Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

25 de juny de 2007
3 comentaris

Rotonda inacabada

Moltes vegades diem que una obra dura mes que la sagrada família, quan porta molt de temps començada i sembla que falta molt per se acabada. Això es el que passa amb aquesta cruïlla de la carretera C1413, de Molins de Rei a Rubí. Aquesta carretera es molt transitada, ja que a mes de connectar aquests dos pobles, també els connecta amb Sant Cugat del Vallès, Castellbisbal i El Papiol. Connecta el Vallès Occidental amb el Baix Llobregat, es una alternativa a la AP7 i s’utilitza per estalviar-se el peatge de Martorell. Al seu voltant hi ha molta activitat industrial, amb molt trànsit de camions, ja que a mes de moltes industries, hi ha una pedrera, un terral i un abocador de runes.

Ara fa mes d’un any, es va començar a construir una rotonda per entrar a un dels polígons industrials mes transitats, però per algun motiu, es van paralitzar les obres, i ha estat molt de temps en l’estat que mostra la foto. Fa relativament poc que s’han reanudat, però a un ritme molt lent. I mentrestant els que hi hem de passar sovint, em de seguir patint les cues que es formen per entrar o sortir d’aquest polígon.

Però el que realment s’hauria de fer, es ampliar tota la carretera sencera, amb dos carrils per sentit de circulació, construir rotondes a totes les cruïlles, que com ja vaig escriure aquí, faciliten molt la circulació, i connectar-la amb la A2 i la N340, a Pallejà amb un nou pont sobre el Llobregat des de Molins de Rei. Moltes vegades es parla de construir noves carreteres per solucionar problemes de transit, però hi ha casos en que nomes millorant les que ja hi ha, es soluciona igual i evitem malmetre mes encara el poc medi natural que ens queda.

  1. Cada matí patim l’embús per causa dels camions en el tram on s’incorpora el lateral a la via central de l’AP-7.
    Aquesta via de tres vials, i per on circulen els camions adelantant-se, es junta amb el lateral -direcció Granollers- quedan amb quatre vials, però com els vehícles esmentats venen adelantant, resulta que ocupen 3 dels quatre vials existents. Això fa que es formi un embolic de camions i turismes que s’allarga en uns tres o quatre quilòmetres, fins la zona de Mollet, i provocant una retenció que arriba a sant Cugat. Això és a diari des de les 7:00 h. fins ven entrat el matí.
    Crec que la solució, seria tan senzilla com instal·lar senyals de prohibició d’adelantar per els camions des del punt quilòmetric 149 fins el punt quilòmetric 146, tot en direcció nord.
    No hi ha dret que aquests vehícles que tenen prohibit circular per el 3er. vial, ho facin impunement fins hi tot per el 4rt. i durant un grapat de quilòmetres entorpint als demès usuaris de la via crean retards escandalosos, nomès per causa del seu poc civisme a l’hora de circular correctament. I, estem parlant de professionals, no de principiants.
    Aquest tram de l’AP-7, és especialment conflictiu per la densitat del trànsit que hi circula i crec que és urgent què algú prengui cartes en l’assumpte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!