ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

On és la tramuntana? – Acústica 2008

Publicat el 31 d'agost de 2008 per rockviu

Festival Acústica, Figueres, 30 d’agost de 2008

Quina calor que va fer ahir. A les deu de la nit el termòmetre de la Plaça Major marcava 31 graus!

Albert Fibla



Menaix a Truà



Mishima



Marc Parrot



Jaume Arnella



Marlango



Quico Pi de la Serra



Papawa (l’Onclu Chacho)



Les fans de l’Onclu Chacho

.crònica..

Porto ja quatre anys anant a Figueres per l’Acústica i encara no he trobat el moment per anar a verue ni el Museu Dalí ni el Museu de les Joguines. Crec que comença a ser greu.

Crònica publicada a El Punt el dia 1 de setembre de 2008

L’Acústica bat rècords aplegant més de 30.000 espectadors

Marlango i Papawa All Stars van oferir dissabte els concerts més multitudinaris

XAVIER MERCADÉ.
Figueres
L’intimisme de Marlango i la festa rumbera
de Papawa All Stars van ser els concerts més multitudinaris de dissabte
a la nit en un Acústica que ha batut rècords d’assistència amb prop de
30.000 espectadors pels carrers de Figueres els dies forts d’un
festival que ja es planteja créixer sense renunciar, però, a la màgia,
i que veu les dificultats de fer-hi front sense la implicació de les
administracions. Menaix a Truà, Mishima i Marc Parot van oferir les
altres actuacions estel·lars de dissabte.

Jaume Arnella i els seus romanços; el retorn de
Menaix a Truà als escenaris; la cançó representada per Quico Pi de la
Serra de manera robusta i per Albert Fibla des de la quotidianitat;
l’hiperactiu Marc Parrot,o el pop independent de Mishima van completar
el calidoscopi. La setena edició de l’Acústica ha aplegat 30.000
espectadors en els concerts celebrats al centre de la ciutat. «Tot i
que la nostra intenció era que hi hagués un augment de públic, ens ha
sorprès», reconeixia Xavier Pascual, un dels organitzadors. Amb un 93%
de programació catalana, l’Acústica demostra un cop més que hi ha un
públic disposat a gaudir de la música del país i amb molt d’interès a
viure-la en directe. Així, dissabte, propostes emergents com la del
cantautor empordanès Nen Magem o del grup barceloní El Nido del Cuco,
tots dos sense discos al mercat, van tenir una gran afluència de
públic, mentre a la mateixa hora Mishima, Marlango i Menaix a Truà
convertien el centre de la ciutat en intransitable. La tercera fira de
Menjars del Món també s’ha convertit en un èxit: «Aquí també s’han
complert les expectatives, i és un complement perfecte per al
festival», comentava Pascual. Aquest creixement de l’Acústica permet
afrontar amb optimisme el futur del festival, tot i que aquest portaveu
reconeix que «hi ha determinats concerts que en espais més grans
podrien perdre màgia». Les intencions de convertir aquest aparador en
un mercat professional per a espectacles acústics i en petit format
«necessitaria una implicació molt elevada de diferents administracions
per orientar el festival». Tot i que hi ha «una base social atreta per
la proposta, amb el pressupost amb què treballem és impossible»,
afegeix.

No només d’aglomeracions viu l’Acústica: la de dissabte
va ser una nit amb una calor també inusual. Mentre un termòmetre que hi
ha a la plaça Major marcava els 31º, l’actriu i cantant Leonor Watling
deia: «Havíem estat gravant prop d’aquí [als estudis Music Lan
d’Avinyonet de Puigventós], però no recordàvem aquesta calor!» Mishima
i Marc Parrot, tots dos en format elèctric, també van suar la cansalada
per presentar les seves cançons al públic que omplia la plaça Museu
Dalí. Al mateix espai, a mitja tarda In*Digna, Moix i Espart van actuar
en la semifinal del concurs de maquetes Sona 9. I si la plaça Major es
va omplir en part atreta pel ressò mediàtic de Watling i en part també
per l’intimisme d’arrels jazzístiques del seu grup Marlango, també va
tenir el gran fi de festa amb els Papawa All Stars, un grup format per
mestres de la rumba catalana nascut al carrer de la Cera i al barri de
Gràcia que van comptar amb la col·laboració de l’Onclu El Chacho, que
als anys seixanta va ser una de les peces fonamentals en la creació de
l’estil. Un gran fi de festa ballable que va culminar ahir, diumenge,
amb l’actuació de Refuig, el projecte personal de Joan Reig, que va
posar punt final a l’Acústica 2008.

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

  1. …i bona feina. Sóc tan despistat que vaig fer mig bolo amb l’acreditació penjada del coll. Per sort, la teva foto no em delata… jeje. Salut!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.