Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

19 d'abril de 2007
3 comentaris

Les cues fantasma

La cua fantasma, es aquella que trobem, generalment en una autopista, sense que hi hagi cap causa aparent que la provoqui (accident, embús en una sortida etc.), de cop i volta, estem parats, anem avançant a poc a poc, i de sobte, el transit es normalitza.

Segons el meu punt de vista, les cues fantasma, es formen, per culpa de no respectar la distància amb el vehicle que tenim a davant, això, juntament amb l’alta densitat de transit, es clar.

Quan molts vehicles circulen molt junts, i el primer frena lleugerament, per qualsevol causa, el conductor del vehicle que el segueix, tarda alguns segons a reaccionar, i com que té poca distància, ha de frenar mes bruscament que l’anterior. Quan son molts, es forma una reacció en cadena que fa que que tot-hom ha de frenar mes bruscament que el que te al seu davant, i s’arriba a un punt que algú ha de frenar i parar del tot, i els que té al seu darrera, també.

  1. Ho he vist molts cops a l’antiga B30: arribes al punt de l’accident i resulta que és al carril contrari, però n’hi ha molts que han frenat per xafardejar i s’han col·lapsat els que van i els que venen.
    Solució sencilla: bici, complicada: pilotatge automàtic

  2. És així. aquesta és la causa de moltes retencions. Fixeu-vos que precisament comencen al tercer carril, on circulen els conductors amb "més pressa". La distància de seguretat és basica per a això i també per a evitar accidents i estalviar combustible. Deixant distància entre cotxe i cotxe també es faciliten els canvis de carril i s’eviten retencions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!