El bloc d'Andreu Mas

El clos de la Torre

10 de novembre de 2008
3 comentaris

160 anys i un debat adormit

Fa poques setmanes va fer exactament 160 anys que entrava en funcionament la primera línia de tren de l’Estat, que unia Barcelona i Mataró travessant Badalona. L’any 1848 es feia realitat el somni del mataroní Miquel Biada. Durant aquests dies, la capital del Maresme ha organitzat diversos actes per celebrar l’efemèride, que els mataronins han aprofitat per reobrir el debat de traslladar la via del tren a l’interior, una reivindicació compartida per tots els municipis del Maresme que voldrien eliminar una de les barreres que els separen del mar.

Mentre això passa Maresme enllà, a Badalona el debat està mort i
enterrat, malgrat que l’encaix del tren és una peça fonamental en
l’esquema d’evolució del port. Ni tan sols s’ha volgut aprofitar l’oportunitat que brinda la formulació del Pla Territorial Metropolità ni es vol exercir l’opció que representa que Badalona ja estigui esventrada per les obres de construcció del metro. Massa complicat i poc pragmàtic deuen pensar des del govern municipal…
Si voleu saber més coses sobre trens podeu consultar la web dels Amics del Ferrocarril de Badalona.

  1. Mol encertat, només un matís.

    El primer ferrocarril de l’Estat (espanyol) va ser el que va cobrir la línia l’Havana-Bejucal, a Cuba ara farà 171 anys. I va ser el segon, en odre d’aparició, de tot el continent americà, el primer de l’anomenada iberoamèrica.

    I és que aquesta illa, actual república independent, aleshores era sota domini espanyol. La qual cosa vol dir que aquell territori era tan Estat espanyol aleshores com el nostre territori ara.

    Merci per l’oportunitat i endavant amb el bloc. 

  2. Veig molt complicat el traslladar la via del tren cap a l’interior a Badalona. Personalment m’agradaria més l’opció de soterrar-la al lloc on està ara. No s’hauria de fer un tunnel per sota cap edifici, tot i que potser no és viable per la dificultat de construcció.

    En qualsevol cas, trobo més intentessant el soterrament de l’autopista, més ruidosa, més contaminant i visualment i psicològica més barrera. Però és una opinió 🙂

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!