La cua fantasma, es aquella que trobem, generalment en una autopista, sense que hi hagi cap causa aparent que la provoqui (accident, embús en una sortida etc.), de cop i volta, estem parats, anem avançant a poc a poc, i de sobte, el transit es normalitza.
Segons el meu punt de vista, les cues fantasma, es formen, per culpa de no respectar la distància amb el vehicle que tenim a davant, això, juntament amb l’alta densitat de transit, es clar.
Quan molts vehicles circulen molt junts, i el primer frena lleugerament, per qualsevol causa, el conductor del vehicle que el segueix, tarda alguns segons a reaccionar, i com que té poca distància, ha de frenar mes bruscament que l’anterior. Quan son molts, es forma una reacció en cadena que fa que que tot-hom ha de frenar mes bruscament que el que te al seu davant, i s’arriba a un punt que algú ha de frenar i parar del tot, i els que té al seu darrera, també.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Ho he vist molts cops a l’antiga B30: arribes al punt de l’accident i resulta que és al carril contrari, però n’hi ha molts que han frenat per xafardejar i s’han col·lapsat els que van i els que venen.
Solució sencilla: bici, complicada: pilotatge automàtic
És així. aquesta és la causa de moltes retencions. Fixeu-vos que precisament comencen al tercer carril, on circulen els conductors amb "més pressa". La distància de seguretat és basica per a això i també per a evitar accidents i estalviar combustible. Deixant distància entre cotxe i cotxe també es faciliten els canvis de carril i s’eviten retencions.