La Sargantana Electrònica

Bloc Nacionalista Valencià de Callosa d'en Sarrià. bloccallosa@gmail.com

30 de novembre de 2007
0 comentaris

ACTA NÚM 15/2007 PLE EXTRAORDINARI DE DATA 12 DE NOVEMBRE DEL 2007

En la Casa Consistorial de Callosa d’en Sarrià, a 12 de novembre de dos mil set. Degudament convocats i notificats en forma de l’Orde del Dia comprensiu dels assumptes a tractar, es van reunir Sota  La Presidència del Sr. Alcalde D. JUAN BTA. SAVAL FERRANDO, en primera convocatòria, sent les 20’00 hores, per a celebrar sessió extraordinària ,  els membres a continuació relacionats:
   

 Sr. Alcalde-President:D. Juan Bta. Saval Ferrando Srs. Regidors:SRA. Maria Isabel Ferrandiz Sanchis (P.P.)D. Alfonso Berenguer Mayor (P.P.)D. Rubén Toquero Berenguer (P.P.)SRA. Maria José Fernández Guardiola (P.P.)D. Ginés Llorca Solbes (P.P.)D. Oskar García Castillo (P.P.)SRA. Lorena Gregori Pérez (P.P.)D. Francesc Guardiola Guardiola (P.S.O.E.)SRA. Mª Gràcia Puigcerver Berenguer (P.S.O.E.)D. Juan Bta. Ferrando Ferrandiz (P.S.O.E.)D. Vicent Llobell Bertomeu (B.N.V.)D. Cèsar Ferrando Sanchis. (B.N.V.) Sr. Interventor :D. José Enrique Pérez Bernabeu Sra. Secretaria-Acctal..SRA. Mª Elena Montiel Guardiola 

  Per la Presidència s’obri la sessió a fi de tractar els assumptes inclosos en el següent  ORDE DEL DIA Part resolutiva   1r. EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÉDITS NÚM. 9/2007 L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’ HISENDA que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:  Sr. Francesc Guardiola, que consten en acta, que una vegada més s’ha convocat el Ple fora de termini, i que es preguen les mesures oportunes perquè es convoquen dins del termini i la forma escaient.Sr. Alcalde, el dimecres es va ordenar la policia que es notificarà la convocatòria, el dijous al matí la policia em va informar que estaven tots els regidors notificats, i en especial a Francesc se li va notificar en el Bar.Sr. Francesc Guardiola, en aquest punt el grup socialista votarà en contra a la modificació de crèdit, en primer lloc perquè no estem d’acord en què el segon cicle de l’ EPA no es puga impartir de forma oficial a Callosa, sinó que únicament sigui una espècie de reforç per a la gent que sol·licita aquest cicle. Segons l’informe es planteja que l’única solució possible “seria convocar un nou procés selectiu”, la qual cosa sí que ho recolzaríem, amb una bona campanya de publicitat. Les gestions que s’han fet en relació amb la convocatòria per a aquest cicle, en la qual s’ha presentat Cristina Botella, crec que no són les correctes.Sra. Mª José Fernandez, la licitació del segon cicle de l’ EPA es va iniciar en l’anterior legislatura, ja s’havia plantejat el fer noves obres per a poder impartir el dit cicle. Les dites obres no estaven dins de la legalitat per a poder realitzar la licitació, de fet el projecte presentat no es va aprovar. La situació de l’ EPA és la mateixa que abans, i a fi de no perdre la possibilitat d’impartir el segon cicle, s’opta per l’adquisició dels llicenciats. Ana i Maite imparteixen unes assignatures i el llicenciat extern les restants. Les gestions que s’han  fet, al nostre entendre, són les correctes, ja que el segon cicle ha continuat. El procés de selecció que s’ha seguit ha sigut el correcte des del nostre punt de vista, ja que el contracte amb Cristina Botella no es va firmar per causes alienes a nosaltres.Sr. Vicent Llobell, el nostre vot serà d’abstenció, en protesta aquest tipus de Plens extraordinaris.Sr. Francesc Guardiola, en cap moment es posa en dubte la professionalitat de la Sra. Cristina Botella.Sr. Alfonso Berenguer, crec que sí que s’ha posat en dubte.Sr. Alcalde, agrair al Bloc que no haja votat en contra, perquè el votar en contra seria oposar-se a la contractació d’un professor per a l’ EPA, i argumentar que el règim dels Plens no ve fixada per esta corporació, sinó que s’està seguint la dinàmica de la corporació anterior. Les propostes per als Plens vénen des del govern, amb dictamen favorable, i no des de l’oposició.En segon lloc, dir al Sr. Francesc Guardiola, que si pensàrem com ell, s’hauria d’eliminar el segon cicle de l’ EPA, per falta de professorat.  Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.P., TRES (3) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.S.O.E., i DOS (2) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup B.N.V., emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent: “DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 12/11/2007.  L’Ajuntament Ple ACORDA:  PRIMER:    Aprovar inicialment l’expedient de modificació de crèdits que a continuació es transcriu. 

EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚMERO  9/2007
PER MITJÀ DE:          
               
               
Classificació Partida Import Import
Org. Func. Econ.   Denominació   Euros Euros
               
  CONCESSIÓ DE CRÈDIT EXTRAORDINARI  
               
1 422 22713 Servicis docents de secundària de la FPA   2.000,00
  Finançament: Baixa de crèdit de la partida    
      1.422.131.00 Personal eventual educació 2.000,00  
               
               
      LA MÀXIMA CRÈDITS EXTRAORDINARIS   2.000,00
               
               
      RESUM PER CAPÍTOLS    
               
  Estat de les despeses        
               
  AUGMENTS:        
               
  Capítol 2 Despeses en béns corrents i servicis 2.000,00
               
      TOTAL       2.000,00
               
  DISMINUCIONS:        
               
  Capítol 1 Despeses de personal   2.000,00
               
      TOTAL       2.000,00

  SEGON:        Exposar al públic per 15 dies perquè pels subjectes legitimats puga examinar-se i al·legar-ne durant el referit termini. TERCER:      De no presentar-se cap al·legació s’entendrà definitivament aprovat l’expedient. QUART:       Facultar expressament al Sr. Alcalde per a l’execució del present acord.   2n.    MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE PERSONAL. L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’ HISENDA que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:  Sr. Vicent Llobell proposa la votació per separat de les 2 modificacions de la plantilla de personal de l’Ajuntament, quedant conformes la totalitat dels regidors.Sr. Francesc Guardiola, que consten en acta, que el grup socialista proposa “que es convoquen un procés selectiu en allò que s’ha relacionada a l’ EPA”, per tant en la modificació de la plantilla, volguérem que no s’amortitzarà la plaça de l’ EPA, i es convocarà un procés selectiu, per a la qual cosa hi ha hagut temps per a fer-ho, i encara que hàgim d’esperar per a això, creiem que és el procés més transparent, i pel que hem apostat en l’anterior legislatura, tant el PP com el BLOC, com el PSOE, sempre amb un procés selectiu. En l’anterior legislatura l’ EPA estava en funcionament, per la qual cosa no és lògic dir que nosaltres no la volem. Els Plens són per a aclarir estos temes. Simplement volem que s’abrigà un nou procés selectiu.Referent a la Policia, ja que l’equip de govern ha mostrat interès en l’ampliació de la plantilla en el pròxim pressupost, la qual cosa nosaltres proposem és : no amortitzar la dita plaça, sinó crear la plaça de segona activitat i pressupostar-la dels romanents de personal, dotar per a dos mesos una nova plaça de segona activitat i deixar una vacant que es podria ocupar des de la borsa de treball i poder tindre un agent més en la policia, la qual cosa creiem que és el interès de l’equip de govern.El grup socialista es mostra molt content per la reincorporació de la Sra. Nuria, sempre ha mostrat la seua professionalitat, i ja que un Tribunal ha decidit que no està capacitada per a certes tasques i per a altres sí, no es pot donar de baixa, i en un futur veurem quin lloc ocuparà.Sr. Alcalde, legalment hem de preveure i proposar eixa segona activitat, per la qual cosa hem de fer una modificació de la plantilla ara, i no esperar al mes de gener en els nous pressupostos.Sr. Francesc Guardiola, el Tribunal la declara no apta al juny, des d’agost està en expectativa de destí, per la qual cosa s’haguera pogut portar en qualsevol Ple.Sr. Alcalde, la Sra. Nuria ens presenta la documentació a l’octubre, i tan ràpidament com sigui possible ho hem proposat. …………………… 2.1. MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA (PLAÇA PROFESSOR/A LLICENCIAT A TEMPS PARCIAL PER A LA F.P.A.) Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.P., TRES (3) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.S.O.E., i DOS (2) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup B.N.V., emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:  “DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 12/11/2007.  El passat 29 d’octubre es va realitzar la prova per a seleccionar un professor/a llicenciat a temps parcial per a la Formació de Persones Adultes, plaça que figura amb caràcter d’eventual en la plantilla de personal d’aquest Ajuntament. A dita prova va concórrer únicament una persona que va ser, finalment, la seleccionada per a ocupar el lloc de professor. Davant de la renúncia de la persona seleccionada per al dit lloc, i ja que va ser l’única presentada l’única actuació possible en l’actual estat de coses seria convocar un nou procés selectiu. La qüestió és, que davant de les circumstàncies sobrevingudes per la renúncia d’altres poblacions de la comarca que s’ha de seguir prestant aquest servici conjuntament, la plaça eventual, reduïda ara a cinc hores setmanals, resulta escassament atractiva, per la qual cosa en previsió que la nova convocatòria queda novament deserta i davant de la necessitat inajornable de prestar el servici, la Regidoria d’Educació proposa al Ple de l’Ajuntament l’amortització d’esta plaça de professor de secundària i la contractació externa del servici de l’ actualment denominat “programa formatiu prova lliure de secundària”. Amb aquest fi, i considerant que resultaria més convenient per als interessos municipals prestar el referit servici, no amb personal del propi Ajuntament, sinó com a prestació de servicis subjecta a la Llei de Contractes. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER:              Modificar el pressupost a fi de traspassar els crèdits necessaris del capítol de despeses de personal al capítol de despeses en béns corrents i servicis. SEGON:                Aprovar la pertinent modificació de la plantilla de personal amortitzant la plaça de professor/a llicenciat a temps parcial per a la Formació de Persones Adultes. TERCER:              Aprovar la modificació del servici d’Educació per a Adults en el sentit abans indicat, a fi de procedir a la contractació externa del servici amb subjecció a la Llei de contractes. QUART:               Sotmetre el present acord a informació pública per un termini de quinze dies per mitjà d’anunci en el Butlletí Oficial de la província, durant eixe termini els interessats podran examinar l’expedient i presentar les al·legacions i reclamacions que estimen pertinents. Transcorregut el dit termini, si no s’han presentat al·legacions, s’entendrà elevat a definitiu aquest acord d’aprovació inicial.  2.2. MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA (PLAÇA 2a ACTIVITAT DE LA POLICIA LOCAL.)  Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a la totalitat els Srs. Regidors, emprovant-se i proclamant-se adoptat per UNANIMITAT, l’acord següent:     “DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 12/11/2007.  De conformitat amb l’acta del tribunal celebrat el 12/06/2007 per a determinar el passe a la situació de segona activitat a l’Agent de la Policia Local, de la plantilla d’aquest Ajuntament NURIA IGLESIAS MUÑOZ; en la que se la va declarar “NO APTA” per a realitzar  les funcions que implica el lloc de treball d’Agent Local. Considerant la no existència de places de segona activitat en la plantilla de la policia local d’aquest Ajuntament, ni en la resta de la plantilla d’igual o semblant categoria a la plaça d’Agent de la Policia local. A la vista del que establix l’art. 140del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel que s’aprova el Text Refós de les Disposicions Legals Vigents en Matèria de Règim Local, que declara que les situacions en què poden trobar-se els funcionaris de carrera d’administració local es regularan per la normativa bàsica estatal i per la legislació de la Funció Pública de la respectiva Comunitat Autònoma i, supletòriament, per la legislació dels funcionaris de l’Administració de l’Estat, tenint-se en compte les peculiaritats del règim local. Comprovant que la segona activitat es regula en l’art. 40 de la llei 6/1999, de 19 d’abril, de Policies locals i de Coordinació de Policies locals de la Comunitat valenciana, que es defineix com “la situació administrativa especial dels funcionaris dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana que té com a objecte fonamental garantir una adequada actitud psicofísica mentre romanguin en actiu assegurant l’eficàcia del servici”, i que segons el que disposa l’article 43 de la mateixa llei “es desenrotllarà preferentment en el propi Cos de Policia, per mitjà de l’exercici d’altres funcions d’acord amb la seua categoria” i, si això no fóra possible, en altres lloc de treball de la pròpia corporació d’igual o semblant categoria i nivell al de procedència. Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 142 de 31/10/2007, resolent declarar en situació administrativa especial de segona activitat per malaltia, a la funcionària de la plantilla de la Policia Local d’ aquest Ajuntament NURIA IGLESIAS MUÑOZ., amb efectes del dia 2 d’agost del 2007, dia en què es va comunicar a la Junta de Govern Local esta situació i Adscriure a la Sra. Nuria Esglésies Muñoz a la situació administrativa d’Expectativa de destí, segons l’article 27 del Decret 19/2003, de 4 de març, del Consell de la Generalitat, pel que es regula la Norma- Marco sobre Estructura, organització i Funcionament dels Cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana, ja que no es disposa de lloc de segona activitat ni vacant d’igual o semblant categoria i nivell al de procedència, amb efectes del dia 1 de novembre del 2007 i fins a la creació d’un lloc de treball a què puga ser adscrita. L’Ajuntament Ple, ACORDA: PRIMER:       Aprovar la pertinent modificació de la plantilla de personal amortitzant la plaça d’Agent de la Policia Local que venia ocupant la Sra. NURIA IGLESIAS MUÑOZ. SEGON:          Crear una plaça de 2a activitat de la Policia Local de la plantilla de personal de l’Ajuntament. TERCER:              Sotmetre el present acord a informació pública per un termini de quinze dies per mitjà d’anunci en el Butlletí Oficial de la província, durant eixe termini els interessats podran examinar l’expedient i presentar les al·legacions i reclamacions que estimen pertinents. Transcorregut el dit termini, si no s’han presentat al·legacions, s’entendrà elevat a definitiu aquest acord d’aprovació inicial.    Sr. Alcalde, encara que no figura en l’orde del dia, que consten en acta, que pel que fa al tema del jutge de Paz Substitut, continua en el lloc SRA Noelia Valls Solbes, fins que s’acaba el període de 4 anys. I no havent-hi més assumptes a tractar, per la Presidència es va alçar la sessió sent les 20’30 hores.   De tot això done fe. V.. Bº.                                                                LA SECRETARIA-Acctal., L’ALCALDE,     

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!