Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

9 de gener de 2007
4 comentaris

“Jo també compro música en català!”

El cantant Francesc Ribera, Titot, acaba d’estrenar bloc i ho fa amb una anotació contundent [La mala salut del periodisme provincià] per respondre una blocaire de La Vanguardia que dóna la nota, Laura Crespo, amb La mala salud del "rock català". S’ha generat un debat sobre la salut del rock català a partir d’aquest article, que acumula una gran quantitat de comentaris.

En Pere Meroño [perfil], blocaire amb qui vaig coincidir per Tots Sants [La nit electoral a Vilaweb], ha tingut la bona pensada de promoure una campanya i m’incita a mi, entre d’altres, a afegir-m’hi i participar-hi amb l’anotació Crida: jo també compro música en català! Fet. I felicitats per la pensada, Pere.

Aquesta és la seva proposta, que estaria molt bé que difonem per la catosfera:

"Que què cal fer? És molt senzill:

  1. Aixopluga al teu bloc, comentaris, ressenyes, notícies, crítiques, de la música en català. Incloent-hi, a més a més, enllaços, vídeos, i cançons.
  2. Tria un solista o un grup i fes-li costat, bo i divulgant qualsevol cosa que en faci referència.
  3. Enllaça amb el seu web, o el de la discogràfica; i crea un apartat permanent on desar-hi totes les coses que n?escriguis.
  4. Compra, escolta, i recomana música d?arreu dels Països Catalans.
  5. Ajuda a escampar aquesta Crida. Unes ratlles que miren d?anar en la direcció no pas del plany, ni a la contra, si no en pro de la nostra música: ajudant a crear públic, engrossint-t?hi la demanda.
  6. Exigeix, per últim, als poders públics ?els governs autonòmics, insulars, departamentals, els ajuntaments, les diputacions, els consells comarcals…-, una política amb tots els ets i uts de suport incondicional a la música en català feta als Països Catalans (tot contemplant el circuit d?exhibició, la promoció, el recolzament econòmic, la difusió en els mitjans de comunicació públics i privats; enfortint la política de quotes…)
  7. Demana a les empreses culturals ?Cultura O3, Abacus, Grup 62, Enciclopèdia Catalana, Grup Planeta, Gran Teatre del Liceu… – i als mitjans de comunicació ?Avui, El Punt, Vilaweb, El Temps, Benzina, Televisió de Catalunya…, que, com fan determinades marques de fora, patrocinin sovintejadament cantants i grups tot vinculant-los a campanyes publicitàries de la pròpia marca..

    No te n?oblidis, això no obstant, de ser conseqüent: comença per tu mateix i pels teus.

    Personalment, m?hi posaré de seguit (aviat ho veuràs i ho escoltaràs).

    Que la música en català tiri endavant depèn, sobretot, de tu!

    No li giris l?esquena amb la teva desídia, ignorància, o manca de compromís.

    Pere Meroño

    Barcelona, Països Catalans

    8 de gener de 2007"

Il·lustro aquesta anotació amb una foto d’Antònia Font [web] i la classifico en la categoria de "campanyes" perquè d’això es tracta. Animeu-vos!

[Martí Estruch, redactor en cap de Vilaweb: Raimon és sempre Raimon]

  1. Trobo curiosa que en Pere Meroño citi alguns mitjans que mai aposten per la música del país (Televisió de Catalunya, Benzina, Grup Planeta, Gran Teatre del Liceu,…) , i a canvi n’obvïi d’altres que ho fan com a part de la seva raó de ser (les publicacions d’Enderrock, Illacrua, ICat FM,…).

    No hi ha res millor que encoratjar els mitjans que tenen el provincianisme per bandera tot obviant aquells que de la normalitat n’han fet militància.

  2. No us perdeu l’article que fa l’Empar Moliner a El País de dissabte dia 20 i que reprodueix e-notícies. Es diu "Que chupi es opinar sobre rock català" i és boníssim. Una gran hòstia. Salut i peles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!