Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

5 de febrer de 2007
0 comentaris

Aquí hi falta una rotonda

Tot i que aquests últims anys ha proliferat la construcció de rotondes per tot arreu, hi ha molts llocs on acostuma a haver-hi embussos, però que per raons que desconec, no s’acaben de decidir a construir-hi una rotonda, i penso que si ho fessin milloraria molt la circulació. Per les zones per on hem moc, ara, hem venen a la memòria tres o quatre cruïlles que s’hi hauria de construir una rotonda.

La cruïlla d’avui, està a Vilanova del Vallès (Vallès Oriental). Es la cruïlla de les carreteres BV-5001 de Sant Adrià del Besós a La Roca, i la BV-5002 que va de Granollers a El Masnou. Aquesta cruïlla està regulada amb un semàfor, i en hores punta s’hi formen grans embussos (a la foto no n’hi ha perquè està feta a les 11 h del matí). Les rotondes, a mes de fer el transit mes fluït que els semàfors, no consumeixen electricitat, i el seu manteniment és molt més econòmic.

Més sobre rotondes:

Com ja he dit, generalment, les rotondes milloren molt la circulació a les cruïlles. El problema, es que hi ha molta gent que no les sap passar. Hi ha qui diu, que a les rotondes té preferència qui ve per l’esquerra, i això es fals, la té qui està a dins, i quan el transit es molt dens, l’únic que hi ha entrat abans que nosaltres, es el primer que ve, el segon, ja hi ha entrat després de nosaltres, per tant ens hi ha de deixar entrar.

Quan entrem a una rotonda, no hem d’anar a mes de 30 o 40 km/h, tampoc s’ha d’anar massa enganxat al vehicle que tenim davant, així facilitarem que s’hi pugui incorporar un altre vehicle entre el nostre i el primer.

Quan estem a dins, posarem l’intermitent de l’esquerra si no pensem sortir a la primera sortida, i el de la dreta, quan pensem fer-ho, d’aquesta manera els vehicles que vulguin entrar, veuran si poden o no. Si hi ha dos carrils, mai utilitzarem el de l’interior per avançar, sinó que ens hi posarem si veiem que algú vol entrar, i nosaltres tenim prou espai per avançar-lo abans d’arribar a la nostra sortida, i el que entri ens ho ha de facilitar, entrant a poc a poc.

I com ja he dit, quan anem a sortir per la propera sortida, hem de posar l’intermitent de la dreta, perquè els que entrin a la següent, vegin que ho poden fer, però sempre amb precaució per si l’altre s’ha equivocat d’intermitent.

Si tothom passes les rotondes així, mai s’hi hauria de parar ningú.

I per acabar, les rotondes son millor que els semàfors, perquè, si de una entrada no ve ningú, no impedeix que els altres circulin, no consumeixen electricitat i el seu manteniment es molt més econòmic. També son mes segures que qualsevol altre sistema perquè en cas d’accident, nomes es produeixen xocs laterals, i es quasi impossible que hi hagi un xoc frontal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!