Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 d'agost de 2012
0 comentaris

En Pinotxo i el conflicte de Palestina enceten l’Altra Venècia 2012

FOTO © Cometafilms – Iris Prod. – Walking the Dog – 2d3D Animation Pinotxo, d’Enzo D’Aló

L'”Off” Venècia,  l’Altra Venècia o, si voleu , la denominació clàssica de seccions paral·leles a la selecció oficial, la conformen les Jornades dels Autors i la Setmana de la Crítica.

De la mà del cineasta d’animació Enzo d’Aló, en Pinotxo, l’immortal ninot de fusta afigurat per Carlo Collodi el 1881, amb aquell nas que se li estira amb les mentides, inaugura avui les Jornades dels Autors de Venècia, on també es projecta un film molt personal de l’actriu i directora canadenca Sarah Polley, sobre la veritat i qui l’explica; mentre que el film col·lectiu Water serà l’encarregat d’obrir portes a la Setmana de la Crítica. Water segueix una idea de
Yael Perlov i encara el conflicte entre palestins i israelians a partir d’un element clau en la gestió dels territoris: l’aigua. Cinc directors israelians i tres de palestins signen respectivament set curtmetratges diferents sobre el tema, conformant un debat cinematogràfic, reflex de diferents de maneres de veure-ho.

FOTO Stories We Tell, de Sarah Polley

Programa d’avui, dijous 30 d’agost, a l’Off-Venècia 2012

Jornades dels autors.

Pinotxo (Pinocchio). Direcció: Enzo D’ALÓ. Producció italo-franco-belgo-luxemburguesa. Film d’animació. Basada en Les aventures den Pinotxo, de Carlo Collodi (Ed. Joventut). Vendes internacionals: Rezo Films. Més informació: MyMovies (it) | Imdb (ang). Durada: 1h18. Estrena mundial. Film d’inauguració. Sobre el director: Enzo D’Aló (Nàpols, Itàlia, 1953).

Stories We Tell. Direcció: Sarah POLLEY. Producció canadenca. Documental-assaig-obra personal, sobre l’obvietat (que a vegades no sembla tan clara) que la veritat depèn de qui l’explica. AP: Stephen Lan. Més informació: Toronto 2012 · Special Presentation (ang) | MyMovies (it). Durada: 1h48. Sobre la directora: Sarah Poley (Toronto, Ontario, Canadà, 08.01.1979)

Relats de dona.

The Powder Room. Direcció: Zoe CASSAVETES. Producció anglo-italiana | The Woman Dress. Direcció: Giada COLAGRANDE. Producció italo-nord-americana | Meshes of Afternoon. Direcció: Maya DEREN i Alexander HAMMID. Producció nord-americana,  1943 | Muta. Direcció: Lucrecia MARTEL. Producció italo-argentino-paraguaia | It’s Getting Late. Direcció: Massy TADJELIN. Producció italo-nord-americana. Estrena mundial.

Nits de Venècia.

My Friend Johnny. Direcció: Alessandra CARDONE. Producció italiana | Nozze d’Agosto. Direcció: Andrea PARENA. Producció italiana

Setmana de la Crítica.

Aigua (Water | Acqua). Direcció: Nir SA’AR, Maya SARFATY, Mohammad FUAD, Yona ROZENKIER, Mohammad BAKRI, Ahmad BARGOUTHI, Pini TAVGER, Tal HARIN. Producció franco-israeliana-palestina. Documentals i ficcions, drames i comèdies, autoironies i denúncies, en aquest conjunt de 7 curtmetratges (realitzats per 8 cineastes israelians, uns, i palestins, els altres), que conformen el projecte, basat en una idea de Yael Perlov, que pretén documentar a través d’un tema universal com el de l’aigua, els diferents punts de vista i els elements de conflicte i alhora de possible (i impossible) comunicació entre israelians i palestins. Més informació: My Movies (it). Durada: 1h50. Estrena internacional. Film d’inauguració de la 27a Setmana de la Crítica. Fora de Competició. Sobre els directors: Nir Sa’ar (Israel), Maya Sarfaty (Israel), Mohammad Fuad (Palestina), Yona Rozenkier (Israel),  Mohammad Bakri (Palestina),  Ahmad Bargouthi (Palestina), Pini Tavger (Israel), Tal Harin (Israel).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!