb la present modificació de crèdits el | ||||||
nou destí de la part corresponent de l’indicat préstec perquè així passa a finançar quinze mil euros dels complementats en la primera de les indicades partides | ||||||
. | ||||||
SEGON: Aprovar el canvi de destí de la part corresponent al Préstec concertat amb el Banc Santander central Hispà, per a ?Reparació filtracions passeig Vicent Berenguer Llopis? pel seu import de 15.000,00 euros, per a finançar l’obra ?Urbanització avinguda Jaume I?. TERCER: Exposar al públic per 15 dies perquè pels subjectes legitimats puga examinar-se i al·legar-me durant el referit termini. QUART: De no presentar-se cap al·legació s’entendrà definitivament aprovat l’expedient. QUINT: Facultar expressament al Sr. Alcalde per a l’execució del present acord. 3r.: CANVI DE DESTÍ DE LA SUBVENCIÓ PER A CONDICIONAMENT DE PISTA D’ENTRENAMENT EN ZONA POLIESPORTIVA, A ?CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICIAL?. L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’Hisenda que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Francesc Guardiola, (l’audició és pràcticament nul·la)Al març s’aprova, amb l’equip de govern anterior, el Condicionament de la Pista d’entrenament de la zona Esportiva, de 273.000,00?, amb una subvenció de la Diputació que va ser molt difícil de gestionar, perquè en el Pla d’instal·lacions esportives anteriors no va entrar Callosa, i esta subvenció no va poder entrar, però el compromís del diputat d’esports era que Callosa entrarà en aquest Pla. Creiem que esta obra deuria mantenir-se, ja que ve arrossegada de l’anterior legislatura, no estem en contra de la gespa artificial però creiem que és prioritari tancar el recinte, primer unes coses i després altres. Sr. Vicent Llobell, (l’audició és nul·la)Sr. Rubén Toquero, quant al tema de prioritats, creiem que per la quantitat d’usuaris que té el camp de futbol, és més important i tindrà més repercussió el canvi de gespa artificial del mateix, que l’arreglament del recinte posterior.Sr. Francesc Guardiola, és evident que no podem votar en contra al condicionament del camp de futbol amb gespa artificial, però creiem que no s’hauria de recórrer a renunciar a una subvenció acceptada per a aconseguir una altra de nova, tampoc entenem el increment de pressupost en dita partida. Per consegüent ens abstindrem en la votació.Sr. Alfonso Berenguer, (l’audició és pràcticament nul·la), hem optat pel condicionament del camp de futbol perquè és la instal·lació esportiva que més s’utilitza.Sr. Rubén Toquer, el tema de la prioritat del camp de futbol, és per temes de funcionalitat, no estic en desacord en què el que estava plantejat anteriorment, afortunadament ja tenim una pista poliesportiva, però tenim un camp de gespa en males condicions, amb els riscos que això comporta. Quant al tema de subvencions, estem intentant aconseguir-les, i hem contactat amb unes quantes empreses amb diferents opcions de finançament. Com sabeu no és tan fàcil aconseguir subvencions, la qual cosa no suposa només anar a Diputació, requereix d’una miqueta més.Sr. Alcalde, en el Pla d’instal·lacions esportives anteriors, que no entrem com bé ha dit el Sr. Francesc, no entrem perquè en la quota de repartiment, ell va renunciar a entrar a favor de Finestrat, i segon que el pròxim Pla d’instal·lacions esportives és per a l’any 2010. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten DEU (10) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular (8) i del Grup B.N.V. (2), i TRES (3) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista, emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent: ?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI, RECURSOS HUMANS I CONTRACTACIÓ DE DATA 22/11/2007. · Vist l’informe emès pel coordinador d’esports, en relació a la subvenció atorgada per la Diputació Provincial per un import de 142.732,75?, per a CONDICIONAMENT DE PISTA D’ENTRENAMENT EN ZONA POLIESPORTIVA de què es desprèn la conveniència de sol·licitar el canvi de destí de la subvenció atorgada per a destinar-la a ?CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICIAL? amb la finalitat d’adequar el camp de futbol existent amb paviment sintètic de gespa artificial, donada la quantitat d’usuaris i a fi de que la dita instal·lació estiga en bones condicions, i poder oferir la dita instal·lació a tots els usuaris de la localitat, ja que en la mateixa es realitzen tots els entrenaments i partits oficials dels diferents equips del Club de Futbol Atlètic Callosa que participa en les diferents lligues de futbol organitzats per la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, així com els entrenaments de l’escola de futbol municipal i de futbol 7, i vist que les condicions del mateix no són les més òptimes, a pesar de portar un correcte manteniment del camp. Vista la Memòria Valorada redactada per a l’execució de l’obra de CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICIAL, el pressupost d’execució de la qual ascendeix a un import total de 494.777,05 ?. Vist l’acord adoptat per La Junta de Govern Local de 14/11/2007, pel que s’acorda: PRIMER: Sol·licitar a l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant el canvi de destí de la subvenció atorgada per a ?Condicionament de Pista d’entrenament en zona Poliesportiva?, per ?CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICIAL? SEGON: Aprovar la Memòria Valorada per a CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICAL pel seu import de 494.777,05?. TERCER: Donar compte al Ple de l’Ajuntament per a la seua ratificació, si procedeix. QUART: Facultar al Sr. Alcalde per a la firma de tots els documents que siguin necessaris per a portar a bon fi el present acord. QUINT: Expedir còpia certificada del present acord per a la seua remissió a l’Òrgan Provincial competent. L’Ajuntament Ple, ACORDA: PRIMER: Ratificar en tots els seus termes i extrems, l’acord adoptat per al Junta de Govern Local, en sessió de 14 de novembre del 2007, pel que s’acorda Sol·licitar a l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant el canvi de destí de la subvenció atorgada per a ?Condicionament de Pista d’entrenament en zona Poliesportiva?, per ?CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICIAL?, aprovant la Memòria Valorada per a CONDICIONAMENT DE CAMP DE FUTBOL AMB PAVIMENT DE GESPA ARTIFICAL pel seu import de 494.777,05?. SEGON: Facultar al Sr. Alcalde per a la firma de tots els documents que siguin necessaris per a portar a bon fi el present acord. TERCER: Expedir còpia certificada del present acord per a la seua remissió a l’Òrgan Provincial competent. 4r.: MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT DEL CONSELL DE SOSTENIBILITAT LOCAL L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’Urbanisme que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. ?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’URBANISME, OBRES PÚBLIQUES, TRÀFIC, SERVICIS MUNICIPALS I MEDI AMBIENT DE DATA 22/11/2007. Amb la present modificació es pretén adequar les condicions del Reglament del Consell de Sostenibilitat Local a la realitat que envolta al municipi de Callosa d’en Sarrià, a fi d’afavorir la participació dels agents econòmics, socials, cultural i veïns/es de Callosa d’en Sarrià, així com de tots aquells interessats en el coneixement, planificació i gestió dels assumptes relacionats amb el municipi i el seu entorn, per a la conseqüència de la sostenibilitat local i global, partint de l’exigència jurídica prevista en la L.B.R.L.. FONAMENTS JURÍDICS La Legislació aplicable ve determinada per: ? Els articles 4, 22.2.d), 25, 26 C), 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. ? L’article 56 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel que s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER: Aprovar inicialment la modificació del REGLAMENT DEL CONSELL DE SOSTENIBILITAT LOCAL, modificant l’article 6 del mateix i afegint 1 article més: el 9, quedant redactat d’acord amb la transcripció següent >article 6- de les Mesa de Treball 1. El Consell podrà designar en el seu si vàries meses de diversos membres que estudien, elaboren, i proposen propostes del Pla d’Acció Local basant-se en l’estratègia municipal sostenible acord del Consell. 2. Les meses de treball analitzaran la realitat socioeconòmica, cultural i ambiental del municipi, plantejaran els reptes, proposaran accions i remetran les seues propostes i conclusions degudament prioritzades en el Fòrum. Aquest òrgan de participació ha de ser entès com a òrgan assessor i extern a l’Ajuntament a fi d’evitar l’ús polític del mateix. 3. Cada mesa estarà constituïda pels representants dels col·lectius inscrits, ja sigui com a associacions pertanyents al Consell o aquelles que operen en el municipi sense participar en estos consells, i tot aquell ciutadà que a títol individual i sense representar a cap col·lectiu o associació decideix-se pertànyer a estes meses. 4. No podran participar en aquest òrgan de treball els representants de les formacions polítiques del municipi ni membres de la corporació Municipal, pel fet que és un òrgan de caràcter obert i apolític. 5. Les meses de treball podran sol·licitar la presència puntual de tècnics o membres de la corporació Municipal que, al seu parer, ajuden a un millor desenrotllament de les funcions de les meses de treball per a algun tema en concret. >article 9- del Fòrum Local de Sostenibilitat 1. El Fòrum Local de Sostenibilitat de l’Agenda 21 Local de Callosa en Sàrria, es concep com un òrgan consultiu, d’informació i consens, que té com a objecte canalitzar i afavorir la participació dels agents econòmics, socials, culturals i veïns i veïnes de Callosa d’en Sarrià, així com de tots aquells interessats en el coneixement, planificació i gestió dels assumptes relacionats amb el municipi i el seu entorn, per a la consecució de la sostenibilitat local i global. 2. El Fòrum Local de Sostenibilitat de l’Agenda 21 és un òrgan de naturalesa consultiva i assessora, que en cap cas ostentarà competències executives pròpies ni delegades. D’esta manera, els acords adoptats en el mateix no tindran caràcter vinculant sinó rang de recomanació dirigit als òrgans de govern municipal i al Consell de Sostenibilitat Local, els quals hauran de donar resposta fundada i per escrit de totes aquelles que se susciten en el marc d’allò que s’ha establit pel present Reglament. 3. Les funcions del Fòrum Local de Sostenibilitat seran: a. Fomentar, canalitzar i articular la participació ciutadana en el procés d’Agenda 21.b. Promoure la participació de la societat civil i fomentar l’associacionisme en la vida local.c. Analitzar les propostes d’acció emanades de les Meses de Treball.d. Presentar els acords aprovats al Consell de Sostenibilitat Local.e. Impulsar accions d’informació, conscienciació i educació sobre desenrotllament sostenible, fomentant la implicació dels ciutadans en les mesures i objectius adoptats. 4. El Fòrum Local de Sostenibilitat podrà sol·licitar la presència de tècnics o membres de la corporació Municipal per a aclarir qüestions a tractar en el Fòrum ciutadà. 5. Conscient de la impossibilitat que les decisions adoptades pel Fòrum siguin representatives de la totalitat, s?estableix el consens com a mecanisme per a l’adopció d’acords. Es tracta, en definitiva, d’establir un diàleg de caràcter constructiu, amb l’objecte d’aconseguir solucions de consens. 6. El Fòrum estarà constituït pels participants de les Meses de Treball, així com qualsevol persona independent que desitgen assistir i que no representa a cap formació política, entenent-se aquest com un òrgan obert i apolític. SEGON. Sotmetre a informació pública i a audiència dels interessats l’aprovació inicial de la modificació mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la província, durant un termini de trenta dies per a la presentació de reclamacions i suggeriments. TERCER. Resoldre totes les reclamacions i suggeriments presentats i procedir a l’aprovació definitiva, transcorregut l’indicat termini en el número anterior. En el cas que no s’haguera presentat cap reclamació o suggeriment dins de termini, s’entendrà definitivament adoptat l’acord fins llavors provisional. QUART. Disposar l’entrada en vigor de la modificació objecte del Reglament del CONSELL DE SOSTENIBILITAT LOCAL una vegada s?hagi publicat el text de la modificació en el B.O.P. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Francesc Guardiola,, l?esmenta?t Reglament ho va desenrotllar desenvolupar en el seu dia els tècnics de l’Agenda 21, tot anava bé amb els membres del PP, i la proposta de canvi del dit reglament s’efectua quan apareixen en la taula de participació dos regidors del PSOE, per tant no està clar el motiu de la modificació. Votarem en contra d’esta modificació.Referent a Pla d’instal·lacions esportives, (l’audició és pràcticament nul·la) Sr. Alcalde, la qual cosa jo he comentat respecte d’això és el mateix que fins als seus companys de partit van reconèixer en el seu dia en la Diputació.Sr. Vicent Llobell, (l’audició és nul·la), a nivell personal jo participaré en la taula de participació, encara que m’identifiquen amb el BLOC.Sr. Oskar García, responent al Sr. Francesc, no cal buscar coses estranyes perquè no n’hi ha, la reunió a què vosaltres va ser, és la 1a reunió a què acudeixen més regidors que en la reunió en què assistits jo com representant o coordinador de l’Agenda 21, en eixe reunió és on ens arriben suggeriments que la presència política no és el més adequat. A partir de llavors es fa un estudi de l’Agenda 21 a nivell Nacional i a nivell Europeu, i arribem a la conclusió que per a garantir la pluralitat i la llibertat d’expressió d’idees sense coacció per cap tipus de presència política, la qual és innecessària, dita açò es proposen les millores dins del Reglament de l’Agenda 21, sense cap tipus de coses estranyes.També s’ha mencionat, referent als pressupostos, els 2.000,00? que es lleven de l’Àrea de participació ciutadana, la qual té crèdit suficient per a acabar l’any, a més de recompensar l’extraordinari treball que fa la gent de les meses, amb un viatge i una menjada.Respecte a allò que s’ha comentat, sobre aquest tema, pel Sr. Vicent, qualsevol ciutadà pot intervindré, la idea és que mai apareguin temes polítics en l’Agenda 21. Nosaltres tenim una única funció dins de l’Agenda, que és el del Consell, que sí que té la presència política i que ha de rebre les idees, propostes o suggeriments que arriben de les meses.Sr. Vicent Llobell, a la qual cosa jo em referís és que ningú, ni tan sols la llei, em pot prohibir, a títol personal, l’acudir a les dites meses de participació. El que no podem evitar és que ens identifiquen com a polítics que som.Sr. Oskar García, Maribel i jo agraïm la presència de tots en al Mercat Medieval. Un regidor deu estar tractant els temes el dia a dia, segons sorgeixen, no hem de llevar el protagonisme a la gent i al treball de les meses, a fi que el ciutadà participa i que serveix ca per alguna cosa.Sra. Gràcia Puigcerver, en la reunió que vam tindre esta setmana, l’explicació de la Sr. Sofía ens dóna a entendre que només podem acudir al Consell, ni a les meses de treball ni al fòrum, això és el que es va entendre.Sr. Oskar García, el nostre rol, com a regidors, es limita al Consell, perquè som polítics, per sort o per desgràcia.Sr. Vicent Llobell, la qual cosa jo sol·licita és que es queda sobre la mesa, i s?estudia de nou, el perquè que un ciutadà, pel mer fet de ser regidor, no puga participar en eixes meses de treball. Sr. Alcalde, el regidor representant a intentat, en aquest Reglament, que haguera una major llibertat en participació ciutadana, sense influències polítiques. Si jurídicament poden participar els regidors o no, s’estudiarà, i es confeccionarà un esborrany acompanyat d’informe jurídic. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta de DEIXAR ENLAIRE EL PRESENT PUNT. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a La totalitat dels Srs. Regidors emprovant-se i proclamant-se adoptat per UNANIMITAT deixar enlaire el present punt. 5e.: APROVACIÓ COMPTE GENERAL 2006. DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES DE 30 D’AGOST DEL 2007.La secretària dóna lectura al dictamen de la comissió Especial De Comptes que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Interventor, tal com es va dictaminar en la Comissió Informativa, desfavorablement, però llei d’Hisenda Local marca que el dictamen de la Comissió haurà de sotmetre’s a la votació del Ple.Sr. Alcalde, en la Comissió Informativa nosaltres votem en contra al Compte general de l’Exercici 2006, perquè no estàvem d’acord en com es va dur a terme en aquell moment i perquè no ens van donar l’opció de participar. El partit Popular votarà en contra en aquest punt. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular i CINC (5) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista (3) I DEL Grup B.N.V. (2), rebutjant-ne per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent: Vista la liquidació del pressupost de l’exercici de 2006, informada per la Intervenció i de conformitat amb l’article 212.2 Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes locals, esta Comissió ha procedit a l’examen dels estats i comptes anuals i annex als mateixos i la resta de documentació justificatius del Compte general corresponent a l’exercici de 2006, tenint a la vista i consultats tots els antecedents hi ha que cregut convenient per a millor dictaminar sobre els extrems a què es contrau l?esmenta?t mandat legal. Del Referit dictamen resulta que l?expressa?t Compte general apareix degudament rendida i està conforme amb els llibres de comptabilitat i la resta d’antecedents documentals. L’Ajuntament Ple, ACORDA: PRIMER: Presentar la seua aprovació al Compte general de l’Exercici 2006, amb el resum següent: Romanent de Tresoreria Total.……………………………………………. 559.510,62Saldos de cobrament dubtós?????????????????.. (-) 36.171,11Romanent de Tresoreria afectatDespeses amb finançament afectat?????????????. (-) 188.893,18Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals??????. 334.446,33 Resultat pressupostari ajustat (Superàvit)???????.. 287.125,35Resultat de l’exercici (Guanys)????????????. 107.980,24Total Actiu??????????????????????? 10.318.166,83Total Passiu??????????????????????.. 10.318.166,83 SEGON: Que s’expedeix ca còpia certificada del present acord, remetent-se còpia de la liquidació a la Delegació del Ministeri d’Economia i Hisenda de la província i a la Comunitat Autònoma. 6e. .: ASSUMPTES d’ URGÈNCIA SOTMESOS A l’ EMPAR DELS ARTS. 82.3 I 91.4 DEL ROF Conclús l’examen dels assumptes inclosos en l’orde del dia, la Presidència pregunta als portaveus si algun dels grups municipals desitgen sotmetre a la consideració del Ple, per raons d’urgència que hagen impedit un estudi previ en comissió, algun assumpte no comprés en l’orde del dia que acompanyava a la convocatòria. El Sr. Alfonso Berenguer Major Regidor del grup municipal Popular, proposa la inclusió del següent assumpte en l’orde del dia: REVOCACIÓ DE L’ACORD ADOPTAT PEL PLE en sessió de 25 d’octubre del 2007, pel que es va acordar aprovar la Modificació de l’Ordenança Fiscal Reguladora de l’ICIO i TLU. Deixant-ho sense efecte i l’ APROVACIÓ DE LA MODOIFCACIÓN DE L’ORDENANÇA FISCAL DE L’ICIO I TLU, i justifica la inclusió en la urgència que suposen els motius següents: en les indicacions de l’oposició efectuades en el ple de 25/10/2007 així com l’informe de l’arquitecte municipal aconsellant es rectifiquen aspectes puntuals de la modificació per a evitar confusions interpretatives. A la vista de les anteriors consideracions, la Presidència sotmet a votació, de conformitat amb el que disposen els arts. 82.3 i 91.4 del ROF, la ratificació de la inclusió, prèvia apreciació de la urgència, dels assumptes abans mencionats. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a la totalitat dels Srs. Regidors, emprovant-se i proclamant-se adoptada per UNANIMITAT, la ratificació de la inclusió en l’orde del dia dels assumptes següents: 6.1. REVOCACIÓ DE L’ACORD ADOPTAT PEL PLE EN SESSIÓ DE 25/10/2007 APROVANT LA MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA REGULADORA DE EL IMPOST DE CONSTRUCCIONS INSTAL·LACIONS I OBRES I TAXA PER ATORGAMENT DE LLICÈNCIES El Sr. Alfonso Berenguer Major, dóna lectura a la proposta que se sotmet a debat i votació La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Alfonso Berenguer, després de diverses consultes amb els grups polítics i tècnics municipals, s’ha arribat a la conclusió de modificar l’ordenança, ja que la que es va aprovar amb anterioritat, podria emportar-nos a errors en el moment de la valoració, ja que no estaven prou definides el tipus d’edificació. S’han arreplegat valoracions algunes valoracions del llibre i altres del Col·legi d’arquitectes d’Alacant. En el quadro de mòduls per a la valoració ve especificat perfectament.Sr. Vicent Llobell, agrair al Sr. Alfonso la proposta de revocació de la Modificació de l’Ordenança, ja que des del grup del Bloc, no estàvem d’acord amb què es va presentar en l’anterior Ple. A pesar de tot continuem pensant que tal com es troba la construcció en aquest moment, no hauríem de pujar els preus de les valoracions. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular i CINC (5) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista (3) i del Grup B.N.V. (2), , emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent: ANTECEDENTS DE FET . A la vista de la sessió plenària celebrada el passat dia 25 d’octubre del 2007 en virtut de la qual es Duc a terme la modificació de l’ordenança Fiscal reguladora del I.C.I.O i de la taxa per atorgament de llicències . Vist el que preveu l’art 105 de la llei 30 / 92 en el que s?estableix la possibilitat que les Administracions Públiques podran revocar en qualsevol moment els seus actes, expressos o presumptes, no declaratius de drets i els de gravamen, sempre que tal revocació no siga contrària a l’ordenament jurídic. Així com que les Administracions Públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d’ofici o a instàncies dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER.-Revocar l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió de data 25/10/2007, pel que es va acordar aprovar la Modificació de l’Ordenança Fiscal Reguladora de l’ICIO i TLU. Deixant-ho sense efecte. SEGON.- Publicar en el B:O:P com a ressenya de la modificació de l’ordenança per raons de seguretat jurídica. TERCER.- Publicar en el tauler d’anuncis de la corporació. QUART.- Expedir còpia certificada del present acord per a unió a l’expedient de la seua raó. 6.2. APROVACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL IMPOST DE CONSTRUCCIONS INSTAL·LACIONS I OBRES I TAXA PER ATORGAMENT DE LLICÈNCIES El Sr. Alfonso Berenguer Major, dóna lectura a la proposta que se sotmet a debat i votació La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Juan Ferrando, la proposta és d’anul·lació?.Sr. Alfonso Berenguer, no és una proposta d’anul·lació, sinó de revocació de l’anterior.Sr. Juan Ferrando, l’audició és nul·la. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular i CINC (5) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista (3) i del Grup B.N.V. (2), , emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent: ANTECEDENTS DE FET . A la vista de la sessió plenària celebrada el passat dia 25 d’octubre del 2007 en virtut de la qual es Duc a terme la modificació de l’ordenança municipal reguladora del I.C.I.O i de la taxa per atorgament de llicències Considerant que qualsevol tipus de modificació té com a objecte servir amb objectivitat el interès públic i amb això el interès dels ciutadans. A la vista de l’informe amés pel tècnic municipal en virtut del qual s’aconsellen es rectifiquen aspectes puntuals de la modificació introduïda en les ordenances que ens ocupen, a l’efecte d’evitar confusions interpretatives, passem a assenyalar quals són les mateixes: FONAMENTS JURÍDICS Basant-se en els art.15 al 21 i 24 i 25 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març pel qual s’aprova el text Refós de la llei d’Hisendes Local.Considerant que l’òrgan competent per a l’adopció del present acord és l’Ajuntament Ple, conforme a l’art. 22 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança Fiscal Reguladora del IMPOST CONTRUCCIONES INSTAL·LACIONS I OBRES, i la corresponent TAXA DE LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES., en els termes previstos que es deriven de l’informe emès pel tècnic municipal i en el qual es fixen les noves valoracions., les quals a continuació es reflecteixen:
EPÍGRAFE | TIPO DE OBRA A REALIZAR(1) | Importe Módulo según unidad de medida |
1 | MOVIMIENTO DE TIERRAS | |
1.1. | M2 desbroce y limpieza de parcela | 0,60 ?/m2 |
1.2 | M3 desmonte o excavación de parcela en cualquier tipo de terreno | 21,00 ?/m3 |
1.3 | M3 relleno y extendido de tierras en parcela | 12,02 ?/m3 |
2 | DEMOLICIONES | |
2.1 | Derribos de elementos no estructurales (2) | 50,00 ?/m3 |
2.2 | Picar y volver a enfoscar (1 cara) | 20,00 ?/m3 |
2.3 | Demolición de pavimento interior (inc. Transp. Vertedero) | 10,00 ?/unidad |
2.4 | Apertura de hueco en tabique H/D para colocación de puerta | 100,00 ?/m2 |
3 | OBRA NUEVA | |
3.1 | Obra de edificación, naves, piscinas, derribos etc) | Remitirse al cuadro ?3? |
3.2 | Balsas de hormigón y metálicas | 300,00 ?/m2 |
3.3 | Balsas de plástico enterradas | 50,00 ?/m2 |
3.4 | Caseta de madera o prefabricada para aperos | 168,28 ? /m2 |
3.5 | Caseta de madera o prefabricada para vivienda | 500,00/m2 |
4 | REFORMAS INTERIORES | |
4.1 | Realización de obras en cocina completa (sin modificar Distribución) (1) | 2.103,54 ?/unidad ó 400 ?/m2 (El mayor) |
4.2 | Obras para baño completo (sin modif. Distribución) (1) | 1.502,53 ?/unidad ó 400 ?/m2 (El mayor) |
4.3 | Obras para aseo completo (sin modif. Distribución) (1) | 901,52 ?/unidad ó 400 ?/m2 (El mayor) |
4.4 | Doble tabique enlucido y pintado (1) | 50,00 ?/m2 |
4.5 | Pavimentos de gres o similar (Colocación y material) | 50,00 ?/m2 |
4.6 | Cambio de instalaciones | 480,81 ?/unidad |
4.7 | Cambio de puerta de paso normal (sin apertura hueco) | 400,00 ?/unidad |
4.8 | Cambio de puerta de paso normal (con apertura hueco) | 600,00 ?/unidad |
4.9 | Realización de solado, alicatado o similar | 50,00 ?/m2 |
4.10 | Realizar o modificar falsos techos de escayola o similar | 30,00 ?/m2 |
4.11 | Cambio de forjado (obra mayor necesita proyecto) (2) | 100,00 ?/m2 |
4.12 | Quitar humedades interiores | 300,51 ?/m2 |
5 | REFORMAS EXTERIORES | |
5.1 | M2 montaje andamio tubular | 24,04 ?/m2 |
5.2 | Cambio de carpintería exterior modificando huecos | 300,51 ?/unidad |
5.3 | Cambio de carpintería exterior sin modificar huecos | 150,25 ?/unidad |
5.4 | Cambio de puerta de entrada modificando huecos | 700,00 ?/unidad |
5.5 | Cambio de puerta de entrada sin modificar huecos | 500,00 ?/unidad |
5.6 | Cambio de puerta de garaje modificando huecos | 901,52 ?/unidad |
5.7 | Cambio de puerta de garaje sin modificar huecos | 480,81 ?/unidad |
5.8 | Puerta acceso a parcela de 2,10 m2 (resto ver I.V.E) | 200,00 ?/unidad |
5.9 | Cambio o nueva colocación de barandillas metálicas | 60,10 ?/ml |
5.10 | Cambio o nueva colocación de barandillas balaustre | 120,00 ?/ml |
5.11 | Demolición de aplacados de fachada o similares | 6,01 ?/m2 |
5.12 | Demolición de aplacados, picar fachada o similares | 6,01 ?/m2 |
5.13 | Enlucir con mortero fachada o medianeras, incluso picado y saneado previo | 20,00 ?/m2 |
5.14 | Enlucir con mortero monocapa en fachada o medianeras, incluso picado y saneado previo | 26,00 ?/m2 |
5.15 | Vallado de bloques enfoscados a dos caras (inc.ciment) | 50,00 ?/m2 |
5.16 | Vallado de tela metálica | 10,00 ?/m2 |
5.17 | Muro de hormigón | 45,00 ?/m2 |
5.18 | Muro de piedra | 61,00 ?/m2 |
5.19 | Vallado de muros de bloque de hormigón chapado en piedra. | 70,00 ?/m2 |
5.20 | Aplacado de zócalos y fachada con piedra artificial. | 100,00 ?/m2 |
5.21 | Aplacado de zócalos y fachada con mármol | 100,00 ?/m2 |
5.22 | Aplacado de zócalos y fachada con granito | 150,00 ?/m2 |
5.23 | Realizar solera de hormigón fratasada | 12,02 ?/m2 |
5.24 | Realizar solera de hormigón con mallazo y acabado impreso | 24,04 ?/m2 |
5.25 | Realizar solera de hormigón con pavimento | 40,00 ?/m2 |
5.26 | Terraza descubierta con solera y pavimento en parcela en terreno con poco o ningún desnivel | 75,00 ?/m2 |
5.27 | Terraza descubierta con solera y pavimento en parcela en terreno con desnivel acusado | 150,00 ?/m2 |
5.28 | Pérgolas | 250,00 ?/m2 |
5.29 | Acristalamiento en terrazas y balcones | 150,00 ?/m2 |
5.30 | Porche cubierto en VUA-1 con desnivel acusado | 350,00 ?/m2 |
5.31 | Porche cubierto en VUA-2 con poco desnivel o ninguno | 300,00 ?/m2 |
5.32 | Porche cubierto en VPL-5 | 250,00 ?/m2 |
5.33 | Enterramiento de tuberías por vías públicas y caminos rurales asfaltados (mínimo 3 m) | 50,00 ?/m2 |
5.34 | Tuberías de saneamiento o red pluviales | 50,00 ?/m2 |
6 | REFORMAS DE CUBIERTAS | |
6.1 | Cambio de bajantes, canalones o desagües | 24,04 ?/ml |
6.2 | Cambio de cañizo por bardos (sin tocar viguetas) | 80,00 ?/m2 |
6.3 | Reparación de tejado (tejas) o terraza (rasilla catalana) | 30,00 ?/m2 |
6.4 | Nueva realización de tejado con tabiquillos, bardos y teja sobre terrazas. | 100,00 ?/m2 |
6.5 | Cambio de tejado con tabiquillos, bardos (ind. eliminar el existente) | 150,00 ?/m2 |
6.6 | Nueva realización de terraza plana | 36,06 ?/m2 |
7 | VARIOS | |
7.1 | Caseta de riego, aperos, trastero, paellero y similares hasta 7 m2 y 2,50 m de altura de cornisa. Resto según IVE. | 168,28 ?/m2 |
7.2 | Naves industriales diáfanas | 200,00 ?/m2 |
7.3 | Reforma general en vivienda, trasteros, cambras, almacenes, habilitaciones de cambra para vivienda, garajes, cobertizos agrícolas, barbacoas y similares, con poco o ningún desnivel | 275,00 ?/m2 |
7.4 | Reforma general en vivienda, trasteros, cambras, almacenes, habilitaciones de cambra para vivienda, garajes, cobertizos agrícolas, barbacoas y similares, con desniveles acusados. | 325,00 ?/m2 |
7.5 | Vallado de pared ciega h asta 1 metro de altura y resto hasta 2 metros de tela metálica de simple torsión y postes cada 3 m. Con cimentación, hasta 2 m de altura | 42,10 ?/m2 |
7.3 | Muro de contención a base de piedra o pared doble de bloque, con p. proporcional de cimentación, hasta 2 m de altura | 90,15 ?/m2 |
7.4 | Cualquier otra obra no asimilable o especificada (salvo criterio técnico motivado y aprobado por Resolución de Alcaldía) se liquidará en función de la ampliación de precios unitarios con arreglo al cuadro de precios del Instituto Valenciano de la Edificación del año correspondiente, o en función de la superficie del ámbito a actuar por el módulo siguiente. En el caso de que la aplicación de la tarifa resultara una cantidad inferior a 300 ?, ésta se considerará como mínima. (4) | Cuadro de Precios IVE |
(1) En el caso de reformas interiores, si se modifica distribución de sanitarios, tabiquerías o forjados, será obligatoria la presentación de un plano de distribución firmado y visado por técnico competente.(2) En el caso de derribos de elementos estructurales, será obligatorio la presentación de proyecto técnico y estudio de seguridad y salud visado.(3) A los únicos efectos de la liquidación del impuesto de construcciones instalaciones y obras; de la tasa por licencias urbanísticas y de valoración de referencia en expedientes de infracción se aplicarán los precios de referencia para la redacción de proyectos de obras aprobados por el Colegio Territorial de Arquitectos de Alicante, en función de su módulo base (actualmente 475 ?/m2) con sus oportunas correcciones. En el caso de niveles de calidad de la edificación elevados, previo informe técnico municipal justificativo, se podrá incrementar el anterior precio hasta un 20%. En el caso de parcelas con especial dificultad por pendiente, forma, acceso o por requerir de técnicas especiales de trabajo se podrá incrementar el anterior precio hasta un 20%. (4) Tasa mínima para licencias de obra 10 ?.
MODULO BASE DE REFERENCIA | C.T.A.A | 475 | ?/M2 | ||
VIVIENDAS EN ALTURA | |||||
Numero de Plantas | tres o menos | 0,95 | tipo edificio | bloque exento | 1,10 |
mas de tres | 1,00 | entre medianeras | 1,00 | ||
Bloque exento de tres o menos plantas | 496,38 | ||||
Bloque exento de mas de tres plantas | 522,50 | ||||
Bloque entremedianeras de tres o menos plantas | 451,25 | ||||
Edificio entremedianeras de mas de tres plantas | 475,00 | ||||
VIVIENDAS AISLADAS, PAREADAS Y EN FILA | |||||
Urbanización | Suelo Urbano | 1,15 | Tipología | Aislada o pareada | 1,05 |
Suelo no Urbano | 1,00 | En fila | 0,95 | ||
Por Superficie | menor a 75 | ||||
contruida | de 75 a115 | ||||
de 115 a 200 | |||||
de 200 a 300 | |||||
mas de 300 | |||||
Suelo Urbano, aislada o pareada, supe menor de 75 m2 | 516,21 | ||||
Suelo Urbano, aislada o pareada, supe de 75 a 115 m2 | 602,24 | ||||
Suelo Urbano, aislada o pareada, supe de 115 a 200 m2 | 688,28 | ||||
Suelo Urbano, aislada o pareada, supe de 200 a 300 m2 | 745,63 | ||||
Suelo Urbano, aislada o pareada, supe de mas de 300 m2 | 802,99 | ||||
Suelo Urbano, en fila, supe menor de 75 m2 | 467,04 | ||||
Suelo Urbano, en fila, supe de 75 a 115 m2 | 544,88 | ||||
Suelo Urbano, en fila, supe de 115 a 200 m2 | 622,73 | ||||
Suelo Urbano, en fila, supe de 200 a 300 m2 | 674,62 | ||||
Suelo Urbano, en fila, supe de mas de 300 m2 | 726,51 | ||||
Suelo no Urbano, aislada o pareada, supe menor de 75 m2 | 448,88 | ||||
Suelo no Urbano, aislada o pareada, supe de 75 a 115 m2 | 523,69 | ||||
Suelo no Urbano, aislada o pareada, supe de 115 a 200 m2 | 598,50 | ||||
Suelo no Urbano, aislada o pareada, supe de 200 a 300 m2 | 648,38 | ||||
Suelo no Urbano, aislada o pareada, supe de mas de 300 m2 | 698,25 | ||||
coeficiente | |||||
Terrazas cubiertas | 0,50 | Del tipo que corresponda |
|
||
Sótanos trasteros, almacenes y locales diáfanos, | 0,6 | Del tipo que corresponda |
|
||
Habilitaciones de locales diáfanos para vivienda | 0,7 | Del tipo que corresponda |
|
||
OTROS USOS | |||||
Naves almacén sin instalación | 0,40 | 190,00 | |||
Naves con instalaciones especificas | 0,60 | 285,00 | |||
Edificio de locales diáfanos | 0,70 | 332,50 | |||
Edificio de locales con distribución | 1,10 | 522,50 | |||
Edificio de locales con instalaciones especificas | 1,35 | 641,25 | |||
Edificios de espectáculos y esparcimiento | 1,65 | 783,75 | |||
Mercados y supermercados | 1,00 | 475,00 | |||
Derribos | M3 | 0,02 | 0,95 | ||
piscinas de recreo m2 lamina | 0,90 | 427,50 | |||
vasos de piscina sin instalación | 0,60 | 285,00 | |||
Edificios de aparcamientos y garajes | sup | 0,50 | 237,50 | ||
sótano | 0,60 | 285,00 | |||
Edificios hoteleros y restaurantes | 5 estr, ten | 3,10 | 1472,50 | ||
4 estr, ten | 2,20 | 1045,00 | |||
3 estr, ten | 1,60 | 760,00 | |||
2 estr, ten | 1,30 | 617,50 | |||
1 estr, ten | 1,20 | 570,00 | |||
hostales y pensiones | 3 estrellas | 1,10 | 522,50 | ||
Bares de 1ª cat | 1,60 | 760,00 | |||
Bares de 2ª cat | 1,30 | 617,50 | |||
Bares de 3ª cat | 1,20 | 570,00 | |||
Cafeterías y Snack-bar | 1,40 | 665,00 | |||
Edificación Sanitaria Dispensarios | 1,60 | 760,00 | |||
MODULO | |||||
GENERAL Y JUSTIFICADO | |||||
nivel de calidad elevado | 1,20 | Del tipo que corresponda |
|
||
Condiciones de parcela complejas | 1,20 | Del tipo que corresponda |
|
||
SEGON. Sotmetre a informació pública i a audiència dels interessats l’aprovació inicial de la modificació mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la província, durant un termini de trenta dies per a la presentació de reclamacions i suggeriments. TERCER. Resoldre totes les reclamacions i suggeriments presentats i procedir a l’aprovació definitiva, transcorregut l’indicat termini en el número anterior. En el cas que no s’haguera presentat cap reclamació o suggeriment dins de termini, s’entendrà definitivament adoptat l’acord fins llavors provisional. QUART. Disposar l’entrada en vigor de la modificació objecte de l’Ordenança Fiscal Reguladora una vegada s?hagi publicat completament el seu text en el BOP i haja transcorregut el termini previst en l’art. 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril?. Control de la gestió dels demés òrgans de govern 7e. DONAR COMPTE DELS RESOLUCIONS DE l’ ALCALDÍA ADOPTADES DÓNES DE LA DARRERA SESSIÓ PLENÀRIA, d’ ACORD AMB EL QUE DISPOSA l’ ART. 42 DEL ROF La secretària dóna compte succintament de les resolucions adoptades des de l’anterior Ple ordinari, les quals comprenen dónes del número 140 al ?, en compliment del que disposa l’art. 42 del ROF: Decret 140 de 30/10/2007, designant regidor amb dedicació exclusiva a SRA. Mª Isabel Ferrandiz Sanchis.Decret 141 de 30/10/2007, atorgant poder general per a plets al lletrat D. Josá Samblas Uriz.Decret 142 de 31/10/2007, declarant en situació de 2a activitat a l’agent de la Policia Local NURIA ESGLÉSIES MUÑOZ i la seua adscripció a la situació d’expectativa de destí fins a la creació de lloc de treball.Decret 143 de 31/10/2007, incorporant amb caràcter interí a l’Agent de la Policia Local SRA. Ana Martínez Terol.Decret 144 de 31/10/2007, incoant diversos expedients d’infracció urbanística.Decret 145 de 02/11/2007, aprovant pagament gratificacions coordinadors i factures monitors escoles esportives i psicòloga gabinet del mes d’octubre.Decret 146 de 07/11/2007, incoant expedient sancionador per infracció del servici municipal d’aigua.Decret 147 de 07/11/2007, delegant funcions alcaldia per a celebració de matrimoni civil el dia 18/11/2007 en la Regidor SRA. Mª Isabel Ferrandiz Sanchis.Decret 148 de 12/11/2007, resolent el contracte d’arrendament del quiosc de la Pl. Convent.Decret 149 de 14/11/2007, delegant funcions alcaldia en la 2a Tte. D’alcalde Mª Isabel Ferrandiz del 16 al 19 de novembre.Decret 150 de 14/11/2007, procedint a la contractació dels servicis i obres per a adequar els danys ocasionats per les pluges en el paratge de l’Algar.Decret 151 de 19/11/2007, delegant funcions alcaldia per a celebració de matrimoni civil el dia 24/11/2007 en la Regidor SRA. Mª José Fernández Guardiola.Decret 152 de 27/11/2007, incoant diversos expedients d’infracció urbanística.çDecret 153 de 27/11/2007, aprovant el pagament a compte de les dietes i desplaçaments al curs de l’IVASP a Ethan Enrique García Norro. 8e: PRECS I PREGUNTES Sr. Cessar Ferrando, l’audició és nul·la. L’audició és nul·la Sr. Alcalde, en l’orde de prioritats d’aquest equip de govern, s’ha aplicat la nostra política econòmica en funció de les prioritats.Sr. Cessar Ferrando, l’audició és nul·la.Sr. Alcalde, en els pobles on es governa tripartits, no s?aclareixen per a poder fer una circumval·lació, per la qual cosa vaig optar per deixar sobre la mesa en l’agrupació de promotors de Benidorm i comarca, una possible alternativa per a desplegar una carretera i fer una via ràpida per a enllaçar les poblacions costaneres amb les de la muntanya.Sr. Cessar Ferrando, s’han fet estudis respecte d’això?Sr. Alcalde, són propostes, l’any 54, Pedro Saragossa va fer una proposta per a fer una autopista per a enllaçar Alacant amb Benidorm, anys després es va realitzar la dita autopista a més d’enllaçar València. Les propostes polítiques són perquè l’administració tant de central com autonòmica, quan ho crea convenient, realitze els estudis pertinents de les propostes.Sr. Vicent Llobell, l’audició és nul·la.Sr. Alcalde, primer el sòl rústic és més barat que l’urbà o urbanitzable; segon, en el cas de fer una infraestructura d’eixes característiques, la valoració del sòl en cas d’expropiació o adquisició és molt més econòmic, amb la possibilitat de fer vies de servici, per a facilitar l’accés als camps del voltant de les autovies. Esta és la nostra proposta. L’audició és nul·la. I no havent-hi més assumptes a tractar, per la Presidència es va alçar la sessió sent les 21,18 hores. De tot això done fe. V.. Bº. LA SECRETÀRIA GENERAL L’ALCALDE,
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!