Ronda de nit (Nightwatching / Ronda de noche / La ronde de nuit), de Peter Greenaway.
Tant el retorn cap a un teixit més narratiu, com la idea de construir un thriller al voltant d’una obra clau de la pintura occidental i de convertir els protagonistes de la fosca trama en figures clau de la cultura occidental no fan més que aproximar Ronda de nit cap a El contracte del dibuixant (Àngel Quintana, El Punt)
És com un puzle plàstic i elegant però desordenat. La resta, els actors, el vestuari o la fotografia -que recrea el tenebrisme de Rembrandt-, es converteixen en els millors aliats d’una proposta que permet infinitat de lectures (Ferran Auberni, Time Out Barcelona)
(..) la capacitat de fascinar del film és esporàdica per una qüestió d’excés i repetició (Desirée De Fez, Èxit)
Els enllaços amb aquestes crítiques i articles o les referències dels que no tenen enllaç (dels quals en reprodueixo fragments rellevants), anant a Vull llegir la resta de l’article.
FOTO Ronda de nit, de Peter Greenaway
A la recerca dels orígens perduts. Àngel Quintana (El Punt, 01.06.2008)
***
“La ronda de noche”. Ferran Auberni (Time Out Barcelona, 29.05.2008)
***
La pintura i el cinema [article sense enllaç]. Desirée De Fez (Èxit, núm. 79, suplement d’El Periódico, setmana del 30 de maig al 5 de juny de 2008)
(..) un treball personal i entregat, producte d’una metodologia rigorosa que es fa palesa en la seva perfecció formal i la coherència expositiva. No obstant, la intensitat i la teatralitat que l’autor imprimeix a la pel·lícula (..) per a mostrar-ne l’origen pictòric és una arma de doble tall
***
ENTREVISTA
“Rembrandt, Caravaggio i Rubens van inventar el cine”, Ramon Palomeras entrevista Peter Greenaway (Avui, 30.05.2008)
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!