Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

Venècia 2011 · Fora de competició: “The Moth Diaries”, de Mary Harron

28 d'agost de 2011

The Moth Diaries (The Moth Diaries)Una clàssica història de terror, suspens i morts vivents, però alhora és també un potent drama emocional, afirma la directora, Mary Harron, cineasta que començà en el terreny del cinema independent —I Shot Andy Warhol (1996)— i derivà posteriorment cap a un producte com American Psycho (2000) i treballant sobretot en sèries

Llegir més

Venècia 2011 · Fora de competició: “La desintegració”, de Philippe Faucon

28 d'agost de 2011

La desintegració (La désintégration) Tres nois nascuts al cor d’Europa coneixen un amic més gran que ells i, de mica en mica, els adoctrina. No tenen cap intenció de seguir formant part de la societat on han crescut. Què hi ha a l’arrel del Mal que significa el terrorisme, es pregunta Philippe Faucon, el cineasta?

Llegir més

Venècia 2011 · Fora de competició: “Jocs d’estiu”, de Rolando Colla

28 d'agost de 2011

Jocs d’estiu (Giochi d’estate | Summer Games | Jeux d’été) Exploració dels primers passos cap a la vida adulta i amb aquells que tenim moltes coses en comú. La història de dos pre-adolescents amb problemes familiars, inspirada en l’experiència del mateix cineasta, víctima amb la mare i son germà, del tarannà violent del pare. Jocs d’estiu

Llegir més

Venècia 2011 · Fora de competició: “El bruixot i la serp blanca”, de Tony Ching Siu-tung

28 d'agost de 2011

El bruixot i la serp blanca (Baish Echuanshuo | The Sorcerer and the White Snake) Basada en l’antic conte xinès La serp blanca. El bruixot i la serp blanca (Baish Echuanshuo | The Sorcerer and the White Snake) Director Tony Ching Siu-tung. Guió Tan Zhang, Kan-Cheong Tsang  Producció Juli Entertainment Media Co. Ltd. (Baoding, la Xina).

Llegir més

Venècia 2011 · Fora de Competició: “La follia d’Almayer”, de Chantal Akerman

28 d'agost de 2011

La follia d’Almayer (La folie Almayer | Almayer’s Folly) Una història de passió, perdició i follia, adaptada de la novel·la de Conrad. La follia d’Almayer (La folie Almayer | Almayer’s Folly) Director Chantal Akerman. Guió Chantal Akerman, lliurement basada en la novel·la La follia d’Almayer, de Joseph Conrad. Producció Artémis (Brussel·les, Bèlgica). Coproducció Liaison Cinematographique

Llegir més

Venècia 2011: la competició

28 d'agost de 2011

Tot esperant que se n’anunciï el 23è, ara com ara són 22 els títols que aspiren al Lleó d’ Or de la Mostra de Venècia d’enguany. Una competició en què dominen, d’una banda els noms dels autors i per altre cantó, les adaptacions. Fins a 14 pel·lícules a concurs es basen en novel·les, peces teatrals, còmics o personatges

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Herois Seediq”, de Wei Te-Sheng

27 d'agost de 2011

Herois Seediq (Saideke Balai | Seediq Bale: The Rainbow Warriors)L’anomenat “Incident de Wushe” és més aviat poc conegut fora de Taiwan. Situem-nos. Entre el 1895 i 1945, l’illa era una colònia japonesa, habitada majoritàriament per immigrants xinesos Han, però evidentment també hi vivien descendents de les primeres tribus aborígens que s’havien establert a la part muntanyosa de

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Viure sense principis”, de Johnnie To

27 d'agost de 2011

Viure sense principis (Dyut meng gam | Life Without Principle)El visualment virtuós Johnnie To, cineasta d’acció i un cert toc humanista, especialment interessat en l’espiral criminal-econòmica de la màfia de Hong Kong —les famoses tríades— i que ens ha donat títols com Breaking News (2004), Election (2005), Election 2 (2006), o Venjança (2009), ens serveix ara una

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Dark Horse”, de Todd Solondz

27 d'agost de 2011

Dark Horse (Dark Horse)De bones intencions l’infern n’és ple. I venint del “diabòlic” Todd Solondz… L’autor de Benvingut a la casa de nines (1995), Happiness (1998), Storytelling (2001), Palíndroms (2004) i Vida en temps de guerra (2009), assegura que, amb “Dark Horse“, només volia veure si era capaç de fer una pel·lícula que no parlés de

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Faust”, d’ Aleksandr Sokurov

27 d'agost de 2011

Faust (Faust)Després de Moloch (Adolf Hitler), Taurus (Vladimir Lenin) i El Sol (l’emperador Hirohito), Faust esdevé la quarta i última part de la tetralogia de Sokurov sobre la naturalesa del poder. La imatge simbòlica del Faust completa aquesta sèrie sobre grans jugadors d’atzar que han perdut les apostes més importants de la seves vides —comenta Sokurov—. En Faust sembla que

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Pollastre amb prunes”, de Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud

26 d'agost de 2011

Pollastre amb prunes (Poulet aux prunes | Chicken with Plums)Després de l’èxit de Persèpolis, el tàndem Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud tornen amb una nova adaptació d’un còmic de l’autora iraniana exilada a França. Pollastre amb prunes (Norma Ed.), premiat com el Millor Àlbum al Festival Internacional de Còmic d’Angulema, ha estat qualificada d’obra tragicòmica i explica

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Un déu salvatge”, de Roman Polanski

26 d'agost de 2011

Un déu salvatge (Carnage | Un dios salvaje)Després de la captivadora i multipremiada El poder a l’ombra (The Ghost Writer | El escritor | The Ghost-writer |  L’uomo nell’ombra), un Roman Polanski limitat per l’encalç judicial nord-americà s’ha mantingut plenament actiu, encarant aquesta adaptació cinematogràfica de l’obra de Yasmina Reza. Les imatges del film que ens en serveix el tràiler

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “L’últim terrestre”, de Gian Alfonso Pacinotti (GIPI)

26 d'agost de 2011

L’últim terrestre (L’último terrestre)En plena “moda” apocalíptica, el títol i la sinopsi argumental d’aquest film podria enganyar-nos. Efectivament, sí, aquí els extraterrestres envaeixen la Terra. És més, les autoritats l’havien fins i tot anunciada, la invasió. Però, pel que es veu, no es pot pas dir que la notícia acabés d’entusiasmar gaire ningú. I és que

Llegir més

Venècia 2011 · Competició: “Vergonya”, de Steve McQueen

26 d'agost de 2011

Vergonya (Shame)L’artista Steve McQueen (Londres, 1969), tot i que empra habitualment imatges fílmiques a les seves prestigioses intal·lacions, va entrar clarament al món del cinema amb Hunger, recreació de la revolta insubmisa i fins a les darreres conseqüències de Bobby Sands, l’activista de l’IRA a la presó de Maze (l’Ulster). Hunger parlava d’un home privat de llibertat que feia servir el seu

Llegir més