– Josep Casulleras presenta als futurs periodistes la fórmula que ha portat a Vilaweb cap a l’èxit
– Les xarxes socials esdevenen una eina bàsica per l’evolució del diari electrònic
Josep Casulleras, cap de redacció del diari digital Vilaweb, ha destacat en una conferència oferta als alumnes de periodisme de la Facultat de Comunicació Blanquerna, la importància que té el contacte amb la gent per esdevenir un diari complet i directe amb l’audiència.
El periodisme actual requereix noves fórmules per renovar-se i adaptar-se als canvis tecnològics que està oferint la xarxa. Vilaweb va establir l’any 2010 un gran vincle amb les xarxes socials més utilitzades del moment, com són Facebook i Twitter. Aquesta nova manera de treballar, l’ha ajudat a evolucionar i a augmentar la seva audiència fins a un mig milió d’usuaris, segons les dades presentades per OJD,empresa encarregada de comptabilitzar la difusió dels mitjans digitals.
“Twitter i Facebook ens han ajudat a obrir-nos a tothom i a optar per a la bidireccionalitat a l’hora de redactar les nostres notícies, ”, afirma Casulleras. Les xarxes socials s’han convertit en uns mitjans que faciliten als diaris el contacte amb el públic i ofereixen testimonis i informacions que poden esdevenir noticia. El lectors han deixat de banda la passivitat per a participar en l’elaboració de informació”.
Vilaweb va iniciar el seu projecte l’any 1995 i es va convertir en el principal diari electrònic en català. La seva redacció no compta amb una divisió en seccions, fet que obliga als treballadors a dur a terme diferents tasques dins del diari i a cobrir notícies que pertanyen a sectors molt variats.
El mitjà compta en aquest moment amb només 6 membres encarregats de l’elaboració de notícies, una xifra que plasma la visió que mantenen del periodisme actual.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!