La Sargantana Electrònica

Bloc Nacionalista Valencià de Callosa d'en Sarrià. bloccallosa@gmail.com

7 de novembre de 2007
0 comentaris

ACTA NÚM 13/2007 PLE ORDINARI DE DATA 27 DE SETEMBRE DEL 2007

En la Casa Consistorial de Callosa d’en Sarrià, a 27 de SETEMBRE de dos mil set.

Degudament convocats i notificats en forma de l’Orde del Dia comprensiu dels assumptes a tractar, es van reunir Sota  La Presidència del Sr. Alcalde D. JUAN BTA. SAVAL FERRANDO, en primera convocatòria, sent les 20’30 hores, per a celebrar sessió ordinària ,  els membres a continuació relacionats:

 

Sr. Alcalde-President:

D. Juan Bta. Saval Ferrando

Srs. Regidors:

SRA. Maria Isabel Ferrandiz Sanchis (P.P.)

D. Alfonso Berenguer Mayor (P.P.)

D. Rubén Toquero Berenguer (P.P.)

SRA. Maria José Fernández Guardiola (P.P.)

D. Ginés Llorca Solbes (P.P.)

D. Oskar García Castillo (P.P.)

SRA. Lorena Gregori Pérez (P.P.)

D. Francesc Guardiola Guardiola (P.S.O.E.)

SRA. Mª Gràcia Puigcerver Berenguer (P.S.O.E.)

D. Juan Bta. Ferrando Ferrandiz (P.S.O.E.)

D. Vicent Llobell Bertomeu (B.N.V.)

D. Cèsar Ferrando Sanchis. (B.N.V.)

Sr. Interventor :

D. José Enrique Pérez Bernabeu

Sra. Secretària.

SRA. Mª Nieves Espinosa Roca

 

 

 

 

 

Per la Presidència s’obri la sessió a fi de tractar els assumptes inclosos en el següent

ORDE DEL DIA

Part resolutiva

1er. APROVACIÓ ACTES ANTERIORS

El Sr. Alcalde pregunta si hi ha alguna observació a l’acta de la sessió número 12/2007 de data 30/08/2007, distribuïda amb la convocatòria.

Sr. Francesc Guardiola, la majoria són defectes de forma, en el primer full, en el punt de ?Denominació de personal de confiança?, els conceptes que percebran en brut seran 1.148 ? mensual per dotze pagues anuals, en dos places a jornada parcial, que es reconverteix en una, i les altres dos que estaven a jornada parcial, ja que només hi havia tres places, si dos es reconverteixen en una, només ens queda una plaça a mitja jornada.

.En la moció d’urgència de la ?modificació de la plantilla de personal de l’Ajuntament?, Mª Isabel Ferrándiz diu que s’incorporaran quatre policies, crec que és un error ja que són tres policies.

M’agradaria que constarà en acta, en la primera part de precs i preguntes, quan intervé el Sr. Oskar García, el qual diu que atorga dos o tres torns de preguntes, és per cortesia.

En una intervenció meua, la pregunta és per a la regidora d’educació, i no de cultura, referent a la subvenció dels llibres de secundària.

En el final, suposa que serà degut a la traducció del programa, apareix Sabater i Gros, en compte de Sabater i Gros.

Sr. Vicent Llobell, les actes de Junta de Govern Local, i Plens, són documents històrics del poble, per la qual cosa haurien de fer-se més completes.

Sra. Secretària, respecte de l’acta de l’últim Ple es va intentar transcriure de la manera més literal possible per a així evitar qualsevol tipus de controvèrsia.

Sr. Vicent Llobell, crec que s’hauria de millorar per ser un document històric.

Sr. Alcalde, vol aclarir que quan es transcriu l’acta s’intenta reflectir el que els regidors han manifestat en la seua intervenció però en tot cas s’ha de fer a manera de síntesi reflectint les principals intervencions.

Sr. Vicent Llobell, en les actes de Junta de Govern, també succeeix el mateix, la qualitat de l’expressió no és bona com a document oficial.

 Acabat el debat respecte de la redacció de l’acta de la sessió anterior , la Presidència proclama aprovada per unanimitat l’acta de la sessió anterior i ordena la transcripció al Llibre d’Actes, segons el que disposa l’article 110.2 del ROF.

2on. ADJUDICACIÓ OBRA ?CONDICIONAMENT DE VESTUARIS I ACCESSOS EN PAVELLÓ POLIESPORTIU?.

La secretària dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’ HISENDA que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació.

La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:

Sr. Francesc Guardiola, respecte aquest punt estem molt satisfets que per fi es vaja a realitzar l’obra de condicionament de vestuaris i accessos al pavelló poliesportiu atès que l’estructura a què afecta el projecte està des de 1998 . Després de moltes gestions amb la Diputació, es va aconseguir un Conveni específic entre la Diputació d’Alacant i l’Ajuntament de Callosa, pel qual la Diputació es feia càrrec d’una subvenció important per a poder acabar la mencionada estructura en el Poliesportiu municipal. Per fi s’han aconseguit els 150.000,00?, que en principi era el 50% del projecte de l’obra. Encara que el grup PSOE s?abstingui en aquest punt, mostrem el nostre agraïment a què per fi es faça realitat la finalització del condicionament de vestuaris i accessos en el pavelló Poliesportiu.

Sr. Vicent Llobell, votarem a favor, no perquè  es necessita el nostre vot, sinó perquè si l’informe és correcte, la qual cosa no ho dubte, se li dona a esta empresa. Però si  volem que consta en acta una sèrie de consideracions respecte dels aspectes que des del BLOC es volen controlar. Són els següents:

1r.- Existència de  Pla de Seguretat respecte a l’obra esmentada.

2n.-A pesar que sabem que els preus de l’obra estan ajustats, dir que no aprovarem cap extra que sobrepassa el percentatge habitual del 5%.

3r.- Referent a l’Aval bancari, no sabem quin percentatge està estipulat.

 

Sr. Alcalde, puntualitza que el dit percentatge és el 4% segons el que preveu la normativa vigent.

Sr. Vicent Llobell., també exigir  que es complisquen el termini d’execució de les obres, com un dels requisits que ha fet que es tria esta empresa per a la contractació de l’obra.

Sr. Alcalde, 1r.-Agrair al BNV la seua solidaritat amb l’aprovació d’aquest projecte, ja que és bo per al poble de Callosa, encara que m’haguera agradat que s’haguera aprovat per unanimitat. 2n.- Referent als possibles addicionals que pogueren sorgir durant l’execució de les obres, dir que seria l’única obra des que sóc regidor en l’Ajuntament de Callosa, en la que no s’hagueren fet addicionals o extres durant l’execució de les mateixes. 3r.- Respecte al Pla de Seguretat i Salut, totes les empreses, quan presenten la documentació, deuen incorporar-ho, i en aquest cas, especialment, perquè per damunt de l’edifici passa una línia, la qual cosa pot ser un obstacle a l’hora de col·locar les grues. És cert que esta obra fa molt de temps que està per acabar, però el grup del PP de Callosa sempre ha recolzat la postura d’acabar les dites obres, per la qual cosa ens haguera agradat que aquest projecte es realitzarà per unanimitat dels presents, no obstant agrair els vots a favor i també agrair el que no hagen votat en contra.

Sr. Francesc Guardiola, nosaltres estem totalment a favor del mencionat projecte, de fet ho iniciem nosaltres en l’anterior legislatura amb la col·laboració del president de la Diputació, però això no vol dir que necessàriament estiguem d’acord amb l’adjudicació a l’empresa triada, ni tampoc en contra perquè confiem en l’informe tècnic favorable, però preferim l’abstenció pel que fa a l’adjudicació de les obres. Si en qualsevol moment hi ha algun problema, el grup socialista estarà a la vostra disposició.

Sr. Alcalde, no puc entendre que si s’està d’acord amb el projecte i d’acord amb la licitació de l’obra, s?abstingué en la votació, però és decisió de cada un i la respectem.

    

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten DEU (10) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.P. (8) i del Grup B.N.V. (2) i TRES (3) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.S.O.E. Aprovant-ne i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:

?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 20/09/2007.

Vist l’informe emès per l’Arquitecte Municipal, en relació a les ofertes presentades per a l’Adjudicació de l’obra de ?CONDICIONAMENT DE VESTUARIS I ACCESSOS EN PAVELLÓ POLIDEPORITVO MUNICIPAL? del que es desprèn que l’aplicació dels criteris de selecció establits pel Plec de condicions és:

Mercantil                                                         Pressupost de licitació          Puntuació

LA SAGRA TRANSPORTS I FORMIGONS S.L.                                         375.413,60 ?          45,10

ALIGES  S.L                                                                                                        378.000,00 ?          24,17

CAMDIFER GROUP S.L                                                                                   379.203,33 ?          77,74

TYOSA OBRES PÚBLIQUES S.L.                                                                  375.411,29 ?          85,00

Vist l’expedient tramitat per a l’adjudicació de les obres  de ?CONDICIONAMENT DE VESTUARIS I ACCESSOS EN PAVELLÓ POLIDEPORITVO MUNICIPAL?, per mitjà de procediment obert i la forma concurs., i vist l’acord de la Mesa de Contractació en sessió celebrada el dia 17 de SETEMBRE del 2007, així com l’informe emès pel Sr. Arquitecte Municipal, i vist l’article 83  del R.D.L..2/2000, de 18 de juny, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques:

L’Ajuntament Ple, ACORDA:

PRIMER.    Declarar vàlida la licitació i adjudicar el concurs per a l’execució de les obres de ?CONDICIONAMENT DE VESTUARIS I ACCESSOS EN PAVELLÓ POLIDEPORITVO MUNICIPAL?,, a la mercantil TYOSA OBRES PÚBLIQUES S.L..; amb domicili social en C/ OLIVERES NÚM. 4 DAVALL d’ ALTEA, amb C.I.F. B-03019601, pel preu oferint de TRES-CENTS SETANTA-CINC MIL QUATRE-CENTS ONZE EUROS, AMB VINT-I-NOU CÈNTIMS (375.411,29 ?) inclòs el preu del I.V.A. Per ser la proposta més avantatjosa per a l’Ajuntament.

SEGON:      Que es notifiquen al contractista dins del termini de deu dies la present resolució i se li requereix ca perquè dins dels deu dies següents al de la data en què rebrà la notificació, present el document que acredita haver constituït la garantia definitiva.

TERCER:    Facultar al Sr. Alcalde president, perquè dicta quantes resolucions i realitze totes les actuacions que exigeix ca l’efectivitat del present acord.

QUART:                      Expedir còpia certificada del present acord per a la seua remissió a l’òrgan Provincial competent així com per a l’expedient corresponent.

3r.       MODIFICACIÓ ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE LA VENDA NO SEDENTÀRIA

La secretària dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’ HISENDA, que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació.

La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:

Sr. Francesc Guardiola,  explica que hi ha diferents aspectes de la modificació de l’Ordenança que no entén i d’ací el seu sentit de vot.

A continuació manifesta quals són els aspectes en què es fonamenta:

1r Aclariment de  l’art. 32, apartat c).

2n Faltes lleus, la multa serà fins a 750 ?, la qual cosa pareix excessiu.

3r Faltes greus i molt greus, fins a 1.500? i 3.000?, la qual cosa també  pareix excessiu.

 A continuació explica que en la Comissió Informativa es va dir que era una actualització de preus, i això els pareixia correcte, però a l’analitzar la modificació creuen els preus estipulats en la modificació són  excessius, si es té en compte que sí que si es vol la ?venda no sedentària?.En els altres punts de l’ordenança estem d’acord.

 

Sr. Alfonso Berenguer, amb la qual cosa no estem d’acord és  amb qualsevol tipus de venda que sigui il·legal. Respecte dels aspectes apuntats assenyalar:

 1r.- Que s’està parlant de quantitats  de 0 ?fins a 750 ? com a faltes lleus??. Això no vol dir que hàgim d’imposar-les en el seu grau màxim.

 2n.- Quant a l’art. 32.C,es tracta de criteris fixats per a poder graduar la sanció així , si es reincideix  en una infracció lleu, es podrà graduar la sanció.

Sr. Vicent Llobell, no sabem exactament la filosofia dels preus de les sancions que s’han estipulat, la qual cosa és una decisió de l’Equip de Govern, per la qual cosa el BNV s’abstindrà en aquest cas, perquè no sabem quina finalitat té, la finalitat apuntada pel  Sr. Alfonso, que perquè no hagen il·legalitats es recorrin a les sancions no estem d’acord.

Sr. Alfonso Berenguer, vist el seu plantejament a l’equip de tràfic per a veure si poden aplicar la seua postura contra les sancions de tràfic.

Sr. Vicent Llobell, vostè pot passar la resposta a qui vulgui només dic que la mesura del càstig, considerem que no és l’adequada, i per això ens abstenim.

Sr. Francesc Guardiola, el dir de 0 a 750?, és pel que no estem d’acord, creiem que hauria de ser una sanció fixa i per igual a tots, i no a criteri de l’alcalde o Regidor de torn, sigui qui sigui aquest marge tan discrecional, per part de l’alcalde, no podem votar a favor.

Sr. Rubén Toquero, penso que ha de regnar la transparència, la quantitat és orientativa, i no crec que dos llocs que estiguen correlatius i una mateixa infracció, s’imposen sancions diferents.

Sr. Francesc Guardiola, simplement em pareix excessiu que per una falta lleu es puga arribar a sancionar 750?.

Sr. Alfonso Berenguer, estes infraccions s’han establit a semblança d’altres municipis, a més no és el mateix que una persona estiga venent un producte falsificat, que estiga venent tots els productes del lloc falsificats. D’ací que s?hagin establit la possibilitat de graduar les sancions.

Sr Vicent Llobell, s’hauria d’informar a les persones que contracten un lloc a Callosa, sobretot de les sancions, perquè sàpiguen a què atindries.

Sr. Alcalde, agrair al Sr. Alfonso per la seua intervenció de ?fins a??,així com en els matisos introduïts. També dir que abans de sancionar a ningú es debatrà en Junta de Govern, a fi de ser el més transparent possible, tal com ha dit el Sr. Rubén.

D’acord amb el SR. Vicent Llobell, se li farà entrega de l’ordenança reguladora, a les persones que contracten un lloc de venda no sedentària.

 

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.P., TRES (3) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup P.S.O.E. I DOS (2) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del B.N.V.,  aprovant-ne i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:

?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 20/09/2007.

Amb la present modificació es pretén adequar les condicions econòmiques de la Venda No Sedentària a la realitat que envolta al municipi de Callosa d’en Sarrià, a causa del desfasament econòmic en què es trobava l’Ordenança, partint de l’exigència jurídica prevista en la L.B.R.L..

FONAMENTS JURÍDICS

La Legislació aplicable ve determinada per:

? Els articles 4, 22.2.d), 25, 26 C), 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

? L’article 56 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel que s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local.

L’Ajuntament Ple ACORDA:

PRIMER. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança Reguladora de LA VENDA NO SEDENTÀRIA, modificant l’article 31 de la mateixa i afegint 2 articles més: art. 32 i art. 33, així com la modificació de les disposicions transitòries i final, quedant redactat d’acord amb la transcripció següent:

Article 31.- De les sancions.

Les infraccions al que disposa la present Ordenança seran sancionades en cada cas per les autoritats competents, d’acord amb la Llei de la Generalitat Valenciana 8/186, de 29 de desembre, d’Ordenació del Comerç i Superfícies Comercials, Decret 175/1989, de 24 de novembre, pel que es regula l’exercici de la venda fora de l’establiment comercial, en la seua modalitat de venda no sedentària i la resta de normativa aplicable, sense perjuí de les competències que, en matèria sancionadora, atribueix la  legislació sobre règim local a l’Ajuntament per infracció del que disposen les Ordenances municipals.

La Comissió de les infraccions enumerades en els articles anteriors, se sancionarà per les autoritats municipals de la forma següent:

a)       Les faltes lleus: Multa de fins a 750 euros.

b)      Les faltes greus: Multa de fins a 1.500 euros.

c)      Les faltes molt greus: Multa de fins a 3.000 euros, revocació, sense indemnització de l’autorització atorgada i alçament del lloc.

L’autoritat a qui correspon resoldre l’expedient podrà acordar, com a sanció accessòria, el decomís de la mercaderia falsificada, fraudulenta, no identificada o que no complisca els requisits mínims per a la seua comercialització. El decomís, com a efecte accessori de la sanció, seguirà les mateixes regles que esta.

Article 32.-

Per a la fixació de la sanció, es tindran en compte:

a)       La incomoditat,perillositat, danys o perjudicis causats.

b)      La quantia del benefici obtingut.

c)      La continuïtat, no sancionada prèviament, en la comissió de la mateixa infracció.

Article 33.-

En cap cas, la comissió d’una infracció comportarà la imposició de més d’una sanció. Si bé, hauran d?exigir-ne les altres responsabilitats que es deriven de altres fets o infraccions concurrent.

Disposició Transitòria.-

En el no previst en la present Ordenança, s’aplicarà la Llei de la Generalitat Valenciana 8/1986, de 29 de desembre, d’Ordenació del Comerç i Superfícies Comercials i normes de desplegament de la mateixa.

Disposicions finals.-

Queda facultat l’alcalde per a dictar totes les mesures que es considera oportunes en aplicació d’esta Ordenança.

La present ordenança entrarà en vigor una vegada publicat el seu text en el Butlletí Oficial de la província i transcorregut el termini de 15 dies hàbils des de la recepció a què es referix l’article 65.2 en relació amb el 70.2 de la Llei 7/85 Reguladora de les Bases de Règim Local.

SEGON. Sotmetre a informació pública i a audiència dels interessats l’aprovació inicial de la modificació mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la província, durant un termini de trenta dies per a la presentació de reclamacions i suggeriments.

TERCER. Resoldre totes les reclamacions i suggeriments presentats i procedir a l’aprovació definitiva, transcorregut l’indicat termini en el nombre anterior. En el cas que no s’haguera presentat cap reclamació o suggeriment dins de termini, s’entendrà definitivament adoptat l’acord fins llavors provisional.

QUART. Disposar l’entrada en vigor de la modificació objecte de l’Ordenança Reguladora de la Venda No Sedentària una vegada s?hagi publicat el text de la modificació en el B.O.P.

4r      FIXACIÓ DIES FESTIUS LOCALS PERÍODE 2008.

La secretària dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’ HISENDA, que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació.

La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a la totalitat dels Srs. Regidors,  aprovant-ne i proclamant-se adoptat per UNANIMITAT, l’acord següent:

Per mitjà d’un escrit de data 13 de SETEMBRE del 2007, Registre d’Entrada 3256 de data 18/09/2007, la Direcció Territorial d’ Ocupació i Treball, de la Conselleria d’ Economia Hisenda i Ocupació, sol·licita la proposta de dies festius locals per a la inclusió en el corresponent calendari laboral per al període del 2008.

La Legislació aplicable es conté en el Reial Decret 2001/83, de 28 de juny (B.O.E. De 29/06/1983), i en l’article 46,  que estipula, que el nombre de festes de caràcter local no excedirà de dos, si bé cap festa tindrà el caràcter de recuperable a efectes laborals i totes seran retribuïdes.

?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 20/09/2007.

            Vist l’escrit rebut de la Direcció Territorial d’ Ocupació i Treball, de la Conselleria d’ Economia Hisenda i Ocupació, de la Generalitat Valenciana, de data 13 de SETEMBRE del 2007, registre d‘entrada 3256 de data 18/09/2007, en el qual se sol·licita la remissió dels dos dies proposats  com a festius locals per a la seua inclusió en el calendari laboral de festes de l’any 2008, i vist que l’article 46 del Reial Decret 2001/83, de 28 de juny, que establix que el nombre de festes de caràcter local no excedirà de dos, si bé cap festa tindrà el caràcter de recuperable a efectes laborals i totes seran retribuïdes.

L’Ajuntament Ple ACORDA:

            PRIMER: Proposar com a Festes locals de caràcter tradicional els dies que a continuació s’expressen:

           

DIA

MES

ANY

DIA DE LA SETMANA

25

JULIOL

2008

DIVENDRES

14

OCTUBRE

2008

DIMARTS

            SEGON: Comunicar el present acord a la Direcció Territorial d’ Ocupació i Treball, C/. Pintor Lorenzo Casanova núm. 6 d’Alacant, perquè en prengueu coneixement i efectes consegüents.

TERCER: Notificar el present acord a les farmàcies, col·legis  i Organismes Oficials de la localitat, Centre de Salut i Policia Local.

5e. ASSUMPTES d?Urgència SOTMESOS A l?Empar DELS ARTS. 82.3 I 91.4 DEL ROF

Conclús l’examen dels assumptes inclosos en l’orde del dia, la Presidència pregunta als portaveus si algun dels grups municipals desitgen sotmetre a la consideració del Ple, per raons d’urgència que hagen impedit un estudi previ en comissió, algun assumpte no comprés en l’orde del dia que acompanyava a la convocatòria. No havent-hi cap moció en la present sessió.

              Control de la gestió dels demés òrgans de govern

6e. DONAR COMPTE DELS RESOLUCIONS DE l’ ALCALDÍA ADOPTADES DÓNES DE LA DARRERA SESSIÓ PLENÀRIA, d?Acord AMB EL QUE DISPOSA l’ART. 42 DEL ROF.

La secretària dóna compte succintament de les resolucions adoptades des de l’anterior Ple ordinari, les quals comprenen dónes del número 118 al 123 en compliment del que disposa l’art. 42 del ROF:

Decret núm. 118 de 03/09/07, delegant les funcions d’Alcaldia en el regidor Sr. D. GINÉS LLORCA el dia 6 de setembre.

Decret núm. 119 de 04/09/07, aprovant gratificació del mes d’agost als coordinadors designats.

Decret núm. 120 de 06/09/07, anomenant amb caràcter interí agents de la Policia Local a: D. Antonio Jiménez Villar, D. Manuel Gómez Castelló i D. Jorge Martín Rodrigo.

Decret núm. 121 de 17/09/07, delegant les funcions d’Alcaldia en el regidor Sr. D. ALFONSO BERENGUER per a celebració de matrimoni civil el dia 22 de setembre.

Decret núm. 122 de 17/09/07, emetent INFORME FAVORABLE de la Ponència de Valors de sòl de naturalesa urbana i de les construccions del Municipi.

Decret núm. 123 de 24/09/07, incoant expedients d’infracció i sanció urbanística.

Decret núm. 124 de 25/09/07, incoant procediment per a declaració de caducitat d’expedient de llicència de 1a ocupació.

7e.: PRECS I PREGUNTES.

Sr. Vicent Llobell, argumenta que el Pediatre del Centre de Salut de Callosa, ha demanat el trasllat, de moment es farà càrrec de les funcions de Pediatre un metge del Centre. Manifestar la necessitat un Pediatre per al poble de Callosa. Així com també incidir que és necessari una segona plaça de metge,  ja que encara que no hi ha  prou cartilles, sí que hi ha prou treball. Junt amb això també fan falta més hores de planificació familiar. Seria important aconseguir estes millores en el Centre de Salut de Callosa, el motiu de la urgència és que la plaça de Pediatre ha eixit a concurs, i hauria de ser un altre pediatre qui ocuparà el dit lloc.

Sr. Alcalde, Mª José es va interessar pel tema, també és certs que pediatres amb titulació hi ha molt pocs, el 23 % dels metges que ocupen places de pediatre no tenen la titulació per a això, no hi ha suficients pediatres en relació a la demanda d’ells. De fet hi ha moltes places de pediatres que s’estan cobrint amb metges d’altres països. No obstant es traslladarà a la  major brevetat, a la Conselleria corresponent en matèria de Sanitat per a veure que solució es pot donar.

Sr. Vicent Llobell, si és necessari ho demanarem per escrit, però l’important és que de les dos places de metges, una hauria de ser de Pediatre. De fet a vegades es queda el Centre de Salut sense metges, per motius d’urgències en l’exterior del Centre, ja que tenim només un metge d’urgències, i tenim consultes des de Confrides fins a  Tàrbena.

Sra. Mª José Fernandez, tot el que exposa ja s’ha parlat amb el Sr. Fernando, de totes les necessitats que té el Centre de Salut, ja que a Callosa hi ha més gent de dret que de fet, perquè les cartilles autoritzades en el Centre no correspon a la realitat de la gent que passa consulta en el Centre de Salut de Callosa. S’estan fent les gestions necessàries per a dotar el Centre del personal necessari per a cobrir les seues necessitats.

Sr Alcalde, argumenta que es va traslladar al Sr. Hilario i el Sr. Arturo, que es posaren en contacte amb el conseller de Sanitat, perquè totes les eixides d’urgència tant a Confrides com a Tàrbena estigueren cobertes per un metge en el Centre. Se’ns va dir que ens inclourien enguany en un programa de reforç, perquè pel tema de les cartilles no ens correspon, però a causa de la disseminació del servici sí.

Sr. Vicent Llobell, referent al tema de la disseminació, aquest estiu han posat un reforç a Benimantell, però açò a nosaltres no ens soluciona res, perquè la majoria dels pacients acudeixen directament al nostre Centre. Perquè el reforç sigui efectiu per a nosaltres, el metge haurà d’estar en el Centre de Callosa.

Sra. Mª José Fernandez, puntualitzant amb el tema en qüestió, s’ha demanat un metge i un ATS d’urgències, a fi que el servici d’urgències de Callosa no estiga en cap moment desatès. A més s’està gestionant les altres necessitats, com ara un administratiu més, compensar les cartilles amb la gent que acudeix al Centre, etc?..

Sr. Alcalde , si no hi ha cap objecció al tema anterior, passem al torn de preguntes que es van quedar per contestar en el Pla anterior.

Sr. Rubén Toquero, en reposada a la pregunta relacionada amb les reformes de la piscina municipal, en què han consistit les dites reformes?, quantia de les despeses ocasionats, disponibilitat per als usuaris, etc?.Faré una xicoteta exposició per a respondre a totes les preguntes, amb un reportatge fotogràfic de tres fulls, la primera representa l’ abans de la reforma, la segona les obres a realitzar i la tercera la reforma ja realitzada.

Quan el partit del PP va entrar a governar a Callosa en 16 de juny del present, les activitats estivals han d’estar ja programades, però els obres del gimnàs no estaven acabades i a causa de les pluges van haver-hi problemes que afectaven la depuradora de la piscina, per la qual cosa van haver de fer un mur de contenció. El pressupost de les obres de la piscina ascendeix a uns 13.000,00?, sense comptabilitzar els materials que se subministra, com ara el clor, salfumant, etc., les obres consisteixen a retirar la gespa artificial i col·locació d’un nou al voltant de 230 o 240 m2, s’ha sanejat i reparat el buit de la piscina, dutxes, escales noves, reposició de focus en mal estat, quant a la depuradora s’ha reparat el motor i el quadro elèctric espatllat, a causa de les fugues de la piscina i pel derrocament del mur per les pluges. S’ha desbrossat el jardí que rodeja els vestuaris, i  tal com s’aprecia en les fotos, s’ha delimitat la piscina amb una reixa metàl·lica per motius de seguretat. També s’ha reparat la malla de la zona d’ombra de la piscina, l’empresa que ha realitzats les reformes és ?Construcció i manteniment de piscines la Marina?.

Quant al calendari de la piscina, totes les obres han sigut d’urgència perquè els cursos de natació començaven el 2 de juliol i acabaven el 2 de setembre. Durant el període d’obertura de la piscina ha estat un socorrista, de dilluns a divendres, de 9:00h a 13:00h i de 16:30h a 19:30h, dissabtes, diumenges i festius de 10:00h a 13:00h i de 15:30h a 19:30h.

El preu dels cursos s’han mantingut el d’altres anys, de 25,00?, tres professors, tots diplomats o llicenciats en Educació Física. Els torns de cursos de natació al juliol han sigut: al matí a les 10:00h, 11:00h i 12:00h, a la vesprada 16:30h, 17:30h i 18,30h, i la classe d’adults a les 19:30h. Les classes d’Aquaerobic s’han realitzat a les 15,30h, i a les 20:15h. Hi ha hagut tres grups de natació, al matí amb un total de 56 xiquets, a la vesprada amb 54 xiquets i 16 adults. En quant Aquaerobic, 15 persones al matí i 19 a la vesprada. En el mes d’agost, al matí tres grups amb 49 xiquets i a la vesprada dos grups amb 33 xiquets, 17 adults; en Aquaerobic  12 al matí i 15 a la vesprada.

La resta de dies que no hi ha hagut cursos, la piscina ha estat oberta al públic en general.

La recaptació al juliol, quant a entrades a 1,00?,  ha sigut de 731,00?, a l’agost de 569,00?, i al setembre 69,00?. La major part de la gent que acudeix a la piscina per lliure és el cap de setmana.

Quant a l’informe dels servicis tècnics, ha sigut favorable pel fet de tindre un socorrista, junt amb els monitors, tot el temps que la piscina ha estat oberta al públic. També enguany s’ha desfruitat de més metres al voltant de la piscina per als banyistes, tal com es reflecteix en les fotos.

Sr. Alcalde, agrair al Sr. Regidor d’Esports, la brillant exposició, en contestació a la pregunta respecte a les obres i activitats de la piscina municipal.

Sr. Rubén Toquero, si es necessita aclarir algun punt o ajuda, estic a disposició de qualsevol regidor.

Sra. Maribel Ferrandiz, en contestació a les preguntes relacionades amb el tema de la Policia:

         En l’actualitat hi ha 14 agents i dos oficials

         Respecte als torns en a l’Algar  de 24 h, compra d’equip per a la policia, etc? quasi totes estes preguntes es contesten que no ha sigut possible a causa del dèficit pressupostari en què es troba l’Ajuntament. S’ha intentat comprar jupetins, armes?.Però hem decidit reservar les compres per al cas de necessitats bàsiques com són els uniformes.

         És totalment fals que hi haja hagut agents amb armes no reglamentàries.

         Les armes que estan en ús són dos i són reglamentàries.

         No tots els policies porten armes, ja que el seu ús està reglamentat per la Llei Orgànica 2/1986 de 13 de març de Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, i la Llei 6/1999 de 19 d’abril de Policies locals  i de la coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana.

         Els torns de l’Algar s’han fet rotatius i han anat tots els agents sense distinció de cap.

  Aprofita per a argumentar el que es va dir en la Junta de Seguretat Ciutadana el 17 de setembre, la Sra. Encarna Llinares, Subdelegada del Govern va dir literalment: ?Les coses a Callosa van prou bé, en el 2007 la tendència és positiva i les dades rigoroses són positius?, i en la roda de premsa va dir: ?podem sentir-nos satisfets amb les dades de Callosa, i es faran les gestions pertinents per si es poden augmentar els efectius?, ja que el Sr. Alcalde va demanar més efectius per a Callosa.

Sr. Alcalde, gràcies per la intervenció de la Sra. Maribel. Respecte al tema de la Seguretat Ciutadana, sí que és veritat que li vaig demanar a la subdelegada del Govern més guàrdia civil per al Quarter del poble de Callosa, cosa que no és motiu de discussió política, sinó que és motiu d’augmentar la seguretat  per a benefici dels ciutadans. En quant podem invertirem a millorar les instal·lacions del Quarter de la Guàrdia Civil de Callosa, i dins de les nostres possibilitats, l’execució d’un emplaçament nou.

Sr. Francesc Guardiola, demanar que les convocatòries als Plens i Informatives, es facin dins del termini i la forma escaient, segons el ROF han de transcórrer dos dies hàbils entre la convocatòria i la celebració, per la qual cosa s’han de convocar el dilluns i no el dimarts.

Demanar també que per a les sessions plenàries, s?exposa la convocatòria en els Taulers d’Anuncis de l’Ajuntament que hi ha per tot el poble, tal com es feia abans, ja que és un acte públic.

Agrair al Sr. Rubén Toquer per la seua intervenció.

Sr Alcalde, respecte a què s?enuncia la convocatòria en els Taulers d’Anuncis, en el seu moment es va notificar als funcionaris municipals perquè s?enunciarà, en els llocs oportuns les convocatòries dels Plens. Per esta alcaldia no hi ha cap inconvenient a col·locar en tots els taulers la convocatòria dels Plens.

Sr. Francesc Guardiola, no sé si és pitjor que es notifica als funcionaris i no es realitze l’orde, en el meu cas ja vaig assumir tota la responsabilitat de la pèrdua d’una subvenció, i no vaig responsabilitzar a cap funcionari per això.

Respecte a la Seguretat Ciutadana, hauria d’haver-hi coordinació entre la Regidora, el cap de la policia i el que està aprovat pel Ple. En el Ple de 28/12/06, que és el que està en vigor, en la plantilla de la policia hi ha 16 agents i 3 oficials. En un informe firmat pel cap de la policia, diu que hi ha 15 agents i 2 oficials. En aquest moment la Regidora de Seguretat Ciutadana diu que hi ha 14 agent i 2 oficials, per la qual cosa no està clar quants policies hi ha.

Respecte a la Junta de Seguretat Ciutadana, evidentment cal felicitar la policia pels resultats en estos últims quatre anys, en el seu dia es van prendre les mesures adequades, com ara l’augment de la plantilla de la policia, la compra del tot terreny, la moto, cotxe??.Les dades de què va parlar la subdelegada del Govern, no sols compten els del 2007, sinó que s’hauria de fer menció del 2006, i en tot cas del 1r trimestre del 2007. En els temes de Seguretat Ciutadana crec que hauríem d’estar junts.

Perquè tots .Els policies que poden portar pistola, no la tenen?, ja que és un criteri de l’equip de govern, almenys u per torn.

Dau l’efectivitat i activitat de la policia local de Callosa, voldria saber quant policies han participat en el curs on-line d’Acústica per a la policia local? I el resultat  del dit curs ofert.

Sr. Alcalde, respecte a la plantilla de la policia, la meua pregunta és queda alguna plaça lliure en la dita plantilla?, de fet només hi ha una vacant d’oficial, estava anteriorment esta mateixa plaça vacant?, tenim disponibilitat econòmica  per a cobrir la plantilla exceptuant la plaça d’oficial vacant?.

Sr. Alfonso Berenguer, l’informe de la policia de què feia menció el Sr. Francesc, estava firmat per l’oficial de la policia, Sr. Manuel Llaç. Dita per vostè en un mitjà d’informació hi havia 15 agents i 2 oficials.

Respecte a les armes, les pistoles de la policia són equipament de l’Ajuntament, o bé si és propietat de l’agent sempre que sigui reglamentària, com no hi ha pressuposat per a la compra de pistoles, no tots els agents poden portar-les.

Referent al curs on-line, només un agent ha participat en eixe curs el Sr. Francisco Francisco, els altres no han volgut.

Quant a l’equipament, hem augmentat la plantilla, s’han comprat senyals de circulació, cadena de rostes, senyals acústics??

Sr. Francesc Guardiola,  deduïts que hi ha diners per al que voleu, la qual cosa em pareix bé, cal triar segons criteri i prioritats.

Respecte a la plantilla hi ha 16 agents i tres oficials, quants són els que estan treballant en total?

Sr. Alfonso Berenguer, en total hi ha 15 agents de la policia treballant.

Sr. Francesc Guardiola, poden haver-hi fins a 19 agents, pressupostats i aprovats, poden estar en un mes en el carrer, també estaven en l’anterior legislatura, tampoc nosaltres les oferim, deu ser criteri de l’equip de govern.

Sr. Alfonso Berenguer, s’ha fet una modificació del pressupost, per a pagar factures impagades, tal com vostès van fer en el seu moment. Quant al material de senyalització, s’ha pactat amb l’empresa Decovial per a cobrar les factures en el 2008.

Sr. Alcalde, si s’hagueren fet les modificacions de pressupost en el seu moment, no hagueren quedat factures impagades, i en estos moments s’hauria gestionat altres coses. Es parlarà d’ açò, en el seu moment, quan els comptes estiguen clars.

Sr. Francesc Guardiola, s’han anomenat coordinadors en diferents àrees, a diversos treballadors de la plantilla: Juan Albert Pastor, Vicente Devesa Ferri, Juan Bta. Sanchis García, Manolo Rovira Blanquer i Rosa Mª Manera. Quines són les funcions i responsabilitat de cada un d’estos coordinadors?  Quin lloc ocupen com a coordinadors en cada àrea?, i per què només es gratifiquen a tres d’ells amb 300,00? mensuals, i als altres no.

En l’anterior Ple, el portaveu del PP va dir que s’ha renunciat a una subvenció de la Diputació, per al grup de Folklore, perquè era més barata l’actuació de l’escola de ballet. Pinso que seran per altres motius pels quals es va optar per l’escola de ballet, , ja que l’actuació del grup Folklore vàlua 700,00?, i per l’actuació del ballet, muntatge, vídeos?.S’ha pagat 4.449,00?. L’any passat es van fer les dos actuacions, i per tant es va poder desfruitar de les dos.

 Sr. Oskar García, el cost i la subvenció del grup folklore eren 700,00?, però el que no es compte és el cost del muntatge del dit grup, aquest equip de govern va pensar a invertir en el poble, amb els xiquets del poble i donar-los una oportunitat de la dita actuació i així es va decidir, bàsicament pel que s’ha dit i perquè no hi ha diners.

Sr. Francesc Guardiola, l’actuació de ballet, no és la primera vegada que s’ha fet, la qual cosa no entenc és per què no es va contractar l’actuació de Folklore ja que estava subvencionada.

En el seu dia es va demanar una subvenció a la Diputació per a la millora de la xarxa d’aigua potable en els carrers Sants Bàrbars, Laureta, per valor de 44.500,00?, la dita obra ja s’ha executat, per la qual cosa voldria saber quin ha sigut l’empresa contractada, el sistema que s’ha utilitzat per a la contractació, i la quantitat de subvenció que s’ha aconseguit. Segons la premsa la subvenció ha sigut de 29.000,00?, saber com es va a pagar la resta del pressupost de l’obra. Perquè s’ha executat la dita obra sense tindre clar el finançament?, si bé era urgent, s’havia d’haver declarat l’obra d’urgència pel Ple, si no era urgent s’hauria d’haver esperat a les obres del PECOS, que de fet actuaran en els dits carrers, entre altres.

Sr. Alfonso Berenguer, quant als coordinadors que s’han anomenat: Juan Albert és el coordinador dels servicis tècnics, a banda de les seues tasques, Juan Bta. Sanchis coordinador de l’enllumenat públic de Callosa, Vicente Devesa Coordinador de l’aigua potable. Rosa Mª Manera és la coordinadora de l’oficina tècnica.

Sr. Alcalde, les obres de la millora de la xarxa d’aigua potable dels carrers Santa Bàrbara i Laureta no s’han executat encara, i la subvenció per a això s’ha atorgat fa dos dies, segons s’ha dit en premsa, i forma part del Pla de condicionament de l’aigua potable inclòs en el PECOS, la quantia de la dita subvenció ascendeix fins al 60 % de les despeses.

Respecte al festival de ballet, crec que està equivocat, perquè tota la gent que estava en el convent ens va felicitar per l’actuació i pel muntatge. La participació ciutadana en els actes del poble, crec que no ha de ser criticada.

Sra. Maribel Ferrandiz, respecte a les actuacions locals i autòctones, s’ha fet també el setembre Fester, de la Banda Juvenil de Callosa, i el festival de Rondalla. El diumenge se celebra el concurs de música festera, organitzat per l’Associació de Moros i Cristians, i   patrocinat per la CAM i l’Ajuntament.

Sr. Francesc Guardiola, en cap moment he estat en contra de les actuacions de ballet, de fet sent jo alcalde es van fer les primeres actuacions del grup de ballet de Callosa.

Per què es demana la subvenció per a la millora de la xarxa d’aigua potable en els carrers Santa Bàrbara i Laureta?, ja que estes obres ja estan incloses en el projecte del PECOS.

Per què quan els majorals de Sant Roc demanen un tendal per a les festes de l’Algar, se’ls va dir que s’estudiarà i s’inclourà en una modificació de crèdit?  Tema que es va tractar en una Junta de Govern, no obstant això encara no han tingut resposta respecte d’això.

Tampoc s’ha portat a Ple un acord de Junta de Govern de l’11/07/07, en el que s’aprova el protocol de la Subdelegació de Govern de col·laboració de les Forces i Cossos de Seguretat.

Queda pendent que se’m proporciona una còpia del Conveni de la Universitat Miguel Hernández, Per què s’aprova, i després es renuncia?

En relació amb el tema de la Parada d’autobusos, no entenc el perquè dels canvis, ja que s’han realitzat obres per al canvi, i no obstant això torna la parada a la Ctra. Alacant, núm. 7, per a la baixada dels viatgers, i es manté la parada de pujada en el Garatge Picó.

Sr. Alfonso Berenguer, les obres de la parada d’autobusos encara no estan acabades, falten les marquesines i els bancs, valen 10.000,00? cada una, s’està gestionant el pagament a canvi de la publicitat d’alguna empreses. A petició de moltes persones s’ha decidit la descàrrega de viatgers en Ctra. Alacant, 7. El que més molestava és el que estigueren l’autobús aparcat i en marxa per a l’eixida.

Sr. Rubén Toquero,  allò que s’ha comentat pel Sr. Alfonso té lògica, ja que dins del Nucli Urbà no tenim un lloc per a ubicar una parada d’autobús, per la qual cosa s’ha decidit que sigui el temps mínim el que estiga l’autobús en marxa en la Crta. D’Alacant, núm. 7.

Sr Francesc Guardiola, respecte a l’horari del cementeri hi ha dies que encara no es compleix. No s’ha llevat el senyal del portal, i encara no es respecta la zona reservada d’aparcament en les dependències de la policia. Tampoc és lògic que el secretari de l’alcalde tingui un val per a aparcar en la zona blava, ja que és una discriminació respecte als altres treballadors de l’Ajuntament.

La Font dels Ànecs continua tirant aigua a la calçada, amb el perill que suposa per a les motos.

En el tema del Trànsit, crec que hi ha un excés de zel per part de la policia, o bé per orde, de seguiment en determinats carrers, i no en altres com és la Ctra. D’Alcoi.

Volem saber les dades oficials dels visitants de l’Algar, ja que ha eixit en la premsa que han augmentat els visitants, per tant hauran augmentat els ingressos.

En la pàgina Web de Callosa, no s’estan actualitzant les notícies. També es diu que les funcions de Patrimoni són, Padró, cementeri, cens electoral, llicències de sepultura, i sol·licituds de matrimoni civil.

Finalment felicitar, perquè tinc entès que hem entrat en el Pla d’instal·lacions culturals de la Diputació d’Alacant, i aprovada la subvenció de 234.000,00? per al Projecte, de l’anterior equip de Govern, d’una Biblioteca municipal que entrarà en la xarxa de Biblioteques de la Comunitat Valenciana, que s’instal·larà en el local de l’antic Museu, espera que es realitze abans de juliol del 2008, perquè el poble de Callosa tingui una biblioteca de primera tal com es mereix.

Sr. Alfonso Berenguer, en contestació al referent al senyal del Portal, el dia  30 d’agost en la sessió plenària vostè va demanar que es llevarà el senyal i el 31 d’agost  el senyal del Portal estava llevada.

Referent al secretari de l’alcalde, la seua funció és realitzar funcions d’Alcaldia, si pel seu càrrec ha de realitzar les funcions ordenades per l’Alcaldia, igual que qualsevol regidor té permís per a aparcar on puga.

Sr Alcalde, assumeix la responsabilitat perquè ho he autoritzat jo personalment.

Sr. Alfonso Berenguer, respecte a la vigilància de la policia en la Ctra. Alcoi, ja estan avisats, i es revisarà la Font dels Ànecs.

Sr. Oskar García, respecte al tema de la pàgina Web, sí que s’està actualitzant, amb noves o velles tecnologies, ja que el material de l’Ajuntament és prou vell, per desgràcia. S’estan renovant  tots els ordinadors al ritme que es pot i no a què volem. Estem molt descontents amb l’empresa que està portant la pàgina Web, David Pérez està fent un bon treball de seguiment respecte a les actualitzacions de la Pàgina, i estem gestionant altres alternatives per a l’any que ve. Fruit d’ aquest mal funcionament és això de la informació errònia en el tema de Patrimoni que ha comentat el Sr. Francesc. Fa tres setmanes que estem dient que canvien en la dita pàgina ?Telèfon d’atenció al Client? quan haurien de dir ?Telèfon d’atenció al Ciutadà?, tal com es va dir en el seu dia.

Sr. Francesc Guardiola, et refereixes a l’empresa que hem pagat 5.000,00? abans que acaba el mes?

Sr. Oskar García, és una empresa de manteniment que es va contractar en anterior legislatura, firmat per Francesc Guardiola Guardiola.

Sr. Alfonso Berenguer, el dit contracte està fet de manera que encara que ho rescindim hem de pagar-li a l’empresa, per la qual cosa decidim que facin el seu treball.

Sr. Alcalde, una de les clàusules per a rescindir el contracte, és pagar el contracte, si s’haguera fet les gestions oportunes en el seu moment, no hauríem de pagar ara, si no ens interessa l’empresa. Pareix que tots els contractes estan blindats per a no poder-los fer amb altres empreses. Hauria d’haver-hi una clàusula en què si no s’està de comú acord, qualsevol de les parts puga rescindir el dit contracte.

Sr. Ginés Llorca, si cada vegada que s?hagi de pagar alguna factura de què estan pendents de pagament, com és la del Mercat Medieval del 2006 de 6.000,00?, l’actuació de Carnestoltes de 4.000,00?, i s?hagi de fer alguna modificació de crèdit, hauré de preguntar-los si es va fer o no es va fer d’acord amb els acords que van fer en el seu moment. Quan haja de pagar els deutes que ens han deixat hauré de preguntar al SR. Francesc si es paguen o no, i que em dona el vistiplau.

Sr. Francesc Guardiola, per la nostra part estaríem encantats.

Sr. Alcalde, si se li ha de demanar consulta per als dits pagaments, no hauré de contestar pel carrer quan pagaré una factura dels pendents.

Sr. Ginés Llorca, hauré de preguntar per unes factures de PAKCONTROL que sumen més de 50.000,00?, que es van facturar en el 2005, però no sé quan es van executar, no tenim constància. Vullguera que se m?aclarirà per a poder pagar o no les dites factures al dit proveïdor.

Sr. Francesc Guardiola, sí que és cert que hem treballat amb l’empresa PARKCONTROL, no obstant això no tenim constància de les dites factures impagades. Sí que teníem constància de factures anteriors al 2003, que nosaltres no ens vam fer càrrec d’elles, ja que la contractació no va ser feta per nosaltres.

Sr. Ginés Llorca, si no estaves d’acord amb eixes factures les deuries haver tornat i no deixar-les en el calaix dels impagats.

Sr. Francesc Guardiola, es tracta del mateix cas d’una factura de Tractors Espasa, que estava impagada, i van ser els mateixos treballadors de l’Ajuntament els que ens van avalar que els treballs es van fer en el seu moment. És normal que ara vingué factures anteriors, podeu preguntar als treballadors si s’han executat les tasques o no.

Sr. Ginés Llorca, per descomptat que totes les factures pendents que s’estan revisant, estan contractades pels treballadors, els tècnics o els Regidors, però que estiguen pendents més de 50.000,00?, i no sabíem els conceptes i per a què.

Sr. Alcalde, en el seu moment vaig preguntar als servicis tècnics, a quines senyals corresponien les dites factures, i em van contestar que eixos senyals no les havien vist mai. Pel que s’hauria d’haver tornat la factura a l’empresa i que la justifiquen

Sr. Vicent Llobell, la qual cosa no es justifica no es pot pagar, només es paga el que justifica.

Sr. Ginés Llorca, la qual cosa s’ha de fer és requerir a l’empresa la documentació necessària per a aclarir les dites factures.

Sr, Vicent Llobell, evidentment, però si l’empresa no ens remitent la documentació sol·licitada.

Sr. Ginés Llorca, sense més li torna la factura, i que l’empresa actua.

Sr. Vicent Llobell, nosaltres decidim el contrari, si realment esta empresa no pot justificar les factures en el 2003 i sí en el 2005, ja vindrà a cobrar.

Sr. Ginés Llorca, quan vingui, ja decidirem si li paguem o no.

Sr. Vicent Llobell, això és decisió de l’equip de Govern, tal com vam fer nosaltres, pagàvem segons podíem, i segons es justificaven les factures. Eixa factura no s’hauria d’haver admès a tràmit, si estigueren tan clara la factura hagueren presentat interessos de demora. La nostra opció era esperar que ells diguin quelcom respecte d’això per a la seua justificació.

Sr. Ginés Llorca, simplement li he requerit la documentació i la informació per a poder pagar les factures pendents, ja que no sabem si els treballs s’han fet en el 2003 o 2004, la factura és del 2005.

Sr. Alcalde, sí que és cert que és una factura difícil de justificar, evidentment l’obligació de qualsevol Govern, que en el seu estat de comptes, vullga regir-ne per un mínim de rigor i de serietat, ha de fer el que està fent l’actual Regidor d’Hisenda. Em consta que en aquest cas el regidor ha requerit a l’empresa la justificació de les factures, suposa que si no es justifiquen, el regidor amb bon criteri i amb el nostre suport, tornarà la factura. Si l’empresa ha d’actuar contra l’Ajuntament, llavors sí que hauran de justificar-la, i és quan es veurà el responsable i la persona que firmava la recepció del material, i on està el dit material, s’haurà de demostrar.

Sr. Maribel Ferrandiz, segons el ROF, l’art. 12 diu ?els membres de les corporacions locals tenen el dret i el deure assistir amb veu i vot a les sessions del Ple, i a la d’aquells altres òrgans col·legiats que formen part, excepte justa causa que li impedeix ca, que hauran de comunicar amb l’antelació necessària al president de la corporació?.

Sr alcalde, no es va comunicar la no assistència d’un dels membres d’esta corporació, infringint l’art. 12 de la llei ROF.

Sr. Maribel Ferrandiz, el paràgraf 2 del ROF, diu? les absències dels membres de les entitats locals fora del terme municipal que excedeix-los-en de huit dies, hauran de ser posades en coneixement dels respectius presidents fent-ho per escrit, ben personalment o a través del portaveu del grup polític?.

Sr. Vicent Llobell, referent al tema de l’aigua pregunta al Sr. Alcalde que és el delegat de la Comunitat de Regants, si sap si els 450.000,00? que es devien des del Consorci a la Comunitat de Regants ja s’han pagat.

Sr. Alcalde, vaig fer unes gestions extraordinàries, per a fer un Conveni per a pagar la dita quantitat retardada de l’any 2004-2005.

Sr. Vicent Llobell, s’han pagat o no?, en la premsa es va dir que s’havia pagat.

Sr alcalde, el Conveni es va firmar el 16 de juliol del 2007, però l’interventor de la Diputació estava de vacacions fins a la setmana passada, no obstant això es va firmar el Conveni i es va adquirir el compromís del pagament, suposa que es pagarà en breu, ja que hi ha partida pressupostària per a això, no puc dir que s’ha pagat perquè no ho sé.

Sr. Francesc Guardiola, no sabia que s’havia firmat un Conveni, sí que vaig llegir en la premsa que s’havia pagat: El grup socialista, com a membres de la Comunitat de Regants, està en contra del dit Conveni per a pagar deutes anteriors, perquè el Consorci s’ha fet càrrec de pagaments, en anteriors ocasions, sense haver de firmar cap Conveni, que consta en Acta.

Sr. Alcalde, la qual cosa es va firmar va ser en Junta de presidents, de comú acord.

Sr. Vicent Llobell, seguint amb el tema de l’aigua, hi ha una bomba d’impulsió avariada, sap vosté si estan reparant-la?

Sr. Alcalde, una bomba d?eon?, hi ha bombes en el Margeve, en els pous de Sacs, en la Per a Major, etc?

Sr.Vicent Llobell, sap si en algun setge dels citats hi ha una bomba rota?, perquè hi ha perill que es quedarà alguna zona sense aigua.

Sr. Alcalde, no és potestat de l’Ajuntament el control de les bombes d’impulsió, no obstant això, aquest alcalde que és el delegat de la Comunitat de Regants, els ha dit que en compte de pagar 48.000,00? de reparacions en tres anys, que compren una bomba nova i l’Ajuntament es farà càrrec del 50 % del cost.

Sr. Vicent Llobell, referent al problema del tema de l’aigua de la Urb. Almedia, saber si està solucionat.

Sr. Alfonso Berenguer, no es pot solucionar el dit problema tan fàcilment, ja que la dita Urbanització s’ha aprovat amb considerables problemes, i s’ha de renovar tot el sistema d’aigua potable.

Sr. Vicent Llobell, voldria saber quins pobles han augmentat les taxes de denúncies?

Sr. Alfonso Berenguer, no és que les hagen augmentat, sinó que nosaltres hem copiat les seues taxes, pobles com La Nucia, Benidorm, Altea???

Sr. Vicent Llobell, l’empresa que he realitzat els vestuaris, és Tractors i Obres?

Sr. Alfonso Berenguer,

Sr. Vicent Llobell, sabeu quant de temps fa que no s’arreplega la selecció del vidre?

Sr. Alfonso Berenguer, sabem que hi ha un lloc on no ho arrepleguen, hem avisat a l’empresa Acciona, però segueixen sense arreplegar-ho.

Sr alcalde, haurem de prendre mesures respecte d’això.

Sr. Vicent Llobell, sobre el tema d’un encaputxat que ronda els contenidors de fem, està resolt?

Sr. Alfonso Berenguer, el problema que ens ocasiona l’home encaputxat és que no hem pogut agafar-ho encara, sol estar per l’Aixeta i pel carrer Canterers, sí que sabem que porta armes com un pal, un punxó?.., la policia està actuant respecte d’això.

Sr. Vicent Llobell, és possible que s?estiguin fent obres sense projecte ni llicència, dins del terme municipal?

Sr. Alfonso Berenguer, no tenim constància en l’Oficina Tècnica de cap obra major sense llicència, d’obres menors sí i estem actuant sobre elles.

Sra. Gràcia Puigcerver, no tinc cap inconvenient que se’m conteste en el pròxim Ple: – volgueren que quan hi haja un acte, on s?inviten a l’Ajuntament, tots som regidors d’aquest Ajuntament, i hem de quedar assabentats.

Sr. Alcalde, quan hi ha algun acte o invitació de l’Ajuntament, es comunica a tots els Regidors.

Sra. Gràcia Puigcerver, estic parlant d’actes organitzats, no per l’Ajuntament, sinó per altres institucions, per exemple el del capellà, que havien dos bancs reservats per a l’Ajuntament, i a nosaltres no se’ns va comunicar res.

Sr. Rubén Toquer,  el dimarts va ser la presentació de l’equip de futbol en la Casa de Cultura, sinó vaig avisar a ningú tal vegada sigui per inexperiència. No obstant demà a les huit, es fa la presentació de les Escoles Esportives en la Casa de Cultura.

Sra Gràcia Puigcerver, voldria que em passaren per escrit el preu d’ enguany de l’Escola Infantil, ensenyança, menjador i transport, i si s’ha demanat la subvenció de l’Ajuntament.

– Sobre l’ensenyança per a Adults, voldria saber què és el que ha passat en el segon cicle.

– Perquè en estos últims dies no s’ha encés l’enllumenat de l’Algar?

– Sobre l’atenció personal de l’anterior equip de govern, per a la gent del poble que demanava cita i se li atenia en el seu dia. No es pot dir que no hem atès la gent del poble perquè no és veritat.

Sr. Oskar García, eixes declaracions no han sigut ben plasmades .Jo he sigut quasi  sempre ben atès en l’Ajuntament ,només recorda una ocasió en què no, són declaracions mal reflectides sens dubte.

Sr Alcalde, jo vaig demanar una informació sobre La Cova Pinta, en el primer Ple de la legislatura passada, i encara no em l’han donat, a mi no se’m va atendre tan bé com a a Oskar.

Sra. Lorena Gregori, respecte a l’enllumenat de l’Algar, hi havia una avaria que s’està solucionant.

Sr. Vicent Llobell, he rebut un saluda en el que m’inviten a un acte, voldria demanar que no m’inviten sinó que m’ho comuniquen, perquè invita el que paga.

Sr. Alcalde, s’invita tal qual es feia abans, perquè són les mateixes invitacions que les anteriors., no obstant això es farà com vostè vullga.

Sr. Francesc Guardiola, desitjar-los bones festes a tots, i preguntar si en els actes de l’Arranca i Ambaixada, l’Ajuntament estarà obert al públic.

Sr. Alcalde, en els actes oficials que hagen de pujar els càrrecs festers i autoritats, estarà l’Ajuntament obert, però no com un quiosc.

Sr. Alfonso Berenguer, estarà obert i hi haurà un policia en la porta, vostès com a regidors tindran l’entrada lliure, o persones que vagin amb vostès.

SR. Alcalde, els comunica que si tenen alguna sol·licitud de reserva en tribuna, es farà la dita reserva sense objecció.

Sr. Francesc Guardiola, Podria demanar a algun treballador de la Casa de Cultura que ens fera uns saludes?

Sr. Alcalde,

Sr. Vicent Llobell, referent al telèfon gratuït d’atenció al ciutadà, dir que des d’un mòbil no té efecte.

Sr. Oskar García, l’ajuntament assumeix el cost per ser un 900, de moment seguirem així fins que sapiguem el que ens consta, i depenent del cost i si l’Ajuntament es pot fer càrrec d’això, ho farem extensible als mòbils.

 

I no havent-hi més assumptes a tractar, per la Presidència es va alçar la sessió sent les 23’15 hores.

De tot això done fe.

V.. Bº.                                                                LA SECRETÀRIA GENERAL

L’ALCALDE,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!