La Sargantana Electrònica

Bloc Nacionalista Valencià de Callosa d'en Sarrià. bloccallosa@gmail.com

30 de novembre de 2007
0 comentaris

ACTA NÚM 14/2007 PLE ORDINARI DE DATA 25 D’OCTUBRE DEL 2007

En la Casa Consistorial de Callosa d’en Sarrià, a 25 d’octubre de dos mil set. Degudament convocats i notificats en forma de l’Orde del Dia comprensiu dels assumptes a tractar, es van reunir Sota  La Presidència del Sr. Alcalde D. JUAN BTA. SAVAL FERRANDO, en primera convocatòria, sent les 20’30 hores, per a celebrar sessió ordinària ,  els membres a continuació relacionats:
 

 Sr. Alcalde-President:D. Juan Bta. Saval Ferrando Srs. Regidors:SRA. Maria Isabel Ferrandiz Sanchis (P.P.)D. Alfonso Berenguer Mayor (P.P.)D. Rubén Toquero Berenguer (P.P.)SRA. Maria José Fernández Guardiola (P.P.)D. Ginés Llorca Solbes (P.P.)D. Oskar García Castillo (P.P.)SRA. Lorena Gregori Pérez (P.P.)D. Francesc Guardiola Guardiola (P.S.O.E.)SRA. Mª Gràcia Puigcerver Berenguer (P.S.O.E.)D. Juan Bta. Ferrando Ferrandiz (P.S.O.E.)D. Vicent Llobell Bertomeu (B.N.V.)D. Cèsar Ferrando Sanchis. (B.N.V.) Sr. Interventor :D. José Enrique Pérez Bernabeu Sra. Secretaria-Acctal. SRA. Mª Elena Montiel Guardiola 

  Per la Presidència s’obri la sessió a fi de tractar els assumptes inclosos en el següent  ORDE DEL DIA Part resolutiva 1er. APROVACIÓ ACTES ANTERIORS El Sr. Alcalde pregunta si hi ha alguna observació a l’acta de la sessió número 13/2007 de data 27/09/2007, distribuïda amb la convocatòria. Al no haver-hi observacions, la Presidència proclama aprovada per unanimitat l’acta de la sessió anterior i ordena la transcripció al Llibre d’Actes, segons el que disposa l’article 110.2 del ROF.  El Sr. Alcalde, manifesta que les actes se sintetitzaran i es facilitarà una còpia de la gravació als portaveus dels grups polítics municipals, quedant conformes.  2on. ELECCIÓ DE JUTGE DE PAU”.  L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’Hisenda que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació: Sr. Vicent Llobell, ja que la votació és per a persones deuria ser secreta.Sr. Alcalde, s’accepta.Sr. Francesc Guardiola, que conste en acta que no s’ha donat publicitat aquest decret publicat en el Bop, si s’haguera fet publicitat s’haurien presentat més candidats aquest càrrec, no obstant això no tenim res a objectar respecte a les dos persones que s’han presentat com a candidats. .Sr. Alcalde, s’han complit tots els terminis i procediments legalment establits per a esta convocatòria, no obstant això si es vol qualsevol altre tipus de publicitat, a més del legalment establit pel ROF., es pot comentar en qualsevol moment amb els portaveus dels diferents partits.Sr. Vicent Llobell, tal com vaig dir en la Comissió Informativa, crec que es podria haver fet públic per mitjà d’un Ban, i col·locar-ho en els distints taulers d’anuncis per a això. Sr alcalde, he revisat l’expedient de l’elecció del jutge de Paz anterior, i no hi ha cap diferència amb aquest expedient. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda.  Es procedeix a la votació secreta, donant el resultant següent:S’emeten HUIT (8) vots a favor del candidat D. RAFAEL GREGORI BLANQUER, TRES (3) vots a favor del candidat D. JOSÉ ANTONIO PÉREZ SAVALL i UN (1) vot nul, aprovant-ne i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:  “DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 23/10/2007.   Vist l’escrit (R.E. 3170/2007, de data 11-09-2007), rebut del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.- Secretària de Govern, Expte: Governatiu 17/1994 Jutjat de Pau de Callosa en Sarrià, en el que es remet acord de la Presidència de l’expressa’t Tribunal,, en el que s’exposa que estant pròxim el cessament de jutge de Paz Titular, s’insta que pel Ple de l’Ajuntament, es procedisca a l’elecció de qui reunint les condicions legals sigui anomenat per la Sala de Govern del dit Tribunal Superior de Justícia per a el exercici del dit càrrec (JUTGE de PAU, Titular i Suplent), durant el període de quatre ANYS, de conformitat amb l’article 4, següents i concordants del R.G.P.J. De 7 de juliol de 1995 (B.O.E. De 25 de juliol de 1995)  Resultant que de conformitat amb l’expressa’t text legal, es va exposar a informació pública mitjançant un edicte de data 11 de SETEMBRE del 2007, perquè pels interessats i durant el termini de 20 dies, pogueren presentar-se com a candidats i proposta el Ple Municipal,, el dit edicte va ser publicat en el B.O.P. D’Alacant número 186 de data 19 de setembre de 2.007; el termini de finalització de presentació de sol·licituds és el dia 13 d’octubre de 2.007.  Considerant les propostes efectuades pels interessats, les quals a continuació es detallen:            D. Rafael Gregori Blanquer, D.N.I. 21318826-B, C/. Sant Vicent núm. 35-1é (R.E. 3277/07 de 19/09/2007).           D. José Antonio Pérez Savall, D.N.I. 29026355-X, C/. Cervantes núm. 2 (R.E. 3453/07 de 03/10/2007). Considerant, el que disposa l’article 6, del Reglament número 3/1995, de data 7 de juny dels jutges de Paz (B.O.E. De 13 de juny), concordant amb l’article 101.2 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, l’elecció de jutge de Paz i de substitut s’efectuarà pel Ple de l’Ajuntament amb el vot favorable de la majoria absoluta dels seus membres entre les persones que, reunint les condicions legals així ho sol·liciten. Si no haguera sol·licitants el Ple triarà lliurement amb subjecció als mateixos requisits de procediment. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER:   Designar per al càrrec de jutge de Paz Titular a D. Rafael Gregori Blanquer, D.N.I. 21318826-B, domiciliat en C/. Sant Vicent núm. 35-1é de Callosa d’en Sarrià.  SEGON:     Designar per al càrrec de jutge de Paz Suplent a D. José Antonio Pérez Savall, D.N.I. 29026355-X,  domiciliat en C/. Cervantes núm. 2 de Callosa d’en Sarrià.  TERCER:   Expedir còpia certificada del present acord per a la seua remissió al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, així com al Jutjat degà de La Vila Joiosa i al Jutjat de Pau de Callosa d’en Sarrià.    3r. MODIFICACIÓ ORDENANCES FISCALS REGULADORS DEL I.C.O. I T.L.U. L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’Hisenda que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:  Sr. Vicent Llobell, creiem que no s’està recolzant al ciutadà augmentat els impostos en aquest moment d’època de crisi. Sé que en relació amb altres ajuntaments de la comarca estem en un nivell mitjà alt, per la qual cosa pensem que no hi ha cap motiu per a modificar l’ordenança fiscal en estos moments. Crec que s’hauria d’optar per una millor vigilància i control de les obres. En estos moments la construcció no està perquè s’augmenten els impostos, ni a nivell de promotors ni a nivell de particulars. En el punt de les reformes interiors, si es modifiquen la distribució de sanitaris, citares, forjats….Serà necessari la presentació d’un pla de distribució firmat i visat per tècnic competent, es suposa que serà pel Col·legi oficial, la qual cosa suposa un gasto additiu.Sr. Alfonso Berenguer, en la Comissió Informativa el preu mitjà de la vivenda, segons vds. Estava en 125.000 ptes.= 750,00€, i en la modificació s’ha quedat en 700,00€, i no obstant això li pareix excessiu. Respecte a les mesures previsores d’obres il·legals s’estan realitzant, ja que és tasca de l’Ajuntament el complir-les i establir-les. Qualsevol condicionament que s’hagi de fer en una vivenda, ha d’estar firmat i visat per tècnic competent, encara que sigui un gasto additiu, igual que si es construeix una casa de nova planta, és un gasto però també una mesura de seguretat.Sr. Vicent Llobell, el dubte és si és suficient que estiga firmat per tècnic competent, o bé ha de ser visat pel Col·legi competent.Sr,Alfonso Berenguer, firmat i visat per tècnic competent, la qual cosa suposa que sigui visat pel col·legi corresponent.Sr. Vicent Llobell, el gasto dels visats es podria suprimir, ja que ja està firmat per un tècnic competent.Sr. Alfonso Berenguer, els col·legis d’arquitectura i enginyeria són els que responen i abonen els projectes visats per ells. Aquest equip de govern prefereix que estiga supervisat pel col·legi corresponent, a més del tècnic competent. Les obres majors totes van firmades i visades per tècnic i col·legi competent.Sr. Vicent Llobell, estem parlant de reformes i no d’obres de nova planta. També del que es tracta és de l’augment de preus en les obres, i d’un millor control de les mateixes. En la comissió informativa jo no tenia les dades d’altres ajuntaments, i una vegada comprovats, s’aprecia que els de Callosa estan per damunt d’altres pobles.Sr. Alfonso Berenguer, aquest augment i modificació de taxes està per davall del valor real sobre els preus de l’edificació i ha sigut ha sigut supervisada pels tècnics de l’Ajuntament.Sr. Vicent Llobell, crec que s’hauria d’esperar almenys un any abans de la modificació de taxa, i fer un control més rigorós de les obres, i potser la recaptació seria la mateixa.Sr. Francesc Guardiola, el grup socialista votarà en contra d’esta modificació, creiem que el debat hauria de centrar-ne més en la regidoria d’Hisenda que en la d’Urbanisme, simplement és una modificació de les bases per a poder recaptar més ingressos. En el 2003 ja es van actualitzar els preus dels mòduls de la dita ordenança, per la qual cosa s’hauria d’haver actualitzat el increment del IPC des del 2003. En el Ple del 2003, la modificació fiscal de l’ordenança reguladora de l’ICO i del TLU, el partit Popular va votar en contra perquè:”no és el projecte polític que nosaltres volem desenrotllar, i que és un afany recaptatori de l’equip de govern”, per la qual cosa creiem que les mesures que l’equip de govern pretén realitzar, és més un ànsia recaptatòria fiscal, que la solució per al Urbanisme de Callosa. En l’epígraf 3.1, la pujada és del 43 %, ens pareix excessiu, els mòduls es van revisar en el seu dia, no obstant es podria consensuar i modificar algun d’ells. En el 2003 la modificació va estar supervisada per l’Arquitecte municipal, i no per un tècnic com s’ha fet ara. En definitiva no estem d’acord amb esta modificació de l’ordenança fiscal en aquest moment.Sr. Alfonso Berenguer, aquest equip de govern no pretén recaptar més sinó que volem actualitzar les taxes a temps reals. Estem disposats que ens presenten un informe tècnic que ens rebatre estes taxes, si es considera que no són reals i inferiors a estes. Es tracta d’ajustar les taxes a la realitat. No s’augmenten les taxes sinó les valoracions.Sr. Francesc Guardiola, no s’augmenta ni el impost ni la taxa, però al final de tot el procés la pujada és del 43%, perquè el que es modifica són els mòduls. Estem d’acord a revisar-la, però no amb eixe percentatge d’augment.Sr. Alfonso Berenguer, els preus que s’han incrementat són els de la vivenda unifamiliar, que estaven al mateix preu que un pis. No és decisió nostra, sinó que són els tècnics qui decideixen si les taxes són correctes o no, per la qual cosa s’ha demanat informe tècnic en què diu que les taxes estan per davall de la realitat, i per eixe motiu s’han modificat.Sr alcalde, que conste en acta que s’hauria de recolzar plenament els informes de qualsevol tècnic municipal titulat. És l’única vegada que es porta a Ple una revisió amb dictamen favorable d’un tècnic de l’Oficina Tècnica, de Secretaria que avala la proposta, i d’un equip de govern que s’adapta a la proposta del Institut Valencià de l’Edificació.Sr. Vicent Llobell, argumenta que l’informe de Secretaria no avala res, simplement enumera les bases jurídiques on es diu que es poden modificar en mencionat impost.Sr.Alcalde, si l’informe de Secretaria diu que es poden modificar les taxes, la proposta és positiva.Sr. Francesc Guardiola, no és la primera vegada que es porta a Ple una modificació d’aquest tipus, ja que en el 2003 es va fer amb informe de Secretaria i de l’Arquitecte, és més s’ha aprovat en un equip de govern en minoria. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular i CINC (5) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista (3) i del Grup B.N.V. (2), emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:   “DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 23/10/2007. L’Ajuntament Ple ACORDA: PRIMER. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança Municipal Reguladora del IMPOST CONTRUCCIONES INSTAL·LACIONS I OBRES, i la corresponent TAXA DE LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES., en els termes previstos que es  deriven de l’informe emès pel tècnic corresponent i en el qual es fixen les noves valoracions., les quals a continuació es reflecteixen: 

MÒDULS A APLICAR ÚNICAMENT PER A LLICÈNCIES D’OBRES MENORS I VALORACIÓ D’EXPEDIENTS D’INFRACCIÓ. (6)

 

 EPÍGRAFE  TIPO DE OBRA A REALIZAR(1)   Importe Módulo según unidad de medida(5)
1 MOVIMIENTO DE TIERRAS  
1.1. M2 desbroce y limpieza de parcela 0,60 €/m2
1.2 M3 desmonte o excavación de parcela en cualquier tipo de terreno  21,00 €/m3
1.3 M3 relleno y extendido de tierras en parcela 12,02 €/m3
2 DEMOLICIONES  
2.1 Derribos de elementos no estructurales (2) 50,00 €/m3
2.2 Picar y volver a enfoscar (1 cara) 20,00 €/m3
2.3 Demolición de pavimento interior (inc. Transp. Vertedero) 10,00 €/unidad  
2.4 Apertura de hueco en tabique H/D para colocación de puerta 100,00 €/m2
3 OBRA NUEVA (A efectos de exp. Infrac. y obras que por su constitución no necesiten proyecto técnico) (3)  
3.1 Vivienda unifamiliar aislada de calidad y equip. alta 900,00 €/m2
3.2 Vivienda unifamiliar aislada en parcela con desniveles acusados y calidad media. VA-1 750,00 €/m2
3.3 Vivienda unifamiliar aislada en parcela sin desnivel y calidad media VA-2 700,00 €/m2
3.4 Vivienda unifamiliar adosada en parcela con desniveles acusados y calidad media. VA-3 650,00 €/m2
3.5 Vivienda unifamiliar adosada en parcela sin desnivel  y calidad media. VA-4 600,00 €/m2
3.6 Garaje en sótano con muros de contención 350,00 €/m2
3.7 Piscina en parcela con desnivel acusado 500,00 €/m2
3.8 Piscina en parcela con poco o ningún desnivel 450,00 €/m2
3.8 Sótano diáfano 300,00 €/m2
3.9 Balsas de hormigón y metálicas 300,00 €/m2
3.10 Balsas de plástico enterradas 50,00 €/m2
3.11 Almacén agrícola de chapa, hasta 7 m2 y 2,50 m de altura de cornisa (si es mayor sup. aplicar valor de almacén de obra) 168,28 € /m2
3.12 Caseta de madera o prefabricada para vivienda 500,00 €/m2
3.13 Caseta de madera o prefabricada para aperos 168,28 € /m2
3.14 Almacén agrícola de obra 300,00 €/m2
4 REFORMAS INTERIORES  
4.1 Realización de obras en cocina completa (sin modificar  Distribución) (1) 2.103,54 €/unidad   ó  400 €/m2  (El mayor)
4.2 Obras para baño completo (sin modif. Distribución) (1) 1.502,53 €/unidad   ó  400 €/m2  (El mayor)
4.3 Obras para aseo completo (sin modif. Distribución) (1) 901,52 €/unidad      ó  400 €/m2  (El mayor)
4.4 Doble tabique enlucido y  pintado (1) 50,00 €/m2
4.5 Pavimentos de gres o similar (Colocación y material) 50,00 €/m2
4.6 Cambio de instalaciones 480,81 €/unidad 
4.7 Cambio de puerta de paso normal (sin apertura hueco) 400,00 €/unidad
4.8 Cambio de puerta de paso normal (con apertura hueco) 600,00 €/unidad
4.9 Realización de solado, alicatado o similar 50,00 €/m2
4.10 Realizar o modificar falsos techos de escayola o similar 30,00 €/m2
4.11 Cambio de forjado (obra mayor necesita proyecto) (2) 100,00 €/m2
4.12 Quitar humedades interiores 300,51 €/m2
5 REFORMAS EXTERIORES  
5.1 M2 montaje andamio tubular 24,04 €/m2
5.2 Cambio de carpintería exterior modificando huecos 300,51 €/unidad
5.3 Cambio de carpintería exterior sin modificar huecos 150,25 €/unidad
5.4 Cambio de puerta de entrada modificando huecos 700,00 €/unidad
5.5 Cambio de puerta de entrada sin modificar huecos 500,00 €/unidad
5.6 Cambio de puerta de garaje modificando huecos 901,52 €/unidad
5.7 Cambio de puerta de garaje sin modificar huecos 480,81 €/unidad
5.8 Puerta acceso a parcela de 2,10 m2 (resto ver I.V.E) 200,00 €/unidad
5.9 Cambio o nueva colocación de barandillas metálicas 60,10 €/ml
5.10 Cambio o nueva colocación de barandillas balaustre 120,00 €/ml
5.11 Demolición de aplacados de fachada o similares 6,01 €/m2
5.12 Demolición de aplacados, picar fachada o similares 6,01 €/m2
5.13 Enlucir con mortero fachada o medianeras, incluso picado y saneado previo  20,00 €/m2
5.14 Enlucir con mortero monocapa en fachada o medianeras, incluso picado y saneado previo  26,00 €/m2
5.15 Vallado de bloques enfoscados a dos caras (inc.ciment) 50,00 €/m2
5.16 Vallado de tela metálica 10,00 €/m2
5.17 Muro de hormigón 45,00 €/m2
5.18 Muro de piedra 61,00 €/m2
5.19 Vallado de muros de bloque de hormigón chapado en piedra. 70,00 €/m2
5.20 Aplacado de zócalos y fachada con piedra artificial. 100,00 €/m2
5.21 Aplacado de zócalos y fachada con mármol 100,00 €/m2
5.22 Aplacado de zócalos y fachada con granito 150,00 €/m2
5.23 Realizar solera de hormigón fratasada 12,02 €/m2
5.24 Realizar solera de hormigón con mallazo y acabado impreso  24,04 €/m2
5.25 Realizar solera de hormigón con pavimento 40,00 €/m2
5.26 Terraza descubierta con solera y pavimento en parcela en terreno con poco o ningún desnivel 75,00 €/m2
5.27 Terraza descubierta con solera y pavimento en parcela en terreno con desnivel acusado 150,00 €/m2
5.28 Pérgolas 250,00 €/m2
5.29 Acristalamiento en terrazas y balcones 150,00 €/m2
5.30 Porche cubierto en VUA-1 con desnivel acusado 350,00 €/m2
5.31 Porche cubierto en VUA-2 con poco desnivel o ninguno 300,00 €/m2
5.32 Porche cubierto en VPL-5 250,00 €/m2
5.33 Enterramiento de tuberías por vías públicas y caminos rurales asfaltados (mínimo 3 m) 50,00 €/m2
5.34 Tuberías de saneamiento o red pluviales 50,00 €/m2
6 REFORMAS DE CUBIERTAS  
6.1 Cambio de bajantes, canalones o desagües 24,04 €/ml
6.2 Cambio de cañizo por bardos (sin tocar viguetas) 80,00 €/m2
6.3 Reparación de tejado (tejas) o terraza (rasilla catalana) 30,00 €/m2
6.4 Nueva realización de tejado con tabiquillos, bardos y teja sobre terrazas.  100,00 €/m2
6.5 Cambio de tejado con tabiquillos, bardos (ind. eliminar el existente) 150,00 €/m2
6.6 Nueva realización de terraza plana 36,06 €/m2
7 VARIOS  
7.1 Caseta de riego, aperos, trastero, paellero y similares hasta 7 m2 y 2,50 m de altura de cornisa. Resto según IVE.  168,28 €/m2
7.2 Naves industriales diáfanas 200,00 €/m2
7.3 Reforma general en vivienda, trasteros, cambras, almacenes, habilitaciones de cambra para vivienda, garajes, cobertizos agrícolas, barbacoas y similares, con poco o ningún desnivel 275,00 €/m2
7.4 Reforma general en vivienda, trasteros, cambras, almacenes, habilitaciones de cambra para vivienda, garajes, cobertizos agrícolas, barbacoas y similares, con desniveles acusados. 325,00 €/m2
7.5 Vallado de pared ciega h asta 1 metro de altura y resto hasta 2 metros de tela metálica de simple torsión y postes cada 3 m. Con cimentación, hasta 2 m de altura   42,10 €/m2
7.3 Muro de contención a base de piedra o pared doble de bloque, con p. proporcional de cimentaicón, hasta 2 m de altura   90,15 €/m2
7.4 Cualquier otra obra no asimilable o especificada (salvo criterio técnico motivado y aprobado por Resolución de Alcaldía) se liquidará en función de la ampliación de precios unitarios con arreglo al cuadro de precios del Instituto Valenciano de la Edificación del año correspondiente, o en función de la superficie del ámbito a actuar por el módulo siguiente. En el caso de que la aplicación de la tarifa resultara una cantidad inferior a …… €, ésta se considerará como mínima. (4)       Cuadro de Precios IVE

      (1) En el cas de reformes interiors, si es modifica distribució de sanitaris, citares o forjats, serà obligatòria la presentació d’un pla de distribució firmat i visat per tècnic competent.(2)  En el cas de derrocaments d’elements estructurals, serà obligatori la presentació de projecte tècnic i estudi de seguretat i salut visat.(3) En el cas d’obra major, la valoració de cada una de les partides s’adaptaran d’acord al banc de preus del Institut Valencià de l’Edificació que estiguen en curs o de l’any corresponent. (4) Taxa mínima per a llicències d’obra 10 €.(5) El valor de totes estes partides variarà cada any segons el increment del IPC i I.V.E(6) El valor mínim per a tindre condició d’obra major serà de 24.000 €, excepte en casos concrets de caràcter d’urgència justificada.(7) En el càlcul del Benefici econòmic, el valor considerat de projecte serà del 12% s/ P.E.M. (Pressupost d’execució material de l’obra).  SEGON. Sotmetre a informació pública i a audiència dels interessats l’aprovació inicial de la modificació mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la província, durant un termini de trenta dies per a la presentació de reclamacions i suggeriments.TERCER. Resoldre totes les reclamacions i suggeriments presentats i procedir a l’aprovació definitiva, transcorregut l’indicat termini en el número anterior. En el cas que no s’haguera presentat cap reclamació o suggeriment dins de termini, s’entendrà definitivament adoptat l’acord fins al moment provisional.QUART. Remetre una còpia del present acord al Delegat del Govern i a la Comunitat Autònoma. QUINT. Disposar l’entrada en vigor de la modificació objecte de l’Ordenança Municipal Reguladora una vegada s’hagi publicat completament el seu text en el BOP i haja transcorregut el termini previst en l’art. 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril”.  4r      MODIFICACIO DEL REGIM DE DEDICACIO I ELS RETRIBUCIONS DELS REGIDORS. .  L’Alcaldia dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’Hisenda que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació. La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:  Sr. Francesc Guardiola, l’equip socialista s’absté en aquest punt, perquè no ens pareix lògic que en un període de temps tan curt, es reparteix-los-en dedicacions exclusives d’esta manera.Sr. Maribel Ferrandiz, esta modificació no afecta les arques públiques, ja que abans eren dos regidors, ara es convertix en una, i el pressupost és el mateix.Sr. Vicent Llobell, votem a favor perquè pensem que és l’equip de govern qui ha d’estructurar el seu govern segons les seues necessitats.Sr. Alcalde, argumenta que la dedicació de l’equip de govern actual, supera les expectatives respecte a les hores de dedicació en l’Ajuntament, i en aquest cas ha sigut una decisió de l’equip de govern, ja que no afecta el pressupost ordinari de l’Ajuntament. Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten DEU (10) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular (8) i del Grup B.N.V. (2) i TRES (3) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista, emprovant-se i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:   “DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 23/10/2007. L’Ajuntament Ple ACORDA: Vist la proposta de l’Alcaldia anteriorment descrita. PRIMER: Aprovar el règim dedicació EXCLUSIVA a la Sra. Edil Dñª. MARIA ISABEL FERRANDIZ SANCHIS,  la qual percebrà unes retribucions de 21.913’95 Euros, corresponents a catorze pagues  a l’any d’un import d’1.565’28 Euros mensuals. SEGON: Que es de compte del present acord al Servici d’Intervenció així com al Departament de Recursos Humans perquè en prengueu coneixement i efectes consegüents.   5e. ASSUMPTES d’ URGÈNCIA SOTMESOS A l’ EMPAR DELS ARTS. 82.3 I 91.4 DEL ROF Conclús l’examen dels assumptes inclosos en l’orde del dia, la Presidència pregunta als portaveus si algun dels grups municipals desitgen sotmetre a la consideració del Ple, per raons d’urgència que hagen impedit un estudi previ en comissió, algun assumpte no comprés en l’orde del dia que acompanyava a la convocatòria. No havent-hi cap moció en la present sessió.                Control de la gestió dels demés òrgans de govern 6e. DONAR COMPTE DELS RESOLUCIONS DE l’ ALCALDÍA ADOPTADES DÓNES DE LA DARRERA SESSIÓ PLENÀRIA, d’ ACORD AMB EL QUE DISPOSA l’ART. 42 DEL ROF. La secretària dóna compte succintament de les resolucions adoptades des de l’anterior Ple ordinari, les quals comprenen dónes del número 126 al 139 en compliment del que disposa l’art. 42 del ROF:  Decret núm. 126 de 28/09/07, delegant els vots corresponents a la 11a assemblea de la FVMP, en D. Honorato Algado.  Decret núm. 127 de 01/10/07, aprovant gratificació del mes de setembre  als coordinadors designats, i la factura de la Psicòloga del mes de setembre  Decret núm. 128 de 01/10/07, informant favorablement la Comissió de Servicis de l’Agent de l’agent de la Policia Local Francisco Francisco Antón.  Decret núm. 129 de 01/10/07, cessant a l’Agent de la Policia Local D. Francisco Francisco Antón, per comissió de servicis. Decret núm. 130 de 05/10/07, anomenant amb caràcter interí agent de la policia local a Cristina Navarro Fuster.  Decret núm. 131 de 05/10/07, aprovant factura monitors d’escoles esportives mes de setembre. Decret núm. 132 de 10/10/07, manifestant conformitat de l’Ajuntament per a nomenament de Mª. Nieves Espinosa al lloc de secretària de l’Ajuntament de Tavernes Blanques  Decret núm. 133 de 10/10/07, traslladant la celebració de les comissions Informatives Ordinàries del mes d’octubre, al dia 23 d’octubre del 2007. Decret núm. 134 d’11/10/07,  Delegant les Funcions d’Alcaldia en el Primer tinent alcalde D. Gines Llorca Solbes del 17 al 19 d’octubre del 2007. Decret 135 de 19/10/07, Aprovant l’expedient de modificació de crèdits núm. 8/2007 Decret 136 de 19/10/2007, Aprovant diverses factures d’actuacions Bous 2007, i la subvenció de la Societat de Moros Cristians 2007. Decret 137 de 19/10/2007. Informant favorablement la pròrroga d’un any per Comissió de Servicis a l’Agent de la Policia Local  Dñª. Lorena Cano Porc Espí Decret 138 de 19/10/2007, Cessant a Dñª. Mª. Nieves Espinosa Roca com a secretària de l’Ajuntament de Callosa en Sàrria. Decret 139 de 21/10/2007, Anomenant amb caràcter accidental a la funcionària d’aquest Ajuntament Dñª. Mª. Elena Montiel Guardiola per a ocupar el lloc de secretària general. Sr. Alcalde, donar-li la benvinguda des d’aquest moment a Dñª. Marlen Montiel Guardiola com a secretària accidental de l’Ajuntament, pel cessament de la fins ara secretària Sra. Nieves Espinosa Roca, amb el suport de l’equip de govern, i es suposa que el de l’oposició també.  7e.: PRECS I PREGUNTES. Sr. Oskar García, mostrar el nostre reprotxe, repulsa i condemna per l’acte d’intent d’assassinat de l’alcalde de Polop.Sr. Alcalde, crec que ens adherim tots els grups a esta iniciativa tan lloable exposada pel Sr. Oskar.Sra. Mª José Fernandez, sobre la pregunta relacionada amb la situació de l’EPA: hi havia una mancomunitat entre els pobles de Calp, Atea i La Nucia per a l’ensenyança de secundària d’adults, la qual s’ha dissolt. En l’EPA tenim un mestre de matemàtiques, que en el curs anterior impartia les classes Jordi, les altres assignatures les imparteixen Maite i Ana, i els exàmens es faran a Benidorm. La persona que es presentarà el dilluns a la prova és Cristina Botella, llicenciada.Respecte als preus de l’Escola Infantil: la pujada de preus és la mateixa que s’ha estat fent tots els anys. En el Consell Escolar es va presentar la informació sobre les beques que reben els alumnes, ja que al final del curs els pares havien de firmar un rebut d’una quantitat que realment ells no percebien, sinó que es percebia per mitjà de l’Ajuntament, la qual cosa creava mal estar entre els pares. En la dita informació també s’acull la forma de pagament mensual i demores. S’ha reduït el pagament del transport i menjador en el mes de Nadal i Pasqua per ser menys els dies de guarderia. Descomptes en quant siguin germans que utilitzen el servici de guarderia. Tot allò que s’ha citat es va exposar en Consell Escolar i es va aprovar per unanimitat.Sra. Gràcia Puigcerver, argumenta que abans també s’explicava als pares el problema de la firma del rebut que no percebien directament, per a justificar-ho davant de la Conselleria, i no hem tingut cap problema. Sra. Lorena Gregori, respecte a la pregunta de les visitants de l’Algar: en aquest resum que presenta s’aprecia que hi ha hagut més visitants en el 2007 que en el 2006.Sr. Vicent Llobell, respecte al tema de l’aigua de la Comunitat de Regants, saber si el consorci o la Diputació ja ha pagat els 450.000,00€.Sr alcalde, en la reunió passada encara no s’havia cobrat, i ahir,  per part de l’alcaldia, es va enviar una comunicació perquè es fera efectiu el pagament tan ràpidament com sigui possible.Sr. Vicent Llobell, hi ha algun projecte per a inversions en infraestructures per als “Recs de Callosa”, per mitjà de la Diputació o el Consorci?Sr. Alcalde, tots els anys s’han realitzat inversions per a Callosa des del Cicle Hídric, i està previst que es continuen realitzant.Sr. Vicent Llobell, respecte al Pla Urbanístic aprovat, es va dir que a partir de febrer del 2008 podrien estar en funcionament les juntes de compensació, per a poder aplicar el Pla Urbanístic.Sr. Alcalde, s’han fet diverses reunions respecte a l’esborrany del projecte de la ronda urbana. S’ha tingut contacte amb unes quantes empreses per al desenrotllament d’unitats d’actuació. Qualsevol projecte nou es presentarà a la Comissió Informativa d’Urbanisme perquè en prengueu coneixement i efectes.Sr. Vicent Llobell, referent a les empreses que han començat a actuar, es suposa que hauran fet alguna petició, per mitjà del cens de registre d’entrada.Sr. Alcalde, les empreses que han demanat la documentació oportuna per a presentar les seues propostes d’actuació,  ho hauran fet en l’oficina tècnica.Sr. Alfonso Berenguer, qualsevol informació urbanística és pública i s’expedeix còpia de la seua sol·licitud. Una proposta concreta sobre qualsevol sector s’exposaria en la Comissió informativa.Sr. Alcalde, encara no s’ha presentat cap programa concret, entre altres coses, perquè la proposta d’aquest equip de govern és que l’agrupació de interès econòmic formal per ciutadans de Callosa tingué prioritat en el moment de desenrotllar qualsevol sector urbanístic.Sr. Alfonso Berenguer, realment sí que hi han hagut empreses que s’han interessat pel tema urbanístic, però hem decidit que s’esperen abans de preparar cap programa, ja que preferim que siguin els ciutadans els que tingué la iniciativa.Sr. Vicent Llobell, referent al tema del Rastre, la meua pregunta és Quina és la col·laboració de l’Ajuntament per a aquest acte?, perquè tinc entès que la col·laboració és conjunta entre la gent de l’Algar i l’Ajuntament.Sr. Oskar García, el Rastre és una iniciativa de Pep Granant, a la qual l’ajuntament està recolzant, ja que és una iniciativa positiva per al municipi. L’Ajuntament està col·laborant per mitjà de la publicitat, cartells, fullets, senyalització i mitjans de comunicació.Sr. Vicent Llobell, en relació amb el tema de la gent que ha sigut afectada per les pluges, Quin és el termini per a presentar les sol·licituds als afectats?.Sr. Alcalde, des de la Conselleria de la Governació ens van dir que s’obria un termini de 30 dies per a presentar tota la documentació pels afectats, s’entén que és des del dia 12 d’octubre que van començar les pluges fins al 12 de novembre. Després es podria demanar una pròrroga, en el cas que hagueren persones que no presentaren la documentació a temps. Tant la Subdelegació del Govern, com el Ministeri de Medi Ambient, la Conselleria de Governació, Conselleria d’Aigües i Conselleria de Turisme ens han demanat que siguem el més àgils possible per a poder avaluar la totalitat de es despeses i poder crear les partides que hagen de canalitzar totes les ajudes possibles. Amb la col·laboració de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i Diputació Provincial, hem condicionat pràcticament tots els camins veïnals.Sr. Vicent Llobell, s’hauria de fer un Band en què s’informarà sobre es aquest tema, perquè hi ha gent que realment està espantada pels terminis de presentació.Sr. Alcalde, s’han fet notes de premsa en què s’informa que el termini és de 30 dies.Sr. Vicent Llobell, tinc entès que quan hi ha una alerta roja o taronja per perill de riuades, s’avisa a l’Ajuntament perquè prenga les mesures oportunes, Quins són els efectius amb què compta l’Ajuntament en estos casos?, Es va avisar a l’Ajuntament per part de la Generalitat, Conselleria o Confederació Hidrogràfica corresponent del perill que s’acostava?.Sr. Alcalde, el primer avís es va fer per telèfon el dijous 11 d’octubre entre les 5h.I les 6h. De la vesprada des de la Conselleria, i l’endemà es va rebre el fax. Al cap de dos dies es va rebre el fax de la subdelegada del Govern per a informar-nos que comptàrem amb el seu suport. Des del primer moment es va avisar al cap de la policia, al comandant de la Guàrdia Civil i Protecció civil, perquè estigueren en alerta. Sr. Vicent Llobell, demà hi ha reunió del Consell Agrari, a proposta de qui?Sr. Alcalde, a proposta de l’alcalde. Amb tot allò que s’ha succeït, vam creure que era millor actuar i després donar compte i reunir al Consell Agrari, per a informar-los en el tema de les ajudes i de la documentació que s’hauria de presentar per mitjà dels afectats per la riuada. La primera actuació va ser quan es trenca la canonada d’aigua potable des dels pous de Sacs al Margeve, automàticament l’alcalde decreta que es dona aigua al poble des d’Onaer, i convoca a la Comunitat General de Regants, dóna compte de la decisió, del procediment que s’ha de seguir des de aquest moment i que es dona compte a tots els regants. No obstant l’alcalde convoca una reunió a tots els presidents “dels Recs”, perquè preguen les mesures oportunes, i es posa en marxa la restauració de les infraestructures afectades.Sr. Vicent Llobell, seguint amb el mateix tema, quantes sol·licituds d’afectats hi ha a la data de hui?.Sr. Alcalde, ahir havien unes 55 i hui s’hauran rebut entre 25 o 30, sense comptar les de “Recs” que van independents per ser infraestructura agrària.Sr. Francesc Guardiola, el fax d’avís es rep el dijous, per la qual cosa volem dir que s’hagueren pogut prendre mesures a priori, encara que no s’haguera pogut fer molt a causa de la quantitat d’aigua de pluja caiguda, ja que el divendres al matí, dia del Pilar, tot el cos de la Policia Local estava vestit de gala en la celebració de la missa, i estava plovent a cabals. L’actuació a posteriori està sent la correcta, però dispositiu previsor no va haver-hi. Hem trobat a faltar una reunió amb els portaveus dels partits, a fi d’informar l’oposició, sobretot en casos com aquest que afecten tot el municipi.Sr. Alcalde, he d’agrair al Sr. Cessar Ferrando, per la seua preocupació pel tema, per la qual cosa va vindre a preguntar a l’Ajuntament, no va fer .El mateix el partit PSPV.Respecte a la crítica de la Policia que va assistir a la missa del Pilar, el torn de guàrdia estava en el seu lloc de treball, de fet ja s’havien col·locat els senyals en el  pont de l’Algar i s’havien retirat els contenidors de Casa Federico, perquè l’aigua ja estava pujant. I quan es va acabar l’acte part dels policies es van posar en marxa en les actuacions que s’ha de seguir.Sr. Francesc Guardiola, la junta de portaveus la convoca l’alcalde, i la responsabilitat d’informar l’oposició és de l’equip de govern. I cada regidor s’ha informat del tema com a pogut, ja que per la vostra part no ens heu brindat la dita informació.Sr. Alfonso Berenguer, no estem ací només per a fer preguntes, sinó per a ser regidors d’aquest Ajuntament i en estos casos l’actuació és primordial.Sr. Vicent Llobell, s’ha dit en premsa que es vol canalitzar el riu, quin concepte de canalitzar té vostè. Del Riu Algar?Sr. Alcalde, els tècnics són els que van informar, que una vegada desbordat el riu s’ha de canalitzar de nou i rebaixar el llit del riu, a fi que si haguera un nou augment fluvial tardarà més a desbordar.Sr. Vicent Llobell, sobre la neteja del riu, s’ha de tindre en compte que si no podem tocar ni una canya perquè el riu és de la Confederació, l’obligació de netejar-ho no haguera de ser la nostra sinó d’ells.Volguera que s’informarà sobre el cost de les obres de la parada de l’autobús i de les dos modificacions que s’han realitzat en C/ Jaume I.Sr. Alfonso Berenguer, en el moment que vulga pot passar per l’Ajuntament i li mostraré les factures. Sr. Vicent Llobell, referent al tema de “La Nit Rok”, saber si s’ha gestionat el que actuen els dos conjunts del poble: Inseminació  i Owix, eixa mateixa nit.Sr. Oskar García, la primera cosa que vam fer va ser comptar amb els grups locals, però per diverses raons els dits grups no van poder actuar. Sr. Francesc Guardiola, repulsa a l’atemptat d’ETA del dia 10. El dia 9 d’octubre va passar desapercebut a Callosa, i demanar que per a l’any que ve es tingui en compte per a fer alguna activitat destacable.  Denunciar uns cartells que s’han apegat pel poble, inclús en la fatxada de l’Ajuntament, en contra dels immigrants, crec que s’haurien d’haver llevat immediatament per part dels servicis tècnics.Sr. Alfonso Berenguer, els dits cartells van ser col·locats per “Espanya 2000” és una formació política legal i per tant respectem les seues cartells. Sr. Alcalde, la mateixa Subdelegació de Govern ens va aconsellar que no els llevàrem, perquè podríem incórrer en una falta.Sr. Francesc Guardiola, referent a la pàgina Web, contínua sense estar actualitzada, sí que s’ha modificat el referent al Patrimoni. Demanar que tornen a aparèixer els logotips del Nispro, Amics de la Música, etc. tal com abans apareixien. Vull fer constar que se m’ha denunciat diverses vegades en la Pza. De l’Ajuntament estant exercint les meues funcions com a regidor del mateix, els facilitaré les dites denúncies per si hi ha alguna possibilitat que s’anul·len, ja que hi ha places reservades per als regidors d’ aquest Ajuntament.Agrair el haver-ne anul·lat la Comissió Informativa en dies de festes d’octubre, de la mateixa manera s’hauria d’haver anul·lat el Ple del dia de Sant Jaume Al Juliol.Sra Mª Isabel Ferrandiz, el Ple De Juliol no impedia assistir a cap acte festiu, no obstant això en els “Dies de Bous” , la quantitat d’actes sí que impedia la convocatòria de la Comissió Informativa.Sr. Francesc Guardiola, de la qual cosa es tracta és de la importància que es dóna a cada una de les festes patronals, les de Sant Jaume i les Festes d’octubre.Voldríem saber el preu de les Escoles Esportives, la forma de pagament de les mateixes.Sr. Rubén Toquero, en anys anteriors es pagava 30,00€ anuals, i enguany s’ha pujat a 30,00€ trimestrals, ja que s’han ofert més escoles esportives, i han tingut molt bona acceptació. S’està negociant la possibilitat t’obtindré chandals, mayots, puntes,etc…Sr. Francesc Guardiola, argumenta que en anys anteriors també s’han ofert les mateixes escoles esportives, sense pujar els preus.En l’anterior Ple es va parlar d’uns senyals que estaven mal col·locades i perilloses, la qual cosa s’ha de fer és llevar-les com més prompte millor.Mª José Fernandez, el senyal del Col·legi, que és on d’accidentar-vos dos xiquets, ja ha sigut retirada.Sr. Francesc Guardiola, en relació amb el tema dels coordinadors anomenats, la meua pregunta és Quina és la funció dels mateixos, i treballs extres pel que es rep una gratificació de 300,00€?.Quants telèfons mòbils té l’Ajuntament actualment¿Rectificar al Sr. Alfonso Berenguer, que amb relació al curs on-line de control Acústic per a la Policia Local, no ho ha sol·licitat cap policia d’aquest Ajuntament, ja que en el Ple anterior va dir de ho va sol·licitar el policia Sr. Paco Paco.Sol·licitem un major control, per part de la Policia, en les Escoles, i marcar un criteri de quants estan dalt i quants baix, independentment dels torns.Apareix en premsa que l’Ajuntament ha rebut per part de la Diputació una subvenció de 400.000,00€, per a una pista poliesportiva que està en projecte, crec que ha sigut un error. També crec que és un error el que apareix que l’Arquitecte municipal sigui el Sr. José Chacón.Referent a la xarxa d’aigua potable de les C/ Laureta, Santa Bárbara de 44.000,00€, que es rep una subvenció de 29.000,00€, encara no s’ha habilitat el crèdit restant per a fer les obres.Encara no se’ns ha facilitat la còpia del contracte de la Universitat Miguel Hernández. Respecte a la notificació rebuda per a poder examinar informes i documentació, s’estableix un horari de: els dilluns de 9h a 10h, en l’àrea de l’Alcaldia, volguérem un horari més flexible, ja que tots treballem. No ens pareix bé que en l’Ajuntament s’apeguen uns pamflets del sindicat de la policia, en els que es fa referència de la gestió de l’anterior equip de govern, i exalça a la gestió de l’actual govern. De la mateixa manera no ens pareix bé que un cantant es dediquen a criticar en la Pza. Del convent a qualsevol regidor, bé sigui de l’oposició com de l’equip de govern.Sr. Alfonso Berenguer, respecte a l’últim paràgraf, estem d’acord.Sr. Francesc Guardiola, agraïts el suport, però l’important és que es preguen les mesures perquè no tornen a succeir.Sr. Alfonso Berenguer, tota la premsa menteix, de fet fa poc va eixir una notícia en què es Deia que gràcies a la vostra gestió es rebia una subvenció per a reformar el Poliesportiu, quan en realitat va ser la gestió de l’actual alcalde, regidor d’Urbanisme i el d’Esports en els departaments corresponents de la Diputació d’Alacant.Sr. Francesc Guardiola, la proposta ix aprovada per l’anterior equip de govern i s’aprova per unanimitat en la Diputació tant pel grup socialista com pel PP.Sr. Alcalde, però el que va retirar la subvenció en la Diputació, quan va deixar de governar a Callosa el grup socialista, va ser el diputat socialista, no únicament la de Callosa, sinó també la de Tárbena i Finestrat.Sra. Gràcia Puigcerver, volguera que se m’explicarà el canvi d’horari del Conserge del  Col·legi del Bernat.Sra. Mª José Fernández, el motiu de canvi d’horari és perquè s’ha donat el servici de transport al menjador d’infantil del Bernat, per més seguretat per als xiquets. La qual cosa implica que el Conserge ha d’estar en el col·legi d’infantil per a controlar l’eixida dels xiquets, a petició la directora Sr. Cristina. Ara el conserge comença a les 10h i acaba a les 15h.Sr. Francesc Guardiola, pinso que el servici de Conserge no ha de canviar-se, perquè ha de ser horari escolar. El mencionat servici hauria de cobrir-se d’una altra forma.Sra. Mª José Fernandez, qualsevol decisió presa ha sigut consultada amb la Direcció Del Centre, i gestionada per les dos parts. De totes maneres, si es pot resoldre el problema d’una altra forma cobrint els dos servicis, s’estudiarà.Sr. Oskar García, agrair al Sr. Cessar Ferrando pel seu suport en estes últimes setmanes.Unir-me al Sr Alfonso Berenguer i al Sr. Francesc Guardiola pel que fa l’actuació del cantant Franc, perquè va ser una actuació improcedent.Respecte als pamflets del sindicat de la policia, també ens pareix improcedent, de la mateixa manera que allò que s’ha publicat pel PSV de Callosa en els seus pamflets.Respecte a la participació ciutadana, quan hem intentat justificar les factures, perquè ens donen la subvenció de la Conselleria de Territori  i Habitatge, ens trobem que no s’ha demanat a finals del 2006, per la qual cosa s’ha perdut la dita subvenció.Sra. Mª Isabel Ferrandiz, no ens pareix just que aparegué persones privades que no tenen res a veure amb la vida política, en pamflets de tema polític.Sr. Francesc Guardiola, farem arribar les vostres inquietuds a la nostra agrupació, però continuarem fent els dits pamflets amb un toc d’humor.Sr. Oskar García, no torneu a entremeteu-vos en la vida personal de cada u.Sr. Alcalde, he de demanar que en els pròxims plens es mantingué un debat seriós, i que d’ara en avant centrem el debat  en el que li importa al ciutadà.     I no havent-hi més assumptes a tractar, per la Presidència es va alçar la sessió sent les 22,50 hores.   De tot això done fe. V.. Bº.                                                                LA SECRETÀRIA GENERAL L’ALCALDE,     

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!