Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

13 de maig de 2007
4 comentaris

Plaques mal posades

Potser ja m’estic posant massa pesat amb això de les plaques de limitació de velocitat, però com en tot, si l’administració ens exigeix que les respectem, nosaltres també tenim dret a demanar que siguin coherents a l’hora de posar-les.

Aquestes que veieu a la foto, estan a la carretera BV-1201, de Martorell a Olesa de Montserrat. Aquest tram de carretera, està en obres, i com que la carretera no es gaire ample, l’han limitat a 40 km/h, amb una senyal prèvia de limitació a 60 km/h. Fins aquí, ho trobo tot correcte, només que potser estan massa a prop, haurien d’estar mes distanciades, però el que hem va sorprendre mes quan les vaig veure, es que la placa de limitació a 60 m/h, està just al darrera d’una placa permanent, de 50 m/h. Desconec si això es responsabilitat de l’administració o de l’empresa constructora que porta a terme l’obra; penso que es possible que uns obrers van posar les senyals on van creure convenient, però la responsabilitat de saber si estan ben posades, s’ha de buscar mes amunt. I si a un obrer que es limita a fer la feina que l’hi assigna el seu cap no se l’hi pot exigir que segueixi unes normes determinades de forma coherent, si que hi hauria d’haver algun tipus de supervisor que dones el vist i plau en una senyalització, i poder reduir el risc que hi pugui haver accidents per la mala senyalització. En aquesta obra, de plaques n’han posat moltes, però posar la de 60 només a 10 ò 15 m. de la de 40, es poc, hauria d’estar a 100 m., i en la de la foto, potser no calia posar-hi la de 60, o haver-la posat 50 ò 100 m. abans de la de 50.

  1. Els canvis de senyalització degut a les obres i les seves conseqüencies haurien d’estar plannificades amb antel·lació i tenir una previsió en funció de les obres. Però com moltes coses en aquest país, ens has mostrat un altre exemple de (mala)actuació d’imprevisió.
    En cas de qualsevol conflicte en aquest tram, segur que ningú no es responsabilitzaria de com i quan s’havia de fer la senyalització.
    Bona ruta.

  2. Mira, crec que hem de fer una cosa: denunciar aquestes males senyalitzacions. La responsable de la carretera és la Diputació. Doncs, a la Dipu li vas. Jo estic fart d’envia cartes a Trànsit i a la Diputació queixant-me de l’estat d’aquesta carretera. Una altra cosa que es pot fer és forçar l’Ajuntament a intervenir-hi. En aquest cas el d’Abrera. Una altra cosa que es pot fer és complir amb exactitud el que han posat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!