Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

13 de setembre de 2008
0 comentaris

Altres veus: “Centochiodi”

Centochiodi (Cien clavos), d’Ermanno Olmi

(..) un cop a la ribera del Po, Olmi fa sentir a prop el riu i la vida que flueix. Filmar la bellesa del món continua essent una de les grans tasques dels cineastes. També fer pensar sobre la vida (Imma Merino, El Punt)

Històries, d’amistat, d’amor, l’harmonia de viure entre gent senzilla, lluny de la gran ciutat. Vet aquí aquest film singular. Amb moments realment enlluernadors (Pere Meroño, bloc Pere Meroño)

El personatge s’instal·la en una certa mixtura entre l’edèn i la mística (..) (Quim Casas, Èxit)

El tema que tracta (..): ni més ni menys que el retorn a la innocència i a la espiritualitat primitiva després del fracàs del progrés i la cultura (Carlos Losilla, Avui)

És potser aquesta vessant messiànica la menys interessant del film, i val la pena passar-hi per sobre sense donar-li massa importància, per quedar-se, en canvi, amb la sensualitat de la fornera (Luna Bendani) i la bellesa del riu Po, filmat amb un amor que feia temps que no es veia en una pantalla de cinema (Núria Vidal, Time Out Barcelona)

(..) una paràbola contundent contra els vents retrògrads que actualment envolten el Vaticà del papa Benet XVI (Àngel Quintana, El Punt)

Els enllaços amb aquestes crítiques i articles o les referències dels que no tenen enllaç (dels quals en reprodueixo fragments rellevants), anant a Vull llegir la resta de l’article.

FOTO Centochiodi, d’Ermanno Olmi

Altres veus: “Centochiodi”

***

CRÍTIQUES I RESSENYES.

Pere Meroño (bloc Pere Meroño, 26.09.2008): Centochiodi (Ermanno Olmi).

Imma Merino (El Punt, 26.09.2008): La vida vora el riu.

Carlos Losilla (Avui, 13.09.2008): Subversió tranquil·la.

Núria Vidal (Time Out Barcelona, 12.09.2008): Cien clavos.

Quim Casas (Èxit, núm. 88, suplement d’El Periódico): Sobre la llibertat individual [article sense enllaç]

(..) ho deixa tot per instal·lar-se (..) a la riba del riu Po i ajudar els habitants de l’indret en la lluita contra l’expropiació. El personatge s’instal·la en una certa mixtura entre l’edèn i la mística, i així també transcorre el peculiar tractament que Olmi confereix al film.

ALTRES ARTICLES.

Àngel Quintana (El Punt, 14.09.2008): Contra l’església de RatzingerEl cineasta italià Ermano Olmi s’acomiada del cinema amb Centochiodi, una paràbola contundent contra els vents retrògrads que actualment envolten el Vaticà del papa Benet XVI-.

Elena Ledda (El Periódico, 18.11.2007): Ermanno Olmi: “Déu és l’home” -Entrevista al cineasta, ran d’una projecció de Centochiodi a Barcelona-

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!